مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. دى 1395 - 16:11   |   کد مطلب: 19090
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بيان اينكه به واحدهای R&D خیلی خوب رسیدگی نمی‌شود، گفت: نگاه به R&Dها باید تغيير يابد چراکه اين مهم مي‌تواند مسیر کارخانه تولید محصولات را عوض کند.
نوع نگاه به واحدهای R&D در همدان تغيير يابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، رضا قیاسی  در نشست مشترک مدیران واحدهای صنعتی، مراکز تحقیق و توسعه و بانک‌های خصوصی استان همدان با بیان اینکه همدان در برخی از موارد پیشتاز است، اظهار کرد: البته در برخی از مسائل نیز از دیگر نقاط کشور عقب مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز در استان پتانسیل و ساز و کار برای سرمایه‌گذاری میسر بوده اما این اتفاق کم رخ داده است، ادامه داد: سرمایه‌گذار داخلی، خارجی و حتی بومی استان همدان در استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با صندوق پژوهش و فناوری استان همدان نسبت به استان‌های دیگر جا مانده است، افزود: در برخی دیگر از استان‌ها نیز صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی نشده است اما در برخی از استان‌ها چندین سال از راه‌اندازی صندوق می گذرد.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش قصد حمایت از طرح‌ها با هدف اقتصادی دولت ورود کرده که براساس اصل 40 مقرر شده به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: اگر برخی از تشکل‌ها یا صندوق دولت پا جلو نگذارند و مدیریت و برنامه‌ریزی درستی نباشد این صندوق پا نمی‌گیرد.

قیاسی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری در راستای حرکت در برنامه‌ها و به عنوان یک فرصت برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان باید استفاده شود، اظهار کرد: دولت باید زیرساخت‌ها را آماده کند.

وی افزود: زمانی که دولت به بخش اقتصادی ورود کند، بخشی از بدنه را بزرگ‌تر کرده و از طرفی جلوی مشارکت را گرفته و بخش خصوصی را فلج می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: به واحدهای R&D خیلی خوب رسیدگی نمی‌شود درحالی که نگاه به R&Dها باید تغییر یابد چراکه R&D می تواند مسیر کارخانه تولید محصولات را عوض کند اما به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی اگر می‌خواهند در بازار رقابت با چشم باز حرکت کند باید از R&D ها حمایت کنند، اظهار کرد: حرکت وقتی آگاهانه باشد، هزینه‌ها کم شده و خدمات بیشتر می‌شود.

قیاسی تاکید کرد: دارایی‌های استان همدان از سایر استان‌ها بیشتر است و زیرساخت‌ها نیز برای حرکت جهشی در استان آماده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار