مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. آذر 1395 - 14:18   |   کد مطلب: 18719
جشنواره تلگرامی باسونیوز با محوریت عکس های موبایلی مناظر طبیعی و مصنوعی زیبای دانشگاه بوعلی سینا با مشخص شدن ارای دانشجویان به کار خود پایان داد و عکس یکی از دانشجویان علوم سیاسی از دانشکده اقتصاد برگزیده این جشنواره دانشجویی شد.

به گزارش صدای دانشجو جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در اقدامی ابتکاری و با استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام جشنواره ای را با عنوان "جشنواره تلگرامی باسونیوز" با محوریت تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و مصنوعی دانشگاه بوعلی سینا برگزار کردند که در نهایت با در یک نظرسنجی عمومی زیباترین و بهترین عکس این جشنواره دانشجویی انتخاب شد.

 

به گفته برگزار کنندگان این جشنواره، بیش از 180 عکس طی یک ماه ارسال شد که در نهایت توسط هیئت داوران 4عکس مبتنی بر شاخص های کلی زیبایی شناسی، نگاه خلاق و کادربندی  انتخاب شدند و در یک نظرسنجی عمومی در کانال تلگرام باسونیوز که 694 دانشجو در آن شرکت کردند،  یک عکس بعنوان عکس برگزیده انتخاب گردید.

 

آنچه را که در ادامه میبیند مصاحبه اختصاصی صدای دانشجو با خانم الناز رشتی، برگزیده اولین جشنواره تلگرامی باسو نیوز است. خانم رشتی دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی است و عکس او از منظره طبیعی پشت دانشگده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا بوده است.

 

 

برای شروع مصاحبه شاید بهتر باشد در ابتدا خودتان را معرفی کنید.

الناز رشتی هستم و در حال حاضر در رشته علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا و دوره کارشناسی  مشغول به تحصیل هستم

 

اخیرا در دانشگاه بوعلی سینا بصورت خودجوش و دانشجویی یک جشنواره عکس تلگرامی برگزار شد و در فراخوان این جشنواره از دانشجویان خواسته شد که عکس های موبایلیشان را از مناظر زیبای دانشگاه بگیرند و برای این جشنواره ارسال کنند. در حال حاضر عکس شما برترین عکس این جشنواره انتخاب شده است. از عکس تان برایمان بگویید؟ کی و کجا این عکس رو گرفتید؟

این عکس رو بنده در طبقه ی چهارم دانشکده ی اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه  از پنجره ی یکی از کلاس ها حدودا یک ماه پیش گرفتم. بنظرم ترکیب بندی رنگها و تضادشون باهم پائیز دانشگاه بوعلی رو خوب میتونست نشون بدهد.

 

این عکس رو با گوشی موبایل گرفتید یا دوربین عکاسی؟

با گوشی موبایل گرفتم

 

 

 

همانطور که اشاره کردید ترکیب بندی رنگ ها و به تعبیر شما تضاد رنگ ها در این عکس کاملا مشهود است. سوال من این است که این انتخاب منظره و زاویه عکس، حاصل حس زیبایی شناسی شخصی شما بوده یا دوره عکاسی گذرانده اید؟

تا کنون در دوره و کلاسهای عکاسی شرکت نکرده ام اما به عکاسی علاقه مندم و به صورت آماتور عکاسی میکنم و بنظرم اون منظره در آن زمان زیبایی خاصی داشت.

 

طبق گفته های برگزار کنندگان این جشنواره، عکس شما از بین ۱۸۰عکس برگزیده شده است. مهمترین ویژگی که باعث این انتخاب از سوی هیئت داوران و دانشجویان شده است؛ بنظر خودتان چیست؟

بنظر من موقعیت مناسب نور و زمان تاثیر خاصی بر اثر بخشی بیشتر رنگ های پاییزی داشته و خود همین جلوه ی بیشتری به عکس داده است.

 

 شما برگزیده یک جشنواره کاملا دانشجویی شده اید و قاعدتا جایزه مادی این جشنواره هم کم خواهد بود. با اینکه کاملا واضح است که منفعت مادی در این جشنواره وجود ندارد شما چرا شرکت کردید؟ سوالم رو جور دیگه ای میپرستم. نگاهتون به جشنواره تلگرامی باسونیوز چگونه است؟

این جشنواره ی باسونیوز برای استعداد های دانشجویان محک خوبی است و باعث تحرک دانشجویان و بوجود آمدن تنوعی در فضای دانشگاهی میشود.

 

اگر حرفی هست که فکر میکنید نیاز هست گفته شود، بفرمایید.

نه چیزی نیست فقط از شما و داوران تشکر میکنم بابت زحماتتون

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار