مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. دى 1395 - 19:42   |   کد مطلب: 19018
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اگر عربستان شرایط اعزام ما را قبول کند، از پنج اسفند اعزام حجاج از سر گرفته می‌‌شود.
 اگر عربستان شرایط ما را قبول کند اعزام حجاج از سرگرفته می‌‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه همایش پیش از سفر عتبات دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در کشور جلسات کارشناسی جهت تعیین شروط اعزام حجاج به بیت الله الحرام برگزار کرده ایم و در این جلسات در مورد بحث امنیت حجاج، امکانات مورد نیاز زائرین، هم چنین پیگیری حقوقی برای دریافت غرامت و دیه شهدای مسجد الحرام و منا، تصمیم گیری شده است.

 

وی با بیان اینکه چون حج تمتع و عمره امسال ما تعطیل بوده، از دیگر مسائل پیش روی اعزام زائرین مسائل اجرایی هستند، افزود: در حوزه مسکن و تدارکات هم باید کارهای زیادی انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اگر عربستان شرایط اعزام ما را قبول کند، از پنج اسفند اعزام حجاج از سر گرفته می شود، افزود: دعوتی که از سوی عربستان صورت گرفته، طبیعی است و همیشه در این ایام برای همه کشورها دعوت نامه ارسال می شود؛ البته ما هم پاسخ دعوت آنها را داده ایم و در جلسات شرکت می کنیم.

 

قاضی عسگر تصریح کرد: چون مذاکرات دو طرفه است، باید برویم و ببینیم که طرف عربستانی چه مسائلی را مطرح می کنند؛ ولی ما حرف های زیادی داریم که باید مطرح شود.

 

این مقام مسئول گفت: تلاش می‌کنیم که با کمک انسان های شایسته امکانات مورد نیاز برای دانشجویان را در عتبات عالیات فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه ارز دولتی برای زائرین دانشجو نداریم، تصریح کرد: این مسئله نشات گرفته از نرخ ارز است.

 

نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: وجود انسان زمانی نسبت به  عشق به ائمه اطهار لبریز می شود که توبه کرده باشند و حدود آنها از گناه پاک شده باشد.

 

قاضی عسکر به توبه حربن یزید ریاحی و پذیرش آن اشاره کرد و افزود: حر کسی بود که راه را بر روی امام حسین علیه السلام بست اما با توبه راه برای بازگشت او فراهم شد و در نهایت به شهادت رسید و از امام حسین علیه السلام مدال شهادت گرفت.

 

وی هدف از زیارت ائمه اطهار را آشنا شدن با الگوها و ایجاد تحول روحی و اخلاقی در زائرین و بازگشت آنها به اجتماع برای معرفی این الگوها جامعه عنوان کرد و افزود: به دانشجویان توصیه می‌کنیم که در سفر زیارت عتبات عالیات زیارت جامعه کبیره و زیارت امین الله را مورد توجه قرار دهند البته هر کسی سهمی زیارت جامعه کبیره را ندارد.

 

نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در عتبات عالیات تاریخ اسلام و فداکاری‌های ائمه اطهار به شکل مجسم ترسیم می شوند در هر حال باید در اخلاق گفتار و رفتار الگوی همه ما باشند و از آنها درس بگیریم البته وظیفه مهم این است که زمینه را برای معرفی این الگوها فراهم کنیم.

 

قاضی عسکر از نهج البلاغه به عنوان یکی از بهترین دستورات زندگی بعد از قرآن کریم یاد کرد و افزود: در این کتاب ارزشمند امام علی علیه السلام موضوعات مختلفی از جمله مدیریت، تقوا و فضیلت و راه و رسم زندگی را به ما ارائه کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ادیانی مانند مسیحیت و بودا هیچ الگویی برای ارائه به بشریت و زندگی مردم ندارند، تصریح کرد: در چین یک مجسمه ۱۸ متری از بودا ساخته اند و تحصیل کرده های آنها می آیند و یک عود روشن می‌کنند و می روند.

 

قاضی عسکر اضافه کرد: ما بهترین الگوها همچون ائمه اطهار را داریم اما این الگوها را نمی شناسیم به همین دلیل رفتار و اخلاق ما با آنها فاصله دارد.

 

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هاشمی رفسنجانی هشتاد و دو سال از خداوند عمر گرفت و این شخصیت پیش از انقلاب شکنجه های بسیاری شد و از خود فداکاری نشان داد.

 

وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب نیز در بخش‌های مختلف کشور دارای مسئولیت بود، خاطرنشان کرد: اگرچه حرف‌های زیادی علیه او زده شود اما پس از آن که وصیت نامه مرحوم بیرون آمد در آن ذکر شده که بعد از انقلاب چیزی به اموال او اضافه نشده و چیزی از جمهوری اسلامی برداشت نکرده است.

 

قاضی عسکر به ابراز علاقه مرحوم هاشمی رفسنجانی نسبت به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: هاشمی می گفت که من عاشق رهبری هستم و هیچ کس را در دنیا می بینیم که صمیمیت من نسبت به ایشان را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در متن پیام تسلیت خود که به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر کردند فرمودند که ۵۹ سال صمیمیت بین ما بود و یک ذره از این صمیمیت نیز کاسته نشد.

 

نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت کشورمان با بیان اینکه امام خمینی رحمت الله نیز تمام عمرش فداکاری برای دیگران بود، اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز زمانی که رحلت کردند یک خانه ی گلی داشتند که الان دفتر رهبر معظم انقلاب است.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان کشور نیز در این مراسم با اشاره به ثبت نام بیش از ۸۳ هزار نفر از دانشگاهیان برای اعزام به عتبات عالیات افزود: ۱۶ نفر از این ثبت نامی ها به عتبات اعزام می شود.

 

حجت الاسلام فقیهی با بیان این که انشاالله با نابودی آل سعود زمینه برای اعزام دانشجویان جهت اعزام به سفر حج فراهم می شود، تصریح کرد: از اول بهمن تا پایان فروردین اساتید، کارمندان، دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان دختران مجرد و زوج های دانشجو به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه به هر زائر هوایی ۲۰۰ دلار ارز دولتی اختصاص می یابد، تصریح کرد: اکثر کاروان های اعزامی به عتبات عالیات زوج های متاهل هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش از سفر، حین سفر و پس از سفر ویژه دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات برگزار می شوند.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان کشور گفت: برطرف کردن اندوه برآورده شدن حاجات بخشش گناهان طولانی تر شدن عمر و گسترش روزی از جمله آثار دنیوی زیارت امام حسین علیه السلام است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار