مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آذر 1395 - 22:16   |   کد مطلب: 18744
قائم مقام جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با صدای دانشجو:
نمایندگان مجلس همدان باید پاسخگوی عملکرد خود برای تصویب سند کنوانسیون آب و هوایی پاریس باشند
حسین زارعی با اشاره به تصویب سند کنوانسیون آب و هوایی در مجلس، آن را مغایر با اصول سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانسته و خواستار شفاف سازی آرای نمایندگان همدان در مجلس برای تصویب این توافق نامه شده است.

حسین زارعی ، قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو خواستار شفاف سازی آرای نمایندگان استان همدان برای تصویب سند کنوانسیون آب و هوایی پاریس در مجلس شورای اسلامی شد که تایید آن از سوی مجلس مغایر با مسیر پیشرفت است.

 

زارعی گفت: در سال ۲۰۱۵ در بیست و یکمین کنوانسیون تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس، سندی توسط نمایندگان کشورهای مختلف با عنوان توافق نامه تغییرات آب و هوایی پاریس نهایی شد و دولت جمهوری اسلامی ۳اردیبهشت۹۵ آنرا امضا کرد و در تاریخ ۲۳آبان۹۵ کلیات و جزئیات آن به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که با توجه به تعهدات سنگینی که اینگونه سندها برای کشور دارد باید نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان همدان در مجلس پاسخگوی عملکرد خود در این موضوع باشند.

 

او ادامه داده که: توافق نامه پاریس بر پذیرش محدودیت هایی برای انتشار دی اکسید کربن حاصل از منابعی چون نفت و گاز تاکید دارد، در حالی که این امر ممکن است موجب ایجاد محدودیت هایی در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها و سایر صنعت ها شود.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است: بندهای ۱۳و۱۴ این سیاستها بر دو حوزه مهم نفت و گاز تاکید دارد. یعنی به صراحت در بند۱۳ افزایش صادرات فراورده های نفتی و گاز آمده است و در بند ۱۴ نیز بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک تاکید شده است.

 

حسین زارعی با اشاره به هشدارهای کارشناسان درباره ابعاد سیاسی و امنیتی پذیرش این سند گفت: در این توافق نامه هر چند جریمه ای برای عدم اجرای تعهدات در نظر گرفته نشده است اما مطابق هشدارهای کارشناسان حوزه بین الملل این امکان فراهم است تا در آینده بر پایه این توافق نامه نسبت به کشورهایی که به هر دلیل قادر به اجرای تعهدات داوطلبانه خود نباشند، محدودیت های جدی از جمله تحریم های اقتصادی و سیاسی وضع شود.

 

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در انتها با یادآوری مطالبات رهبری از مجلس تاکید کرد: نمایندگان استان همدان در مجلس باید پاسخگوی عملکرد خود به افکار عمومی بویژه دانشجویان باشند و آرای شان را به این سند در جلسه آبان ماه مجلس شفاف سازی کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار