مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. دى 1395 - 21:42   |   کد مطلب: 18954
رئیس قوه قضاییه، آیت الله هاشمی رفسنجانی را مجاهدی خستگی ناپذیر و شخصیتی موثر در فراز و نشیب های انقلاب توصیف کرد و گفت: ارتحال ناگهانی و تکان دهنده ایشان، بیدار باشی برای همه مسئولان است تا خود را برای مسیر دشوار و بی نهایت پس از مرگ آماده کنند.
 ارتحال آیت الله هاشمی بیدار باش برای ماست/ دشمن بدنبال انشقاق مردم و روحانیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به ننقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تسلیت وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: تعبیر «فان لک عند الله شانا من الشان» که در زیارت ایشان آمده است، کاشف از مقام معنوی کریمه اهل بیت است. وجود معنوی ایشان موجب جذب و جلب عالمان و بزرگان به شهر مقدس قم شده است و امروز قم به برکت مضجع شریف حضرت معصومه (س) یکی از بزرگترین مراکز علمی جهان اسلام و بلکه با ملاحظه برخی امور، بزرگترین مرکز علمی جهان اسلام و تشیّع است.

 

رئیس دستگاه قضایی افزود: تدریس علوم و تعلیم و تعلم معارف اهل بیت(علیهم السلام) و ترویج اخلاق اهل بیت (علیهم السلام) در این شهر از ناحیه عالمان بزرگ به سراسر کشور و جهان اسلام نورافشانی می کند و ما باید خداوند را به جهت اعطای این نعمت بزرگ به کشورمان شکرگزار باشیم.

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از خدا می خواهیم که روح ایشان را با ارواح طیبه شهدا، صدیقین و ائمه اطهار(ع) محشور کند.

 

آیت الله آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی سالهای متمادی قبل از انقلاب از مجاهدان خستگی ناپذیر، بعد از انقلاب یار صدیق حضرت امام راحل(قدس الله نفسه الزکیه) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در همه فراز و نشیب های انقلاب، شخصیتی تاثیر گذار بود.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ارتحال ایشان بسیار ناگهانی و تکان دهنده بود، تصریح کرد: این حادثه، سرنوشت محتوم همه ابناء بشر و  خصوصا بیدار باشی برای همه ما مسئولان است تا همگی خود را برای تنهایی و مسیر بی نهایت پس از مرگ آماده کنیم.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه توجه به این معانی و عالم پس از مرگ، آثار مهمه ای در حیات دنیوی انسان دارد، روایت با مضمون «ذکر الموت افضل العباده» را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: درگذشت شخصیت های بزرگ این اثر را دارد که به نوعی بیدار باش برای قلوب همگان است تا مسیر آینده خود را بهتر بشناسند. از خداوند متعال می خواهیم که روح آیت الله هاشمی رفسنجانی را مشمول عنایات خاصه خود بگرداند و وی را از رحمت واسعه خود که می فرماید «نبیء عبادی أَنّی أَنا الغفور الرحیم» بهره مند سازد. برای ایشان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر و اجر را مسئلت می کنم.

 

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز قیام 19 دی مردم قم، این قیام را قیامی معنادار و سرآغاز آخرین حرکت های منجر به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رژیم طاغوت گمان می کرد که میان مردم و روحانیت فاصله انداخته و شاید با انتشار مقاله ای توهین آمیز علیه حضرت امام(ره) قصد داشت این فاصله را بسنجد اما بحمدالله با حضور مردم بصیر در صحنه، این خیال باطل آنها از بین رفت.

 

آیت الله آملی لاریجانی افزود: نکته مهم در این حادثه آن بود موضوعی که به ذهن برخی شاید کوچک می‌آمد، در نظر اهل بصیرت مطلب مهمی تلقی شد و همین امر بود که موجب شد مردم به خوبی درک کنند که پشت صحنه توهین به امام راحل(ره) مطلب دیگری است و آن طراحی رژیم برای جدایی مردم از روحانیت بود.

 

رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه تلاش برای انشقاق میان مردم و روحانیت هنوز هم وجود دارد، به برخی دیدگاهها از جمله تز اسلام منهای روحانیت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امام نسبت به آن بسیار حساسیت نشان می داد همین تز اسلام منهای روحانیت بود که آن را خیانت به اسلام و مردم می دانست. امروز هم تلاش هایی در این عرصه صورت می گیرد که برای خنثی کردن این نقشه های خائنانه باید مردم و روحانیت به هوش باشند.

 

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: مسئله جدایی مردم از روحانیت فقط بحث اشخاص روحانی نیست بلکه مقصود افرادی که این دیدگاه را دنبال می کنند، جدا شدن مردم از تعالیم و آموزه های دینی است زیرا می دانند حاملان این آموزه ها، متخصصان و عالمان دین هستند.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حمله به روحانیت و اشخاص روحانی در باطن، حمله به تعالیم دینی است، خاطر نشان کرد: ما این تعبیر را قبول نداریم که روحانیت یک قشر است بلکه از نگاه ما روحانیون متخصصانی هستند که تخصصشان بازنشر تعالیم و آموزه های دینی است.

 

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید مجدد بر لزوم هوشیاری نسبت به تلاش های تفرقه افکنانه میان مردم و روحانیت تصریح کرد: هم روحانیت باید توجه کند که اعمال، گفتار و کردارش جذب کننده باشد نه دفع کننده و هم مردم باید با بصیرت هر چه بیشتر، ارتباط خود را با روحانیت حفظ کنند تا توطئه های خائنانه دشمن در این زمینه هیچ مجالی نداشته باشد.

 

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا و توصیه او به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور مبنی بر افزایش فشارها به ایران اظهار کرد: متاسفانه این شخص در آخرین لحظات حضور خود در کسوت وزارت امور خارجه و در زمان خداحافظی،  بار دیگر زهر خود را ریخت. گرچه به نظر می رسد که چنین اظهاراتی از ناحیه کسی که در مسیر مذاکره و برجام حضور داشته و ظاهرا برای رفع تحریم ها تلاش کرده عجیب باشد اما هیچ چیز از دشمن عجیب نیست زیرا طبیعت چنین دشمنی همین است.

 

رئیس دستگاه قضایی افزود: توصیه جان کری به ترامپ مبنی بر تشدید تحریم ها به منظور عقب نشینی ایران از توسعه برنامه موشکی و حمایت از جریان مقاومت در منطقه، نشان دهنده بازگشت آمریکا به نقطه اول و درس نگرفتن از تجربیاتی است که در این سالها به دست آورده است. متاسفانه آمریکایی ها از این تجربیات پند نمی ‌گیرند و تلاش دارند که ملت ایران را از اهداف و آرمان های بزرگ انقلاب دور کنند در حالی که این خیال باطلی است و ما امیدواریم که مردم و مسئولان با همدلی واتحاد و از همه مهمتر با تبعیت از فرامین و ارشادات مقام معظم رهبری، مسیرهای دشوار انقلاب را به سلامت طی کنند.

 

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون پیش نویس آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از این آیین نامه به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید. 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار