مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آذر 1395 - 23:52   |   کد مطلب: 18750
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان:
تعامل حوزه و دانشگاه مطلوب نیست
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه تعامل حوزه و دانشگاه در حد مطلوب نیست، گفت: این دو نیازمند تعامل بیشتر با یکدیگر هستند.

به گزارش صدای دانشجو رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه تعامل حوزه و دانشگاه در حد مطلوب نیست، گفت: این دو نیازمند تعامل بیشتر با یکدیگر هستند.

دکتر صفی‌الله صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیستم آموزشی دانشگاه و حوزه با یکدیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: در ایدئولوژی و نظریه‌پردازی علوم انسانی باید حوزویان نیز مشارکت کنند.

وی ادامه داد: گرچه وحدت میان این دو از گذشته تاکنون مطرح بوده اما تا کنون انتظارات واقعی از این تعامل محقق نشده است.

صفایی نشناختن ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه را از دلایل تعامل اندک آنها ذکر کرد و گفت: در گذشته شهیدانی همچون باهنر و بهشتی در حوزه تحصیل کرده بودند اما در دانشگاه هم به تحصیل و تدریس می‌پرداختند و همین امر موجب ایجاد ارتباط میان حوزه و دانشگاهیان شده بود.

وی ادامه داد: حضور برخی اساتید روشنفکر در سطح دانشگاه نیز از عوامل عدم ایجاد ارتباط میان حوزه و دانشگاه شده است.

صفایی تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی باید با تشکیل ستادهایی ظرفیت این دو را احصا کرده و در جهت ایجاد ارتباط بیشتر آنها گام بردارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان تصریح کرد: رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌توانند با برگزاری نشست‌های متعدد زمینه‌ساز این تعامل باشند همچنین از اساتید حوزه در دانشگاه و از اساتید دانشگاه در حوزه‌ها برای تدریس استفاده شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار