مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. بهمن 1395 - 17:28   |   کد مطلب: 19121
انتصاب خردمندانه ولایتی به عنوان ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد توسط رهبر انقلاب باعث شد تا در مقابل سایه سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا جوسازی‌های رسانه ای و سلیقه ای فصل الخطاب روشنی شکل بگیرد.
لزوم ترویج روحیه ی انقلابی و انقلابی گری در بدنه ی کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد با انتصاب ولایتی انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان طی بیانیه ای انتصاب دکتر علی اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد زمینه ای برای شکل گیری تصمیمات صحیح و بنیادی درجهت ارتقای سطح آموزش عالی در دانشگاه آزاد همراه با ترویج فرهنگ اسلامی قلمداد کرد .

متن بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انتصاب شایسته وخردمندانه ی دکتر ولایتی به عنوان ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد توسط رهبر انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) درپی ارتحال جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی باعث شد تا درمقابل سایه ی سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی ویا جوسازی های رسانه ای وسلیقه ای فصل الخطاب روشنی شکل بگیرد تا بسترهای سیاست زدگی از فضای دانشگاه آزاد خارج شود وزمینه های شکل گیری برای تصمیمات صحیح و بنیادی درجهت ارتقای سطح آموزش عالی در دانشگاه آزاد همراه با ترویج فرهنگ اسلامی بوجود آید.
 امیدواریم ساختارهای تعریف شده ی انقلاب اسلامی درسطح آموزش عالی در دانشگاه آزاد با حضور دکتر ولایتی سازنده تر و نظام مندتر گردد.
واما بسیج دانشجویی براساس رسالت انقلابی و مطالبه خواهی وبرمبنای حجتی که با توصیه های امامین انقلاب وخون شهدا برخود واجب میداند مطالبات لازمه را به ریاست جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد آقای دکتر ولایتی ابراز می دارد تا با توجهات به موقع اهداف عالیه ی فرهنگی وانقلابی که باعث دغدغه مندی تشکل های دانشجویی وانقلابی به ویژه بسیج دانشجویی میباشد با جهد وجدیت بیشتری پیگیری شود .

1)  یکی از اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ناب اسلامی انقلابی در دانشگاه هاست که برای تحقق این امر اخیرا فرمودند : حمایت مضاعف از جوانان مومن و انقلابی وظیفه ی روئسا و مسولین دانشگاه ها و وزرای مربوطه است که امیدواریم با مدیریت جنابعالی این امر نمود بیشتری پیدا کند .
2) لزوم ترویج روحیه ی انقلابی و انقلابی گری در بدنه ی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد.
3) لزوم تعریف ساز و کار مناسب جهت ترویج مسئله ی ضروری عفاف و حجاب و وضع قوانین محکم تر در این رابطه .
4) لزوم ایجاد شفافیت های مالی دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف .
5) لزوم تغییر رویکرد حزبی و جریانی به رویکرد انقلابی در سطوح مختلف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که در این رابطه فرمودند : مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزش‌های انقلاب نشود.
6) پایین آوردن میزان شهریه ها در رشته های مختلف تحصیلی.
7) بالا بردن سطح کیفی آموزش عالی در دانشگاه و لزوم سرعت بخشی به مساله ی تولید علم.
8) لزوم شناخت عرصه های مهم نیاز کشور از لحاظ علمی و تخصصی و هدایت دانشجویان به سمت آن عرصه ها .
9) لزوم توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان و الزام دانشگاه نسبت به توجه ویژه نمودن در این امر .
10 ) ترویج روحیه ی نوآوری و کار آفرینی و توانمند سازی دانشجویان در سطوح علمی و عملی.

قدر مسلم اهم این فعالیت ها ونتیجه بخشی آنها در گرو همکاری سازنده وانقلابی مسئولین خواهد بود . بنابراین دانشجویان بسیجی از آقای دکتر ولایتی که رزومه ی انقلابی شان برکسی پوشیده نیست می خواهند تا با ایجاد شرایط هدفمند و انقلابی در مجموعه ی  دانشگاه آزاد اسلامی باعث بوجود آمدن پویایی لازم در دانشگاه باشند تا همه ی تشکل های انقلابی به دور از فضاسازی های حزبی در مواقع لازم به بهترین وجه نقش خود را ایفا نمایند وآینده سازان ایران اسلامی محوری ترین راه کارهای تفکر اصیل انقلابی را در عرصه ی دانشگاهی پدیدار سازند.
با آرزوی اعتلای دانش وفرهنگ اسلامی -انقلابی در فضای موسسات آموزش عالی کشور.

#شورای تبیین مواضع
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار