مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1395 - 14:45   |   کد مطلب: 18754
دبیر جامعه اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با صدای دانشجو:
نمایندگان مجلس همدان نسبت به هشدارهای مراجع برای بانکداری ربوی حساسیت بیشتری داشته باشند
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده اقصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به مواضع صریج مراجع تقلید در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، از نمایندگان استان همدان در مجلس خواست تا نسبت به هشدارهای مراجع تقلید حساسیت بیشتری داشته باشند

به گزارش صدای دانشجو علیرضا مریمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده اقصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به مواضع صریج مراجع تقلید در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، از نمایندگان استان همدان در مجلس خواست تا نسبت به هشدارهای مراجع تقلید حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

مریمی تصریح کرد: در چند روز گذشته رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدارهای جداگانه ای با مراجع تقلید در قم داشته اند و آیت الله جوادی آملی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، سبحانی و حائری شیرازی در یک موضع گیری همزمان نسبت به ادامه وضعیت عملکرد ربوی بانک ها واکنش نشان داده اند که این امر حائز اهمیت و قابل تامل است.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اصل 84قانون اساسی تاکید کرد: هر نماینده طبق قانون اساسی در برابر تمام ملت مسئول است و سرگرم شدن نمایندگان مجلس به مسائل حوزه انتخابی و امتیاز گیری برای شهری که از آن انتخاب شده است، موجب کمرنگ شدن اولویت های اصلی کشور از جمله اصلاح بانکداری ربوی خواهد شد.

 

این فعال دانشجویی با تاکید بر لزوم بازخوانی هشدارهای مراجع تقلید نسبت به بانکداری ربوی گفت: این هشدارهای مراجع برای اولین بار نیست و سال هاست کارشناسات دینی نسبت به اقتصاد ربوی هشدار میدهند اما اینکه توجه کافی برای این مسئله نمیشود قابل تامل است. شما اگر همین موضع گیری های مراجع در چند روز گذشته را در نظر بگیرد خواهید دید که بسیاری از رسانه ها حتی از پوشش خبری این اعتراضات سر باز زدند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: مطالبه ما از نمایندگان مجلس  پاسداری از حريم اسلام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این همان چیزی است که در سوگند نمایندگی آمده است. اصلاح نظام بانکداری ربوی یکی از مطالبات جدی جنبش دانشجویی است و تشکل های دانشجویی عملکرد و مواضع نمایندگان استان همدان برای این موضوع را رصد میکند و به مردم گزارش خواهد داد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار