مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. مرداد 1391 - 12:12   |   کد مطلب: 1869
به گزارش صدای دانشجو به نقل از يك روزنامه صهيونيستي با بررسي تهديد اخير سيدحسن نصرالله درباره «ايجاد جهنم براي اسرائيل در صورت بروز جنگ» را جدي ارزيابي كرد.
معاريو: حزب الله مي تواند براي ده ها هزار اسرائيلي جهنم برپا كند

سيدحسن نصرالله اخيرا در واكنش به تهديدهاي نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران و لبنان گفته بود: «ما مي توانيم حيات ميليون ها صهيونيست در كل فلسطين اشغالي را به جهنمي واقعي تبديل كنيم. مي توانيم چهره اسرائيل را عوض كنيم. بله. ما مي توانيم اين كار را بكنيم... هزينه و تبعات جنگ با لبنان براي اسرائيلي ها بسيار بسيار سنگين خواهد بود. برخي اهداف در فلسطين اشغالي وجود دارد كه مي شود با تعدادي موشك دقيق نقطه زن- آن هم تنها با تعداد كمي از اين موشك ها، نه تعداد زياد- آنها را هدف قرار داد و ما اين موشك ها را در اختيار داريم. زدن اين اهداف زندگي صدها هزار نفر از صهيونيست ها را به جهنمي واقعي تبديل خواهد كرد. در آن صورت بايد از ده ها هزار كشته اسرائيلي حرف زد نه از 300 كشته يا 500 كشته».
دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفته بود: «اسرائيلي ها بايد خوب بفهمند كه هزينه و تبعات جنگ با لبنان بسيار بسيار برايشان گران تمام خواهد شد و با تبعات و هزينه هاي جنگ 33روزه قابل مقايسه نيست. تاكيد مي كنم كه با آن قابل مقايسه نيست.»
در پي انتشار اين تهديد، روزنامه معاريو به نقل از كارشناسان صهيونيست اعلام كرد حزب الله اين قدرت را دارد كه براي اسرائيلي ها جهنم درست كند. به گزارش رجانيوز به نقل از الاخبار، معاريو از قول كارشناسان نوشت: حمله به خليج حيفا، 25هزار كشته و زخمي در منطقه اي به شعاع 5 كيلومتر برجاي مي گذارد. اميدي به عمليات نجات نيست. تاسيسات واقع در حيفا و شمال آن مثلثي خطرناك- و البته جذاب براي دشمنان اسرائيل- تشكيل مي دهد. اين مثلث شامل تاسيسات پتروشيمي و بيوشيمي و پالايشگاه هاي نفت و گاز، به اضافه تعدادي از مخازن بزرگ آمونياك و تاسيسات هيدروژن و مخازن اتيلن مي شود.
روزنامه معاريو، به نقل از يكي از كارشناسان اسرائيلي نوشت: در صورت مورد اصابت قرار گرفتن اين اماكن، آتشي عظيم ايجاد خواهد شد و چيره شدن بر آتشي با اين حجم به هيچ وجه ممكن نخواهد بود، حتي اگر هزار نفر اضافي هم در سيستم آتش نشاني اسرائيل به كار گرفته شود.
اين روزنامه مي افزايد: بهترين آمادگي در دنيا هم نمي تواند جلوي اين فاجعه را بگيرد كه موشكي حامل كلاهك انفجاري 500 كيلوگرمي به يك مخزن برخورد نكند و با انفجار آن، كل زيرساخت هاي موجود در اطرافش را تخريب نكند.
طبق گزارش هاي كارشناسان «موسسه علوم تكنولوژيك تخنيون» و كارشناسان اطفاي حريق، طوفان آتش ناشي از چنين حادثه اي به حجمي خواهد بود كه موجب صدمه ديدن 25 هزار نفر در شعاع 5 كيلومتري از كانون آتش سوزي خواهد شد.
گفتني است كه بعد از جنگ 33روزه، شهرداري حيفا از شركتي انگليسي درخواست كرد كه گزارشي پيرامون خطرات احتمالي در صورت اينكه فقط مخزن آمونياك واقع در حيفا مورد اصابت موشك قرار بگيرد، تهيه كند. در گزارشي كه اين شركت انگليسي تهيه كرد- بدون درنظر گرفتن تراكم جمعيتي ساكنان آن مكان- چنين تخمين زده شد كه ايجاد آتش در مخزن آمونياك حيفا به ايجاد ابر ضخيمي از دود منجر خواهد شد كه مجموعا حدود 16كيلومتر را دربر خواهد گرفت و اين حجمي است كه شهر عكا و شمال آن را مي پوشاند.
پروفسور «عاموس ناطواع» از «موسسه علوم تكنولوژيك تخنيون» در گفتگو با روزنامه معاريو مي گويد «طي مباحثاتي كه در اواخر دهه 90 ميلادي رخ داد، چنين تخمين زده شد كه عدد كشته و زخمي هاي چنين آتشي حدود 70 هزار نفر خواهد بود.» و البته گزارشي كه «بازرس دولت» در سال 2003 تهيه كرد، از رقمي بزرگتر از اين سخن گفته است.
معاريو با تاكيد بر اينكه در صورت وقوع بحران بايد 300 هزار نفر همزمان از منطقه تخليه شوند و اين امكان وجود ندارد، از قول «افارييم ليؤور»- رئيس هيئت دولتي «هدايت آمادگي ها در مورد زلزله» مي گويد «سيستم هاي تكنولوژيكي كه در اطراف اين تاسيسات قرار داده شده براي حفاظت آنها از خطرات جنگ يا حملات تروريستي يا زمين لرزه نيست. هيچ نقطه شناسايي نشده اي در خليج حيفا براي دشمنان اسرائيل يا نقطه اي كه دشمن نتواند آن را هدف قرار دهد وجود ندارد. و حتي اگر يك موشك براي ايجاد ضربه مورد نظر دشمن كافي نباشد، در آن صورت دشمن ده موشك يا صد موشك يا هزار موشك شليك خواهد كرد و دشمن، چنين ميزاني از موشك را در اختيار دارد.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار