مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. دى 1395 - 16:55   |   کد مطلب: 18821
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عده ای عزت خود را در رابطه با سران کفر و رابطه با دشمنان خدا می دانند، گفت: دو نوع دیپلماسی قرآنی و غرب‌گرا داریم که امروز سیاست خارجی ما از نوع دوم و غرب‌گراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام سيدمحمود نبويان شامگاه پنجشنبه در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی در جمع هیئت علمداران ثاراله ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت، اظهار داشت: نگاه به فتنه مانند نگاه به سیدالشهدا(ع) و قضیه کربلا بر دو نوع است.

وی در مورد نوع اول نگاه به فتنه گفت: 1400 سال پیش امام حسین(ع) بود که یزید او را کشت و خانواده اش را به اسارت برد و ما امروز باید از سیدالشهدا(ع) درس عبرت بگیریم درسی که باید گرفت مذاکره با یزیدیان زمان نبود مبارزه با یزیدیان زمان بود و در قضیه فتنه نیز مساله همین است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: باید فتنه امروز را بشناسیم، بصیرت نسبت به فتنه امروز مهم است فتنه یک گفتمان و یک جریان است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های فتنه را باید شناخت، گفت: از مهم ترین و بزرگترین ویژگی فتنه اسلام ستیزی بود، در نظر آنان فتنه در نهایت این بود که اسلام باید نابود شود، بنابراین شعارهایی که می دادند شعار نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی بود و اسلام برای آنها مشکل بود.

نبویان ابراز داشت: امروز هر کسی که با ارزش های اسلامی مبارزه می کند او در جریان فتنه است، مشکل اسلام است نظامی بعد از 1400 سال برپا شده و ادعای اسلام دارد و همین از نظر آنان باید نابود شود.

وی گفت: ویژگی فتنه که اسلام ستیزی است را دریابید و اگر کسی در وزارتخانه ای علیه نظام کاری انجام می دهد این در جریان فتنه قرار دار، فتنه گران به دنبال براندازی نظام بودند.

نبویان با بیان اینکه ویژگی دوم فتنه، مبارزه با اصل ولایت فقیه بود، گفت: با هر اسلامی اینها مشکل ندارند اسلام در عربستان هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آن اسلام انقلابی است که مشکل ایجاد می کند، گفت: اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام آمریکائی قرار دارد و اسلام ناب آن اسلامی است که رهبری در رأس آن قرار دارد و ولی فقیه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام (ره) اسلام را از چه گردنه هایی عبور داد و امروز هر کس که در مقابل مقام معظم رهبری بایستد فتنه‌گر است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید جریان فتنه را بشناسند و از خطرات آن آگاه باشند، تأکید کرد: ویژگی سوم که مهمترین ویژگی است اصل انقلاب است که می‌خواهد با کدخداها مبارزه کند؛ اصل انقلاب آمده است که با کدخدای جهان، آمریکا مبارزه کند و بنا به فرموده امام (ره) آمریکا شیطان بزرگ و دیو خون‌آشام است.

نبویان با بیان اینکه در اصل انقلاب نکته اساسی مبارزه با استکبار بود، عنوان کرد: متاسفانه امروز عده‌ای با آمریکا دست می‌دهند و با این عمل می‌خواهند بگویند امام اشتباه کرده است.

وی در خصوص دیپلماسی قرآنی گفت: دیپلماسی قرآنی می فرماید رابطه با آمریکا، لبخند زدن و دست دادن به اوباما ممنوع است، همچنین قرآن کریم می‌فرماید محبت به سران کفر نداشته باشید، همکاری نکنید و جریان فتنه را بشناسید، ولایت بر پایه محبت بوده و همکاری با آمریکا ممنوع است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انبیاء آمده اند که با این کدخداها بجنگند و در مقابل آنها بایستند، اساس همه انبیاء و همه ادیان مبارزه با طاغوت و مبارزه با آمریکای زمان بود نه مذاکره با یزید زمان.

نبویان با بیان اینکه عده ای عزت خودشان را به رابطه با سران کفر و رابطه با دشمنان خدا می دانند، ابراز داشت: دو نوع دیپلماسی قرآنی و غرب‌گرا داریم.

وی با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ما از نوع دوم است که غرب‌گراست، افزود: امروزه هر کسی به دنبال دوستی با آمریکاست آمریکایی بوده و به دنبال این هستند که اصل نظام را تغییر بدهند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مشکل امریکا با ما اصل اسلام است آن هم اسلام انقلابی و قرآن بارها تأکید کرده است که به آمریکا نزدیک نشوید و به وی اعتماد نکنید و هر زمانی که آمریکا برشما قدرت پیدا می کند نه مراقب ما و نه مراقب برجام ما است و هیچگاه مراعات دوستی را نمی کند.

وی با بیان اینکه همیشه باید دیدگاه بدبینانه نسبت به آمریکا داشته باشیم، بیان کرد: رئیس جمهور فعلی دو سال مسئول پرونده هسته ای ایران می شود در طی این دوسال، سال های 82 و 84 مقام معظم رهبری فرمودند با این دیپلماسی دو سال کشور عقب افتاد.

نبویان در خصوص بحث برجام گفت: برجام 6 جزء دارد؛ جزء اول اصل متن برجام و 5 ضمیمه است؛ این برجام خسارت هایی را به ایران وارد کرده است.

وی ادامه داد: ضمیمه اول تعهدات ماست ، ضمیمه دوم تعهدات آنهاست، ضمیمه سوم در خصوص تعهدات صلح آمیز و ضمیمه چهارم کمیسیون مشترک است که 8 نفر عضو دارد که شامل کشورهای 1+5 از قبیل امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، نماینده اروپا و ایران هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمیمه پنجم مراحل اجراست که روز اجرای تعهدات است که مشروط به دو شرط است؛ اول باید تمام تعهداتشان را انجام بدهید و دوم اینکه ما به مسئولین ملت ایران خوش بین نیستیم و آژانس بین المللی باید راستی‌آزمایی کند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بحث برجام گفت: مقام معظم رهبری چندین بار در سخنرانی ها ایراد کردند که این کار را انجام ندهید بلکه گام به گام پیش بروید که توجهی نکردند و یک‌باره جلو رفتند و تمام تعهدات را انجام دادند در حالی که آنها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند.

نبویان خاطر نشان کرد: تعهدات آمریکا در خصوص مسائل هسته ای ما این بود که غنی سازی در فردو ممنوع است، غنی سازی را دانشمندان ایرانی نباید انجام دهند و توسط دانشمندان خود آنها دانش غنی سازی تکمیل شود حتی جای انبار را هم خود امریکا تعیین کرده بود.

وی گفت: اولین خواسته ای که امریکا از دکتر ظریف داشت این بود که راکتور اراک باید نابود شود و حاصل اعتماد این ملت به دشمن لبخند زدن به امریکاست.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نکته بعد که امریکا جرأت حمله به ما را نداشت این بود که ما سالانه 30 تن پسماند می گیریم و وجود این پسماند در ایران ضریب امنیت را بالا می برد.

وی تأکید کرد: نقض برجام مربوط به الان نیست یکسال است که صورت گرفته است، اکنون شرط جدید آمریکا این است که «حاج قاسم سلیمانی» را تحویل آمریکا دهند با کلیه دارایی‌هایش تا رابطه بانکی با آمریکا برقرار شود.

نبویان اضافه کرد: امنیتی که اکنون در کشور حاکم است به خاطر زحمات این مرد بزرگ است و می خواهند وی را تحویل مقامات آمریکایی بدهند.

وی در خصوص FTAF عنوان کرد: در FTAF، 35 کشور عضو هستند، FTAF را در قطعنامه ها بردند و روش عملکرد آن تولید و انتشار توصیه ها، رصد، رتبه بندی و صدور بیانیه ها است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بر اساس این معاهده در دنیا تنها دو کشور وجود دارد که بسیار خطرناک است و آن دو کشور ایران و کره شمالی است، امریکایی ها گفتند اگر ایران کل تعهدات را انجام بدهد ما گام های بعدی را هم در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه حاصل اعتماد به امریکا یعنی اینکه همه منافع خود را از دست بدهیم، گفت: در خصوص پولشویی که امریکا به همراه 6 کشور دیگر آمدند رصد کنند که در کشور ما پولشویی صورت نگیرد؛ یعنی هر پولی که منشأ غیر قانونی دارد قانونی جلوه بدهی و امریکا می خواست از این کار جلوگیری به عمل آورد.

نبویان خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آن دولت متعهد گردیده هر کسی را که امریکا تحریم کند ما هم تحریم می کنیم، که در این لیست سپاه پاسداران و تمام سازمان‌های مربوط به وزارت دفاع نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار