مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1395 - 22:18   |   کد مطلب: 19030
​سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این اولین سری از برنامه های نشست خبری این جبهه با اهالی رسانه است که امیدواریم از این پس این برنامه‌ها به صورت منظم برگزار شود.
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در انتخابات ۹۶ کاندیدای واحد دارد/ رکود و بیکاری از معضلات اصلی کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز در اولین نشست سخنگوی این جبهه که با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: این نشست اولین سری از برنامه های نشست خبری ما است که با شما اهالی ارجمند رسانه از این به بعد به صورت منظم خواهیم داشت.

 

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ارتحال و فقدان مرحوم هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام و مقام معظم رهبری را تسلیت می گویم و امیدوارم رحمت الهی و غفران واصله شامل حال ایشان باشد.

 

وحید دستجردی پس از ذکر این مقدمه کوتاه به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ گفت.

 

وی در پاسخ به اولین سوال مبنی بر این که مهم ترین مسئله حال حاضر انقلاب اسلامی را چه می دانید اظهار داشت:  با توجه به این که شما اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستید و مسائل را به آن ها منعکس می کنید و این مسائل و مشکلات را به گوش مسئولان می رسانید خودتان استاد مسائل و مشکلات کشور هستید.

 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حقیقت معضلاتی را در سیستم اجرایی کشور داریم که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیستند بیکاری بنیان برافکنی که در کشور امروز می بینید و خانه ای نیست که در آن با معضل بیکاری مواجه نباشند همچنین رکود بی سابقه حاکم بر کشور که همه چیز را رو به فلجی کشانده و احساس می کنیم که این رکود و بیکاری و حقوق های نجومی و برخی از مسائلی که می بینیم نظام بانکی بیمار به آن مبتلا است و اخبار آن را کاملاً احساس می کنیم بیماری هایی در نظام  اقتصادی هستند.

 

وحید دستجردی تاکید کرد: متاسفانه نگاه به بیگانه در حل مشکلات اقتصادی و چشم پوشی از اقتصاد درون زای داخلی و اتکا به مردم و توسعه و پیشرفتی که توسعه و پیشرفت داخلی باشد اهم مسائل امروز کشور است.

 

 

وی با اشاره به این که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دو برنامه را به صورت جدی دنبال می کنند بیان داشت: یکی از برنامه های ما این است که وحدت و تشکلی را بین نیروهای انقلاب و کسانی که معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی و معتقد به حضور مردم در صحنه هستند را ایجاد کنیم و بتوانیم این وحدت تشکل در آینده بماند.

 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: دومین برنامه ما این است که در انتخابات یک شرکت گسترده داشته باشیم و کاندیدای واحدی که در نهایت از سوی این جبهه معرفی می شود و در کنار مردم قرار می گیرد کاندیدایی باشد که بتواند مطالبات مردم را به ظهور برساند و اجرایی کند تا مشکلاتی که امروز در سیستم اجرایی کشور شاهد آن هستیم رخت برببندد.تلاش ما این است که حداقل احساس کنیم مشکلات روز به روز کاهش می یابد

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اخباری به گوش می رسد که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان ها و استان های کشور در حال شکل گیری است یادآور شد: ما یک مجمع استانی را در چند روز گذشته برگزار کردیم که در هر استانی تعدادی از افراد شاخص و تاثیر گذار مردمی و انقلاب شرکت کردند حدود 300 نفر مدعو داشتیم این اولین کاری بود که انجام شد .

 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اولین مجمع عمومی ملی این جبهه در 7 بهمن ماه برگزار خواهد شد و حدود 2 هزار نفر از سراسر کشور، شهرستان ها و تهران  و  همچنین چهره های شاخص در آن حضور پیدا خواهند کرد؛ این مجمع عمومی  ملی نیز 3 بار تکرار خواهد شد یعنی پس از 7 بهمن ماه در اسفند ماه و اردیبهشت ماه نیز این مجمع برگزار خواهد شد.

 

وحید دستجردی تاکید کرد: البته در کنار این، صدها جلسه ی دیگر در استان ها و تهران برگزار می شود همین هفته در تهران ما مجامعی را برای انتخاب کسانی که به عنوان چهره های شاخص باید در مجمع عمومی 7 بهمن  حضور داشته باشند  برگزار خواهیم کرد و نتیجه آن در مجمع ملی 7 بهمن به عنوان چهره های شاخص شرکت می کنند همچنین برگزاری این قبیل مجامع در شهرستان ها و استان ها صورت خواهد گرفت و نتیجه نهایی به عنوان چهره های شاخص استانی در مجمع عمومی بهمن ماه حضور خواهند یافت.

 

وی در ادامه بیان داشت: همچنین جلسات کمیته های مختلف از جمله بانوان، پزشکان در هفته های آتی و اواخر هفته انجام می شود و رسانه ها نیز می توانند برای پوشش خبری این جلسات حضور پیدا کنند.

 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این که پیش از این اعلام کردیم که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دست هر گروه و تشکلی که در جهت حاکمیت مردم، شنیدن صدای آن ها و گفتمان عدالت پروری و مردم سالاری باشد به گرمی می فشارد افزود: راه برای آن ها باز است مذاکرات مختلفی با احزاب و تشکل ها و سازمان های گوناگون صورت گرفته و می گیرد .

 

به زعم مرضیه وحید دستجردی تشکیل این جبهه ماحصل یک سال فعالیت افراد و تشکل های معتقد به ارزش های انقلاب و مردمی بودن کارها است.

 

 

وی یادآور شد:  ممکن است در کنار این ها برخی سوء تفاهمات وجود داشته باشد برخی شاید نیاز به مذاکرات بیشتر داشته باشد اما در هر صورت ما تمام نیرویمان را بر روی تمام کسانی که دلسوز انقلاب، نظام و مردم هستند متمرکز کرده ایم تا حمایت، حضور و وحدت با آن ها را جلب کنیم.

 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با قاطعیت می گویم که نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک نه قاطع به وضع ناجور اجرایی کشور است بیان داشت: آن چه که در سیستم اجرایی کشور می بینیم اصلاً قابل قبول نیست و در شان مردم نیز قرار ندارد آن همتی که باید کرد تا مشکلات اجرایی مردم رفع شود و یا کاهش پیدا کند متاسفانه نمی بینیم.
 
 
وحید دستجردی افزود: بنا بر این برای اصلاح این رویه جبهه نهایت تلاش خود را به کار می بندد این تلاش نه به معنای آری یا نه گفتن به کسی یا چیزی است بلکه این تلاش یک نه قاطع به وضع موجود کشور و یک آری به کسی که بتواند این وضعیت را اصلاح کند.
 
 
وی تاکید کرد: حتماً در جهت وحدت نیروهای معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی و نیروهای که به مرام نامه این جبهه معتقد هستند در جهت وحدت آن ها تلاش می کنیم همه کسانی که معتقد به این مرام نامه باشند می توانند عضو این جبهه باشند ما از تمامی نظرات و نقادی افرادی که چه به ما می پیوندد و چه نمی پیوندد استقبال می کنیم.
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه نظر جبهه این نیست که با تعدد کاندیدا وارد عرصه انتخابات شویم ما در نهایت به حول و قوه الهی به یک کاندیدا می رسیم و  این کاندید باید از پایین به بالا تعیین شود و ما در حال هیچ فردی را تایید نکرده ایم بلکه مجامع عمومی ما که برگزار می شود نقش تعیین کننده افراد را دارند و با یک کاندیدای واحد که از بطن مردم از پایین به بالا و بر اساس یک دموکراسی تعیین می شود و ما تاکنون شاهد چنین دموکراسی و تشکیلات کشور و انتخابات گذشته نبوده ایم در کنار مردم خواهیم بود.
 
 
وحید دستجردی همچنین در ادامه با انتخابات شورای شهر و برنامه های جبهه مطبوعش پیرامون این انتخابات بیان داشت: با توجه به این که مهندس چمران عضو هیئت موسس این جبهه هستند و ما نمی توانیم با توجه به انتخابات شورای شهر نمی توانیم از آن بگذریم مسلماً برای آن برنامه هایی داریم اما این برنامه ها در حاشیه برنامه های اصلی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
 
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا این جبهه بعد از انتخابات نیز همواره به برنامه های خود ادامه خواهد داد یا صرفاً یک جبهه انتخاباتی تلقی می شود تاکید کرد: پیش از این گفتم که برنامه های جبهه برنامه هایی دوگانه است یکی در راستای تشکل و وحدت و ادامه مسیر و پیگیری مطالبات مردم و برنامه دیگر که کوتاه مدت است حضور در انتخابات سال 96 است که هر دو را با شدت دنبال می کنیم.
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بیان داشت: حدود دو سه سالی است که تشکلی برای زنان راه اندازی کردیم و سعی کردیم وحدتی میان نیروهای فعال و کارآمد زنان برای رفع مشکلات آن ها در حوزه های مختلف راه اندازی کردیم تمام هم ما این است که این جبهه یک جبهه ماندگار باشد هم برای تشکل و وحدت نیروهای اصیل انقلابی و پیگیری آن چه که مردم می خواهند و هم برای حضور در مسائل انتخاباتی.
 
 
وحید دستجردی بیان داشت: ما از این به بعد بیانیه هایی را در مسائل اساسی کشور صادر خواهیم کرد و انشالله حضور بزرگ تر این جبهه را در آینده خواهیم دید.
 
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که کدام یک از احزاب اصول گرا موجودیت این جبهه را تاکنون نپذیرفته اند بیان داشت: تقریباً همه احزاب و گروه هایی که معتقد به حل  مسائل و مشکلات بر سر راه سیستم اجرایی کشور هستند موجودیت این جبهه را تایید کرده و آن را پذیرفته اند تا روز گذشته حدود 360 نفر لیست مربوط به جبهه را امضا کرده اند و امروز نیز 190 نفر از تمام احزاب و تشکل ها امضا کرده اند افراد شاخص و تاثیرگذار سیستم اجرایی وسیاسی کشور در این 550 حامی جبهه قرار دارند 
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته با جبهه پایداری که برای آن ها احترام خاصی قائل هستیم و مذاکرات گذشته ای با آن ها داشته ایم و هم اکنون این مذاکرات در جریان است فکر می کنیم این مذاکرات به نتیجه مطلوبی خواهد رسید چرا که آن ها را جزء دلسوزان انقلاب و نظام می دانیم.
 
 
وحید دستجردی پیرامون اخذ مجوز این جبهه بیان داشت: گرفتن مجوز یک پروسه طولانی دارد اما کارهایی مبنی بر گرفتن مجوز انجام شده و در حال جریان است با توجه به این که این جبهه مجموعه ای از تشکل ها است و تمام خصوصیاتی که از نظر قانون یک جبهه باشد داشته همه آن ها را دارد فکر می کنم هیچ مانعی برای گرفتن مجوز وجود نداشته باشد
 
 
وی با بیان این که این جبهه یک جریان کاملاً فراجناحی، فراحزبی و فرااصول گرایی است تاکید کرد: این جبهه تمامی نیروهای معتقد به انقلاب را در بر می گیرد و این مسئله را می توانید با استناد به ده نفر هیئت موسس این جبهه متوجه شوید و از سوی دیگر از لیست حامیان و امضا کنندگان این جبهه این مسئله را متوجه شوید چرا که کسانی این لیست را امضا کرده اند که صاحب تفکرات مختلفی هستند .
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ساز و کار رسیدن وحدت این جبهه  یادآور شد: ساز و کار رسیدن به وحدت در این جبهه که پایه گذاری شده است از پایین به بالا است بر خلاف تمام اولیگارشی هایی که از گذشته شاهد بودیم و همه از بالا تصمیم گرفتند. با توجه به این که 220 حزب نمایندگان خود را برای حضور در مجمع عمومی ارجاع می دهند و همچنین  شرکت مجامع مردمی ،مجامع استانی، مجامع تشکل ها و ... در این مجمع عمومی فکر می کنم در نهایت به  یک نظر واحد می رسیم و از آن جایی که کار یک کار ملی است قطعاً محبوبیت در میان تشکل ها را داریم. 
 
 
وحید دستجردی تصریح کرد: در حال حاضر ما حمایت 99 درصدی داریم و امیدواریم که این حمایت 99 درصدی به یک حمایت 100 درصدی برسدچرا که تمامی نیات خیر است.
 
 
وی با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی جبهه مطبوعش گفت:  امروز پایگاه اطلاع رسانی جبهه به اسم جبهه مردمی دات کام ایجاد شده است که اخبار مربوط به جبهه را در آن جا می گذاریم و مردم می توانند برای دسترسی به آخرین اخبار به آن جا مراجعه کنند.
 
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد: هفتم بهمن ماه مجمع عمومی ملی متشکل از دو هزار نفر از سراسر کشور که 400 نفر از آن ها نماینده صنوف مختلف شامل جوانان، کارگران، کشاورزان، علما و زنان هستند تشکیل می شود و هزار و 500 نفر بقیه از سراسر کشور در مجامع استانی انتخاب می شوند.
 
 
وحید دستجردی پیرامون ساز و کار این فرآیند گفت: هیچ یک از ده نفر هیئت موسس نباید کاندیدای ریاست جمهوری آینده باشند چرا که مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم به دلیل ذی نفع بودن افراد موسس بوده است.
 
 
وی ادامه داد: باید از مجامع عمومی 15 نفر دیگر رای بیاورند که آن ها نیز نباید کاندیدا باشند مجموع این 25 نفر با هم کار هیئت رئیسه مجمع عمومی را پیش می برند از بین کسانی که کاندیدا شده و کسانی که به مجمع معرفی می شوند پالایش صورت گرفته و بر اساس شاخص ها که 12 الی 15 پیش نویس آن آماده شده تطبیق بر روی افراد صورت گرفته و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر اساس مرام نامه این جبهه همه تشکل ها و جناح هایی که معتقد به مردم و  نظام ولایی و راه مردمی باشند می توانند عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باشند و ما هیچ ممنوعیتی برای عضویت نداریم هدف ما ایجاد اتحاد برای رفع مشکلات مردمی است از این رو کاندیدای نهایی باید معتقد به ارزش های مردمی و انقلابی باشد.
 
 
وحید دستجردی یادآور شد: تاکنون حمایت آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامع روحانیت مبارز و آیت الله یزدی رئیس جامع مدرسین را داریم که هر گاه صلاح بدانند حمایتشان را اعلام خواهند کرد.
 
 
 
وی یادآور شد: ائتلاف جز مسائلی است که در طول زمان مشخص می شود مجمع عمومی بر اساس شاخص های مصوب هیئت رئیسه کاندیداها را مشخص خواهد کرد و در نهایت به اعتلاف خواهد رسید.
 
 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بیان داشت: در این جبهه نیروهای ارزشی و دلسوزان نظام حضور دارند که نمی توانند به بحث های انتخابی مربوط به شورای شهر وارد شوند چرا که تعداد زیادی در انتخابات شورای شهر باید انتخاب و کاندید شوند و در بحث شوراها در حاشیه اصلی بحث انتخابات خواهیم پرداخت.
 
 
وحید دستجردی در پایان خاطر نشان کرد: باید برنامه ها و سیاست گذاری ها مشخص شود و زمانی که کار پخته شد بعد از مجمع عمومی دوم و نزدیک به برگزاری مجمع عمومی سوم یعنی اردیبهشت ماه کار انتخاب کاندیدای واحد را خواهیم داشت و آن را معرفی خواهیم کرد

 انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار