مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1395 - 18:25   |   کد مطلب: 18675
روایتی متفاوت از ۲۸ ماه نخست وزیری دکتر مصدق
اکران مستند "آقای نخست وزیر" در دانشگاه بوعلی سینا
مستند "آقای نخست وزیر" که به بررسی عملکرد 28ماهه دکتر مصدق در دوران نخست وزیری میپردازد، روز دوشنبه 17آبان 95 در دانشگاه بوعلی سینا اکران رایگان خواهد شد.

 

به گزارش صدای دانشجو مستند "آقای نخست وزیر" که به بررسی عملکرد 28ماهه دکتر مصدق در دوران نخست وزیری میپردازد، روز دوشنبه 17آبان 95 در دانشگاه بوعلی سینا اکران رایگان خواهد شد.

این مستند را بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در روز دوشنبه17آبان 95 از ساعت 12:30 در سالن سینما دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا اکران خواهد شد.

 

مستند "آقای نخست وزیر" محصول سفیر فیلم است و با تکیه بر تصاویر آرشیوی ناب و کمتر دیده شده از دهه 30 شمسی و گفتگو با چهره هایی همچون ابراهیم یزدی عضو جبهه ملی، داوود هرمیداس باوند عضو جبهه ملی، مهدی عبد خدایی عضو فدائیان اسلام و...و به شکل محدودی با استناد به اسناد مکتوب سعی در نشان دادن دو روی سکه از عملکرد یک شخصیت سیاسی تاثیرگذار تاریخ معاصر دارد. محمد مصدقی که ابتدا در کنار آیت الله کاشانی چهره مذهبی تاثیر گذار آن دوران به ملی شدن صنعت نفت همت می گمارد و جلوی تحریم می ایستد و پای انگلیس ها را از ایران می برد اما در نهایت با خوش‌بینی زیادش به حمایت آمریکایی ها و در روزهای آخر با تصمیمات نادرست باعث به ثمر نشستن کودتای آمریکایی- انگلیسی و براندازی دولتش می شود.

 

 

به گفته سازندگانش، مستند " آقای نخست وزیر" زندگینامه ای نه سعی در اسطوره کردن یک چهره داشت و نه نشان دادن تصویری سیاه از او. تمام سعی این مستند حرکت در خط اعتدال بود و برای نخستین بار در این مستند چهره های جبهه ملی به انتقاد از محمد مصدق می پردازند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار