مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آبان 1395 - 12:57   |   کد مطلب: 18686
دبیر جامعه اسلامی دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در مصاحبه با صدای دانشجو
از نمایندگان مجلس همدان میخواهیم در طرح عدم حذف کارت سوخت نقش موثر و مثبتی ایفا کنند
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگویی با صدای دانشجو با اشاره به ارائه طرح دوفوریتی عدم حذف کارت سوخت در مجلس از نمایندگان مجلس استان همدان خواسته تا در این طرح نقش مثبت و موثری را ایفا کنند.

به گزارش صدای دانشجو علی روزبهانی، دانشجوی مهندسی متالوژی و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگویی با صدای دانشجو با اشاره به ارائه طرح دوفوریتی عدم حذف کارت سوخت در مجلس از نمایندگان مجلس استان همدان خواسته تا در این طرح نقش مثبت و موثری را ایفا کنند.

 

علی روزبهانی با اشاره به نتایج بدست آمده از سهمیه بندی بنزین در طی سالهای گذشته گفت همانطور که مستحضرید با افزایش روز افزون مصرف بنزین از دهه هفتاد و رسیدن به مصرف هفتاد و سه میلیون لیتر در روز در سال 1385 ؛ دولت وقت با همکاری مجلس سهمیه‌بندی بنزین با سامانه هوشمند کارت سوخت را تصویب کرد که با تعبیر« کار شجاعانه » از سوی رهبرانقلاب اسلامی همراه شد اما در سال 94 و در پی اقدامات وزارت نفت با تک نرخی کردن بنزین این دست آورد با بی میلی روبه رو شد و این بی رغبتی تا جایی ادامه یافت که تصمیم به حذف آن گرفته شد.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به سوال خبرنگار صدای دانشجو مبنی بر اینکه حذف سامانه هوشمند کارت سوخت  مگر چه ایرادی دارد گفت که حذف شفافیت در عرضه سوخت و افزایش قاچاق، نابودی بستر اجرای بسیاری از سیاست‌های کنترل مصرف ، رشد یارانه بخش حمل و نقل، از بین بردن روحیه صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش توانایی مدیریت عرضه سوخت در صورت بروز شرایط  بحرانی از مضرات حذف کارت سوخت است.

 

روزبهانی ادامه داد که زمانی که هیچ دلیل موثقی برای ناکارآمدی کارت‌های سوخت در دست نیست چرا کارشناسان وزارت نفت به دنبال طرحی جایگزین می‌گردند و با چنین طرح موفقی مخالفت می کنند. اگر فسادی وجود دارد باید راه حلی برای آن یافت نه آنکه طرحی که موفقیت آن طی هشت سال آزموده شده است دور انداخته شود.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه طرح دوفوریتی عدم حذف کارت سوخت در مجلس با امضای 120 تن از نمایندگان مجلس تاکید کرد که مطالبه دانشجویان از نمایندگان مجلس استان همدان در مجلس این است که در این امر نقش موثر و مثبتی را ایفا کنند چرا که حذف این سامانه عملا کشور را از پایش و نظارت سیستماتیک و دقیق بر روند عرضه بنزین در جایگاه ها محرم خواهد کرد.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در انتها تاکید کرد که عملکرد تمامی نمایندگان مجلس همدان در طرح عدم حذف کارت سوخت از سوی تشکل های دانشجویی همدان رصد میشود و در آینده به مردم گزارش خواهند داد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار