مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. دى 1395 - 23:34   |   کد مطلب: 19056
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور از انجام 95 عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خبر داد.
انجام 95 عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور / 50 بیمار در انتظار عمل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، فرهاد فراهانی از انجام 95 عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خبر داد و افزود: از اسفندماه سال 92 که نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در مرکز انجام شد، تاکنون 95 عمل در این مرکز انجام شده است.

وی با بیان اینکه هفته‌ای دو عمل در این مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز قریب به 50 بیمار در انتظار عمل جراحی هستند.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه چهار پروتز در انبار وجود دارد و 12 پروتز نیز اوایل بهمن ماه در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت، افزود: مدارک 35 بیمار به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی فرستاده شده که اگر شناسه تعلق گیرد و از سوی دولت وجهی در قبال عمل بیماران در اختیار قرار گیرد، عمل آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از کودکان یک سال و نیم سال گرفته تا بیمار 65 سال در این مرکز مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: هرچه سن بیمار پایین‌تر باشد یعنی تقریباً زیر سه سال، عمل کاشت حلزون بهتر جواب خواهد داد.

فراهانی با بیان اینکه مغز در سنین پایین‌تر حالت انعطاف‌پذیری دارد و هر آنچه سن بالاتر رود انعطاف پذیری مغز کمتر خواهد شد، گفت: از سن 6 و 7 سال به بعد انعطاف‌پذیری مغز کم خواهد شد.

وی ادامه داد: در فردی که مشکل مادرزادی داشته و یا قبل از اینکه توانمندی گفتار پیدا کند ناشنوا شده باشد، هرچه سن بالاتر رود درصد بهبود کمتر خواهد شد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور افزود: در افرادی که توانمندی گفتار داشته اما به دلایلی ناشنوا شده‌اند اگر زیر 10 سال سن داشته باشند، عمل نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به مراجعه بیماران از استان همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان به مرکز کاشت حلزون شنوایی، گفت: تعداد کمی از بیماران نیز از استان‌های ترک زبان به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

فراهانی با اشاره قابلیت مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در انجام عمل کاشت پروتز شنوایی ساقه مغز که یک قدم جلوتر از کاشت حلزون است، افزود: باید بیماران کاشت ساقه مغز پیدا شوند که البته ضوابط جدیدی برای این عمل از سوی کمیته علمی کاشت حلزون کشوری مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه بیماران این عمل شایع نیستند و به نسبت بیماران کاشت حلزون بسیار کمتر هستند، گفت: هنگامی که قبلاً در دنیا آمار به انجام 80 هزار عمل کاشت حلزون گزارش شد، تنها 500 مورد کاشت ساقه مغز صورت گرفته بود.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با بیان اینکه سرعت کاشت حلزون خیلی بیشتر از کاشت ساقه مغز است چرا که تعداد موارد بیماران آن کمتر است، افزود: اگر بیمار کاشت ساقه مغز پیدا شود این عمل در مرکز کاشت حلزون استان قابل اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کار مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور به خوبی پیش می‌رود، گفت: در کنار کار این مرکز، ایجاد مرکز تحقیقات اختلالات شنوایی مصوب شد.

فراهانی با بیان اینکه این اقدام از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری شد، افزود: مکان این مرکز را جنب مرکز کاشت حلزون مستقر کرده‌ایم که در واقع بال پژوهشی مرکز کاشت حلزون غرب کشور به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار