مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. دى 1395 - 20:09   |   کد مطلب: 18896
دولت یازدهم در حالی قصد دارد در ماه‌های آینده و قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به 49 میلیون ایرانی دارای سهام عدالت، نفری 550 هزار تومان سود سهام عدالت پرداخت کند، که حسن روحانی در سال 88 با پرداخت سود سهام عدالت، مخالف بود.
روزگاری که روحانی و نوبخت مخالف توزیع سود سهام عدالت بودند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مشرق، دولت یازدهم قصد دارد از بهمن‌ماه امسال روند پرداخت سود سهام عدالت را آغاز کند و آنطور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته به 49‌ میلیون نفر از مردم ایران معادل 550 هزار تومان سهام عدالت اعطا خواهد شد. البته به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان فاقد شغل دو برابر این رقم، سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

این کار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در حالی قرار است انجام شود که در سال 88 حسن روحانی و محمدباقر نوبخت به شدت از اقدام دولت نهم در توزیع سهام عدالت انتقاد می‌کردند. در آن زمان، دولت نهم به هر نفر 40 تا 80 هزار تومان سود سهام عدالت پرداخت می‌کرد.

حسن روحانی که آن زمان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بود در این باره گفت: «شاید برخی‌ها تصور کنند که مردم ایران به سادگی فریب می‌خوردند و با هوچی‌بازی، نمایش‌های ساختگی و دروغ‌گویی می‌توان نظر افکار عمومی را به خود جلب کرد. اما من معتقدم که مردم ما ساده نیستند و هر چند که ممکن است در ظاهر ساکت باشند، اما با هوچی‌گری، جنگ روانی و وارد کردن اتهامات سنگین به شخصیت‌های نظام نمی‌توان آرای مردم را خرید. همانطور که مطمئنم با سیب‌زمینی و تراول چک هم نمی‌توان کشور را تحت کنترل خود درآورد».

روحانی در جایی دیگر گفته بود: «مردم ایران آگاه‌تر و فهیم‌تر از آن هستند که سیاست‌هایی نظیر توزیع تراول چک یا سیب‌زمینی رایگان بتواند رفتارهای انتخاباتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و کسانی که تصور می‌کنند با چنین اقداماتی می‌توانند جامعه را به سمت دیگری ببرند، آب در هاون می‌کوبند... امیدوارم اخباری که در این زمینه در رسانه‌ها منتشر شده نادرست و ناشی از اشتباه برداشت خبرنگاران باشد. هر چند که عدم تکذیب این اخبار این نگرانی را ایجاد می‌کند که نکند واقعاً برخی‌ها فکر می‌کنند با سیب‌زمینی می‌توان ملتی چون مردم ایران را تحت تاثیر قرار داد».

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در سال 88 منتقد اقدام دولت نهم در توزیع سود سهام عدالت بود. او در جایی گفته بود: امروز نه توزیع چک پول‌ها، نه توزیع سیب زمینی و نه توزیع با عجله و شتابزده 80 هزار تومان بین 5 میلیون نفر نمی تواند تاثیری در عزم ملی مردم بگذارد. من نمی‌دانم در حالی که 2 هفته تا انتخابات باقی مانده توزیع این 80 هزار تومان به بهانه سهام عدالت یعنی چه و اگر چنین اتفاقی در زمان اصلاحات اتفاق می‌افتاد آیا شورای نگهبان صلاحیت فرد را رد نمی‌کرد... بنده با شناختی که از میرحسین موسوی دارم، شهادت می‌دهم ایشان مرد صادقی است و قطعا فریب نمی‌دهد؛ کما اینکه امروز هم سیب زمینی و چک پول ندارد که بین مردم توزیع کند چون صداقت دارد و همین برایش کافیست».

نوبخت در جای دیگر نیز در این باره گفته بود: «امروز دیگر توزیع سیب زمینی و سهام عدالت، چک پول و توزیع با عجله 80 هزار تومان سود سهام عدالت نتیجه نمی‌دهد که البته اگر همین کارها را یک کاندیدای مجلس انجام می‌داد صلاحیت وی رد می‌شد. همین‌ها موجب شده تا رأی موسوی بالاتر برود».

اکنون باید دید نوبخت و روحانی همچنان همان دیدگاه چند سال قبل را نسبت به توزیع سود سهام عدالت دارند و آن را پوپولیستی و توهین به مردم می‌دانند یا خیر؟

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار