مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1395 - 23:52   |   کد مطلب: 19077
به مناسبت بیست و هشتم دی ماه دومین سالگرد شهادت شهید، جهاد مغنیه، پایگاه تحلیلی خبری صدای دانشجو به نوشتاری مختصر از زندگینامه این شهید پرداخته است.
مردی که ٢٥ سال چون شبح زندگی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شهید جهاد مغنیه از سربازان حزب الله لبنان، فرزند خلف عماد مغنیه بود، مردی که ٢٥ سال چون شبح زندگی کرد و تمام دستگاه های امنیتی و جاسوسی دنیا نتوانستند جز اطلاعاتی مبهم از وی به دست آورند.

هفت سال پس از شهادت پدر در منطقه کفر سوسه سوریه، جهاد نیز روز ٢٨ دی ٩٣ در منطقه القنیطره همین سرزمین توسط صهیونیست ها شهید شد و روزنامه پر تیراژ اسراییلی یدیعوت آحارونوت در تیتر یک خود نوشت: شاهزاده تروریست ترور شد!
شهیدجهاد مغنیه در سال 1991 در لبنان در خانواده ایی مبارز متولد شد.

جهاد چهارمین شهید از خانواده مغنیه می باشد وی یک خواهر و یک برادر به نام های فاطمه ومصطفی داشت.

وی تحصیلات عالیه را در رشته مدیریت در دانشگاه آمریکایی بیروت یکی از بهترین دانشگاه های خاور میانه شروع کرد و تنها یک درس باقی مانده بود تا مدرکش را بگیرد که به مقام والای شهادت نائل شد. در طول سال های جنگ داخلی سوریه ، حزب الله توانست به کمک ایران و سوریه زیر ساخت های جولان را بدست گیرد و پایگاه مهمی در آن جا دایر کند که مسئول اول این پایگاه شهید جهاد مغنیه پسر شهید عماد مغنیه بود که در سال 2008 در توافق تبادل اسراء میان اسرائیل و حزب الله آزاد شد.

اولین بار وقتی مردم با چهره جهاد آشنا شدند که او در مراسم ختم والده سردار سلیمانی شرکت کرده بود درست پشت سر سردار ایستاده بود و به مهمانان خوش آمد میگفت. گاهی شانه های سردار را می بوسید و سردار گاه بر میگشت و با او نجوا می کرد، رابطه صمیمانه حاج قاسم و این جوان او را در کانون توجهات قرار داد . سردار گاه او را به بعضی از مهمان ها معرفی میکرد و آنها با لبخند او را به آغوش می کشیدند.

بر اساس اعلام حزب الله لبنان در 18 ژانویه 2015 سالروز پایان جنگ 22 روزه غزه و شکست اسرائیل در این جنگ گروهی از رزمندگان حزب الله در حین بازدید از شهرک های سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند و به مقام والای شهادت نائل شدند که این  شهید بزرگوار نیز در بین آنها بود.

انتها پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار