مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. دى 1395 - 19:44   |   کد مطلب: 18887
پروژه ساخت مصلی بزرگ همدان بیش از 20 سال هست که برای تکمیل ساخت و تامین اعتبار در انتظار وعده وعید هایی که تاکنون محقق نشده است و سن این پروژه از سن جوانان امروز همدان بیشتر است.
ساخت مصلی همدان بیش از بیست سال درانتظار وعده وعیدهای دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح الوند، شهر دارالمومنین همدان با داشتن قدمت تاریخی خود همچنان در انتظار داشتن مصلایی جامع و کامل است، مصلایی که سالیان سال است گرفتار وعده  وعیدهای مسئولان جهت تکمیل ساخت آن است.

 

پروژه تاسیس مصلای همدان از زمان آیت الله نوری همدانی در دهه 60 در همدان کلید خورده است و هنوز پروژه ساخت این مصلی به اتمام نرسیده است.

 

بسیاری از شهروندان همدانی از طولانی شدن ساخت مصلی همدان ناراضی می باشند و خواستار تکمیل هر چه سریعتر این پروژه هستند، به همین منظور با تنی چند از آنها مصاحبه ای صورت گرفت.

 

یکی از شهروندان همدانی که در نزدیکی مصلی زندگی می کرد گفت: سالیان سال است که این زمین خالی است و همچنان در انتظار تکمیل شدن است.

 

وی با بیان اینکه خالی بودن زمین های اطراف امنیت ما را دچار مشکل می کند گفت: با توجه به وسعت زیاد این منطقه ساخت چنین مصلایی با این عظمت نیاز به همکاری همه جانبه مسئولین دارد که تا این زمان ما این همکاری را ندیده ایم.

 

 

 

یکی دیگر از شهروندان همدانی با ابراز نارضایتی از وضعیت ساخت مصلای همدان گفت: از زمانی که ساخت این مصلی تصویب شد سالیان سال می گذرد و  سن این پروژه نیمه تمام  از فرزندان من بیشتر است و با این روال هنوز هم تکمیل نشده است.

 

وی اظهار کرد: ما فقط برای نماز اقامه نماز عید فطر در این مکان جمع می شویم که در آن روز همه بدلیل نامساعد بودن محیط رفت  و آمد مردم بسیار دچار مشکل می شوند.

 

جهت مطلع شدن از آخرین وضعیت ساخت مصلی همدان مصاحبه ای با مصطفی وزینی، مسئول هماهنگی امور مصلی بزرگ همدان صورت گرفت.

 

مسئول هماهنگی امور مصلی بزرگ همدان با اشاره به اینکه تاسیس مصلی همدان از حدود 20 سال پیش زمانی که آیت الله نوری همدانی ، امام جمعه همدان بوده مطرح و عملیات ساخت آن فقط در حد خاکبرداری صورت گرفته بود گفت: آغاز ساخت فاز اول مصلی در سال 90 از زمان ایت الله محمدی منعقد و در سال 91 کلنگ زنی آن آغاز گردید.

 

 

وزینی با بیان اینکه تاکنون 14 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تامین اعتبار شده است گفت: 10 میلیارد تومان توسط دولت قبلی و 4 میلیارد تومان هم توسط دولت یازدهم تامین اعتبار شده است که این 4 میلیارد تومان را تدریجی به دست ما رساندند و هم اکنون 4 میلیارد تومان هم به پیمانکار بدهکار هستیم.

 

وی با بیان اینکه در سالهای 94 و 95 سرعت پیشرفت پروژه با روند کندی پیش رفته است گفت: امسال قول یک میلیارد تومان را به ما دادند که هنوز به دستمان نرسیده است و روی کاغذ نوشته شده است  اما در کل پیش بینی این است با دو میلیارد پول مصلی حل نمی شود.

 

مسئول هماهنگی امور مصلی بزرگ همدان به بیان دیدارهایی که جهت تامین اعتبار این پروژه با مقامات کشوری صورت گرفته است پرداخت و اظهار کرد: از طریق نماینده مردم همدان، امیر خجسته یک ملاقات با اقای نوبخت و معاون برنامه بودجه استاندار داشتیم و برای تامین اعتبار قول هم دادند اما به هر دلیلی هنوز وعده ها محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه برای تکمیل فاز اول حدود  36 میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: اگر امسال این مبلغ تامین شود با این هزینه ساخت فاز اول به اتمام یرسد اما اگر طولانی شود تورم هم به آن می خورد و هزینه های ساخت آن بیشتر خواهد شد و به مرور شاهد فرسایش قسمت های ساخته شده خواهیم بود.

 

 

وزینی در ادامه به تعمیراتی که در حسینه امام خمینی (ره) صورت گرفته است پرداخت و اظهار کرد: ساخت حسینیه امام خمینی(ره) هزینه آن چنانی نداشته است و تعمیرات آن در حدی بوده که  که نیازهای اولیه رفع شود و هزینه آن چنانی نشده که با ساخت مغازه های تجاری دارد تامین می شود حسینیه امام پشتیبان مصلی است .

 

مسئول هماهنگی امور مصلی بزرگ همدان با اشاره به چشم انداز زیبای مصلی همدان گفت: این پروژه برای پنجاه سال آینده همدان پیش بینی شده است و برای همه اقشار مردم است و همه مردم از آن سود می برند و این یک همتی بوده که ایت الله محمدی کرده که اگر نبود همین زمینها را هم می فروختند .

 

سخن پایانی...

با این اوصاف اینطور که مشخص است تکمیل ساخت حتی فاز اول مصلی همدان با توجه به وعده وعیدهایی که محقق نشده است به این زودی ها تمام نخواهد شد و مردم همدان با وجود داشتن چنین مکان مناسبی برای ساخت مصلی که به تمام شهر تسلط دارد  همچنان باید در انتظار باشند.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار