مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. دى 1395 - 21:23   |   کد مطلب: 18905
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از الزامات توسعه کشور اصلاح مقررات بانکی است، گفت: سیستم بانکی کشور مشکل دارد و اگر بر همین روال باشد در توسعه و رشد به جایی نخواهیم رسید.
اصلاح مقررات بانکی از الزامات توسعه کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملایر، محمد کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گلایه از سیستم بانکی نرخ بالای سودهای بانکی اظهار داشت: سیستم بانکی کشور مشکل دارد و اگر بر همین روال باشد در توسعه و رشد به جایی نخواهیم رسید.

وی بیان کرد: در حال حاضر قریب 70 درصد بخش صنعت ما تعطیل است و یکی از اساسی‌ترین دلیل این تعطیلی سود بانکی و نرخ‌های بالای بهره است.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بارها نظرات مراجع و فقها مرتبط منعکس شده و در کمیسیون اقتصادی مجلس در اصلاح قانون 95 تصویب شده که بدهکاران بانکی که زیر 100 میلیون تومان معوقات بانکی دارند، بانک اصل طلب را از آنها دریافت کند و بهره و سود را نگیرد.

وی تصریح کرد: دولت با برداشت انحرافی از این مصوبه تسلیم این موضوع نشده و آیین‌نامه اجرایی را تصویب نکرده است.

کاظمی افزود: با اجرایی شدن این مصوبه بدهکاران خُرد از زیر بار فشار خارج شده و گامی مثبت در جهت رشد و توسعه چرخه‌های صنعتی خواهد بود.

وی پیگیری پرو‌ژ‌‌های نیمه کاره شهرستان ملایر را از اولویت کاری نمایندگان شهرستان برشمرد و گفت: اخیرا نامه‌ای در راستای اختصاص اعتبار و تکمیل استادیوم 5 هزار نفری ملایر خطاب به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده است که اگر نتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم هر آنچه که تاکنون ساخته شده نیز از بین خواهد رفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس پیگیری تعمیر و تجهیز راه‌های خروجی ملایر به سمت اراک، تویسرکان و بروجرد را از دیگر اولویت‌های نمایندگان ملایر برشمرد و افزود: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به شهرستان ملایر برای محور بروجرد- ملایر مبلغ 7 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و درصدد توسعه و تکمیل محورهای جوکار- تویسرکان و نهاوند- ملایر هستیم که در بودجه سال 96 توجه خاصی به این مسائل شده است.

انسجام در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه انسجام در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد از عملکرد تیم اقتصادی دولت گلایه کرد و افزود: در تیم اقتصادی دولت همکاری وجود ندارد.

کاظمی با اشاره به تامین 65 میلیارد تومان جایزه صادرات کشمش کشور از سوی دولت عنوان کرد: این اعتبار التیامی برای مشکلات باغداران و کشاورزان است.

وی در رابطه با شوراهای شهر و روستا نیز گفت: شوراهای شهر و روستا در دوره‌های گذشته خوب عمل نکرده و نه تنها باری از دوش مردم برنداشته و کمکی به شهرداری ‌ها نداده‌اند بلکه مشکلاتی نیز برای مردم ایجاد کرده‌اند.

قانون شوراهای اسلامی نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم ملایربا اشاره به اینکه قانون شوراهای اسلامی نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: ضروری است در راستای تخصصی کردن و اصلاح قانون شوراهای اسلامی در دوره های بعد  اقدامات مؤثری انجام بگیرد.

وی در ادامه به سفر وزیر بهداشت و درمان و پیگیری هر دو نماینده در این راستا اشاره کرد و افزود: ره‌آورد سفر وزیر بهداشت به شهرستان ملایر بسیار خوشاید بوده و قول مساعد اخذ مجوز ساخت مرکز آنژیوگرافی و دانشکده پراپزشکی از وزیر گرفته شد.

کاظمی بیان کرد: با توجه به اینکه مرکز آنژیوگرافی نیاز به متخصص و جراح قلب دارد تجهیزات این مرکز در ملایر مهیا می‌شود و با قول مساعد مسئولان استانی از متخصصان و جراحان قلب استان در این مرکز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آینده بیمارستان‌های شهرستان ملایر جوابگوی حجم بیماران منطقه نیست، افزود: نمایندگان ملایر به دنبال اخذ مجوز و احداث یک بیمارستان مجهز 250 تخت خوابی جدید هستند که امیدواریم تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مجوز احداث را دریافت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس موضوع اشتغال، تامین آب شرب روستاهای شهرستان و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر را از دیگر اولویت‌های برنامه کاری نمایندگان شهرستان ملایر دانست و افزود: هر دو نماینده شهرستان با همدلی، صمیمیت، دوستی و رفاقت، اهتمام و جدیت پیگیر مسائل و مشکلات مردم ملایر هستند چرا که مردم جهادی و ولایت مدار ملایر شایسته بهترین خدمات هستند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار