مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. دى 1395 - 23:31   |   کد مطلب: 19055
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بيان اينكه در زمينه آنفولانزا از پیک اولیه خارج شده‌ایم و اطلاعات مراکز دیده‌وری بر این است که افزایش تعداد موارد مبتلا را رد کرده‌ایم، گفت: موج دوم آنفولانزا اواخر اسفندماه وارد مي‌شود
اواخر اسفندماه منتظر موج دوم آنفولانزا باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، جلال‌الدین امیری با اشاره به آخرین اطلاعات در راستای ثبت نام افراد در سامانه سیب، اظهار کرد: اطلاعات بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان وارد این سامانه شده است.

وی با بیان اینکه با این تعداد ثبت نام جایگاه استان در کشور یازدهم یا دوازدهم است، گفت: با توجه به اقداماتی صورت گرفته امیدواریم تا پایان بهمن ماه تمام اطلاعات جمعیت استان را وارد سامانه سیب کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قریب به 72.5 درصد از اطلاعات افراد استان همدان در این سامانه ثبت شده است، افزود: در مراکز شهری 500 نفر بر نیروهایی که کار ثبتنام را انجام می‌‌دهند، اضافه شده‌ است.

وی با بیان اینکه در مراکز روستایی بیش از یک هزار و 500 نفر که اغلب شامل بهروزان هستند کار ثبت اطلاعات را انجام می‌دهند، افزود: در مجموع 2 هزار و 600 نفر کاربر در سامانه سیب فعالیت می‌کنند.

امیری با اشاره به وضعیت بیماری آنفولانزا در استان گفت: خوشبختانه در بحث آنفولانزا از پیک اولیه خارج شده‌ایم و اطلاعات مراکز دیده‌وری بر این است که افزایش تعداد موارد مبتلا را رد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این دوره اواخر نخستین حمله بیماری باشیم زیرا معمولاً هر آنفولانزایی وارد می‌شود یک حمله اولیه دارد و به فاصله دو ماه موج دوم وارد می‌شود که اکنون موج اول در حال اتمام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید اواخر اسفندماه منتظر موج دوم آنفولانزا باشیم، گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در بحث مدیریت موج اول عملکرد خوبی داشت و به عنوان دانشگاه برتر در بحث بیماریابی و کنترل آنفولانزا شناخته شد و از طرف رئیس مدیریت بیماری‌های کشور آقای دکتر گویا نیز مورد تشویق واقع شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از افراد به علت اینکه سابقه بیماری‌های دیگر در آنها بوده و در این بین مبتلا به آنفولانزا شده و فوت کرده‌اند، افزود: امسال نسبت به سال گذشته تعداد موارد مبتلا کمتر است.

امیری با بیان اینکه آمار رسمی از افراد مبتلا نداریم اما مواردی که مشکل بیماری آنفولانزا پیدا کرده‌اند کمتر است، افزود: آنفولانزا وقتی بروز پیدا می‌کند امکان تشدید علایم در بیمار مسن بیشتر است و دور از ذهن نیست که تعدادی افراد امسال فوت کرده باشند اما به نسبت سال گذشته کمتر است.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار