مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آذر 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 18765
دبیر جامعه اسلامی دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد انتظار جنبش دانشجویی از نمایندگان استان همدان در مجلس این است که در تصویب اعلام عمومی و شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولین در لایحه برنامه ششم توسعه نقش موثری را داشته باشند.

به گزارش صدای دانشجو علی روزبهانی، دبیر جامعه اسلامی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا خواستار توجه ویژه نمایندگان استان همدان در مجلس نسبت به تصویب اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران و مسئولین در لایحه برنامه ششم توسعه شد.

 

وی افزود: کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس مصوبه ای مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران و مسئولین داشته است که متاسفانه قبل از طرح در صحن مجلس، توسط کمیته ای که برای بررسی مغایرت های لایحه برنامه ششم توسعه با قوانین بالادستی داشته حذف شده است.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به فیش های نجومی یادآور شد: اعتماد مردم به مسئولان پس از قضیه فیش های حقوقی تا حدودی سلب شده است اما راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران میتواند به روند اعتماد سازی مجدد آنها کمک کند و در بهبود این شرایط تاثیر گذار باشد.

 

روزبهانی با تاکید بر مزایای نظارت عمومی بر نظارت متمرکز عنوان کرد: راهکاری که سالهاست در بسیاری از کشورهای جهان از آمریکا، کانادا و فرانسه گرفته تا هند، آفریقای جنوبی و افغانستان در حال اجراست و نتیجه بخش هم بوده است، اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران است که به معنای استفاده از رویکرد «نظارت عمومی و مردمی» به جای «نظارت متمرکز» است. در این حالت، مردم هم در کنار نهادهای نظارتی قرار می گیرند و می توانند ضمن اطلاع مستمر و دقیق از وضعیت حقوق و مزایای مدیران، بر این وضعیت نظارت کنند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: مطالبه جنبش دانشجویی از نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان همدان در مجلس دهم این است که هر چند عنوان نظارت عمومی مردم در مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه حذف شده است اما با هوشمندی نمایندگان میتواند  در هنگام بررسی این ماده، این عنوان اضافه شده و به قانون تبدیل شود تا ضربه مهلک وارده به اعتماد مردم به نظام در موضوع حقوق های نجومی، جبران گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار