مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. شهريور 1391 - 14:36   |   کد مطلب: 1917
محسني اژه اي: جريان انحرافي در ايجاد شكاف ميان مردم و دولت ناكام مانده است
همه گزينه ها زير سؤال ! (يادداشت روز)
صالحي خبر داد:
حضور قطعي روساي جمهور مصر، كره شمالي و دبيركل سازمان ملل در اجلاس سران جنبش عدم تعهد
عكس (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ديروز برگزار شد
دور جديد مذاكرات ايران و آژانس در وين
ديدار رئيس هيئت ناظران سازمان ملل با سفير ايران در سوريه
محسني اژه اي: جريان انحرافي در ايجاد شكاف ميان مردم و دولت ناكام مانده است
امان از بي محلي يكي بياد منو دستگير كند! (خبر ويژه)
گمرك كانادا آب پاكي را روي دست تحريم چي ها ريخت (خبر ويژه)
آمريكا هم تهديدهاي اسرائيل را عمليات فريب مي داند (خبر ويژه)
حزب الله اين بار در كنار دفاع پيشروي هم مي كند (خبر ويژه)
اگر براي اصلاح طلبان آب نشود براي ما كه آگهي مي شود! (خبر ويژه)
اولش خيلي فكر مبارزه بوديم اما بعداً ليبرال شديم و رفت (خبر ويژه)


همه گزينه ها زير سؤال ! (يادداشت روز)

1- انزوا و بطور مشخص انزواي سياسي-political isolation- از به اصطلاح راهبردهايي است كه در تمامي سال هاي گذشته دشمن به سركردگي آمريكا عليه جمهوري اسلامي به صحنه آورده است. از همين روي؛ براي اينكه اين راهبرد- بخوانيد آرزوي- نظام سلطه بر ضد ايران تحقق و عينيت بيابد از اهرم هاي مختلفي استفاده كردند؛ «تحريم هاي اقتصادي»، «صدور قطعنامه هاي پياپي»، «ايران هراسي»، «خطرناك جلوه دادن برنامه هسته اي»، «پمپاژ شايعات و تهمت ها در قالب پرونده حقوق بشر» و حتي استفاده از «گزينه نظامي در جنگ تحميلي». طرفه آنكه مقارن با تحركات و دسيسه ها و به پيش كشيدن سناريوهاي شيطاني دشمن عليه كشورمان تا ايران اسلامي را منزوي نشان دهند در دوره اي جماعتي در داخل همنوا با دشمن، نظام را به عقب نشيني دعوت مي كردند تا به اصطلاح هشدار داده باشند كه ايران در چنبره انزوا قرار نگيرد!
البته همان ايام رهبر بصير انقلاب در سخناني راهگشا كه گويا نقشه راه ملت است خاطرنشان كردند؛ «حالا فلان آقاي نويسنده از فضاي بازي كه بحمدالله در كشور ما هست، سوء استفاده كند و ايستادگي ملت ايران را بگويد «انزوا»!، آيا اين انزوا است؟ آيا ملتي كه همه دنيا از عزت و عظمتش خبر مي دهند منزوي است؟ اگر معناي منزوي اين است كه يك ملت مستقل باشد و تسليم اين و آن نمي شود اين انزوا از هر چيز ديگري بهتر است؛ اين انزوا نيست، خيال كرده ايد كه اگر ملت ايران از اصول خود صرفنظر كند از راه پرافتخار دوران حيات امام(ره) برگردد، دست دوستي التماس آميز و حقارت آميز به سوي قدرت ها دراز كند همه مشكلات اقتصادي اين كشور يك شبه حل خواهد شد؟ ابداً.» (در حرم رضوي- اول فروردين 1377)
2- در آن دوره دشمن ناكام ماند و بذر انزواي ايران در پهنه سياسي محيط بين الملل به بار ننشست اما طبيعي بود كه دشمن به دشمني خود ادامه دهد، دسيسه چيني كند، سناريو طراحي نمايد و پتانسيل خود را به صحنه آورد آنهم تمام و كمال. بنابراين پس از دوره اصلاحات و در كمتر از يكسال از شروع يك دولت اصولگرا، برخي منابع رسمي در غرب، خبر راهبرد 6 ماده اي آمريكا براي انزواي سياسي و اقتصادي ايران در جامعه جهاني را به بيرون درز دادند.
در اين راهبرد كه در ارديبهشت سال 85 علني شد بطور خلاصه بر اين موارد تصريح شده بود؛ «منزوي كردن مالي و اقتصادي مقام هاي ايراني»، «بستن حساب هاي مالي دولت ايران»، «منع دولت ايران از انجام معاملات مالي رسمي»، «مسدود كردن سپرده هاي دولت ايران»، و مواردي از اين دست.
در همان ايام، برخي از رسانه ها و شخصيت هاي غربي در پوشش مراكز مطالعاتي و انديشكده هاي بين المللي به تفسير راهبرد 6 ماده اي آمريكا براي انزواي ايران پرداختند و از جمله «مارك فيتز پاتريك» از موسسه بين المللي تحقيقات استراتژيك لندن گفت: «مهم آن است كه غرب جداي از مجازاتي كه ممكن است سازمان ملل وضع كند، مجازات هاي ديگري هم در دسترس داشته باشد».
البته با همه كارشكني ها و سناريوهاي مختلفي كه غربي ها پس از اين راهبرد عليه ايران بكار گرفتند آنچه در عمل اتفاق افتاد مصداق تخم افكندن در شوره زار بود كه حتي رسانه هاي غربي به اين مسئله در فواصل مختلف اذعان كردند.
از ميان حجم انبوه مطالب پيرامون اين قضيه مي توان به گزارش صريح يونايتدپرس اشاره كرد كه نوشت؛ « سياست هاي آمريكا و همپيمانان اروپايي اش براي انزواي ايران و كاهش نفوذ آن در منطقه ناكام مانده است».
خبرگزاري فرانسه نيز به تلاش هاي دولت بوش پسر براي انزواي ايران اشاره كرده و گزارش مي دهد؛ «طرح انزواي ايران شكست خورده است» همچنانكه كريستين ساينس مانيتور نيز تاييد كرد كه راهبرد آمريكا براي انزواي ايران شكست خورده است.
3- با آمدن اوباما و برملا شدن شكست راهبرد انزواي ايران، اين بار واشنگتن تصميم گرفت كه با استراتژي «قدرت هوشمند» راهبرد انزواي جمهوري اسلامي را جامه عمل بپوشاند.
اما بكارگيري تركيبي مولفه هاي نرم و سخت براي به انزوا كشاندن ايران نيز - كارگر نشد و اين بار روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي مبسوط به شكست طرح «انزواي ايران» اعتراف كرد.
4- دراين ميان و در دوره دولت اوباما بايد به فتنه سال 88 نيز اشاره كرد كه نظام سلطه و دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي با هدف تضعيف ساختار قدرت در ايران و كاهش نفوذ كشورمان، در نهايت انزواي ايران اسلامي را در معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي برنامه ريزي كرده بودند ولي باز هم طرح آمريكايي انزواي ايران اسلامي نگرفت و بلكه نتيجه معكوس داد، چرا؟
5- چون در فاصله كمتر از 20 ماه پس از فتنه سال 88، قيام ها و انقلاب هاي منطقه در بستر بيداري اسلامي بدون آنكه در برآوردهاي اطلاعاتي غرب بگنجد رخ داد.
آنچه در اين تحولات به وضوح نمايان بود الهام پذيري و الگو بودن جمهوري اسلامي بود كه بارها و به كرات مقامات كودك كش رژيم صهيونيستي از سر ترس و واهمه بدان اعتراف كردند.
معناي ديگر اين تحولات اين بود كه نه تنها ايران منزوي نيست بلكه الهام بخش و پيشقراول و پيش برنده جريان بيداري اسلامي بوده و اينچنين است كه نهضت هاي مردمي و اسلامي عليه حكومت هاي دست نشانده و مرتجع عربي شتابان در حركتند.
سوالي كه پس از بيداري اسلامي ملت ها بوجود آمده، اين است كه اگر انزواي ايران موفق بوده پس چرا واشنگتن تايمز تا هاآرتص و جروزالم پست مي نويسند؛ انقلاب خميني در حال سركوب قدرت آمريكاست و موج بيداري اسلامي نفس هاي اسرائيل را به شماره انداخته است؟
6- اوج راهبرد و استراتژي آمريكايي ها براي انزواي ايران اسلامي را بايد در سال گذشته ديد كه همه اهرم ها و ابزارهاي خود را به صحنه آوردند تا به اصطلاح ايران منزوي در بزنگاه انتخابات حساس مجلس شوراي اسلامي در دوره نهم به چالش كشيده شود؛ اما مشاركت 65درصدي ملت ايران، سرمايه داران صهيونيست، كمپاني دارها، تراست دارها، كارتل هاي گردن كلفت و استراتژيست هاي غربي و سناريوهاي آمريكايي را ناكام گذاشت.
پس از اينكه عيان گشت آمريكا و غرب بار ديگر در حضيض شكست سياسي قرار گرفته اند؛ دشمن از ابتداي امسال آخرين تير در تركش خود را نيز به صحنه آورد؛ «تحريم بانك مركزي و تحريم نفتي ايران» موعد اول ژوئيه 2012- 11تير 91- شليك امپراتور رسانه اي نظام سلطه بود تا اين توهم بزرگ را پمپاژ كند كه كار جمهوري اسلامي ايران تمام است!!!
بطور خلاصه مدعاي آمريكا و غرب تاكيد بر انزواي سياسي و اقتصادي ايران در اثر تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي بود اما آيا شرايط كنوني واقعيت ديگري را نشان نمي دهد؟
7- و بالاخره بايد گفت اجلاس بزرگ بين المللي جنبش غيرمتعهدها كه ظرف چند روز آينده در تهران برگزار مي شود نشانه روشن ديگري بر ابطال دكترين انزواي سياسي ايران اسلامي است.
حضور بيش از 100كشور در اين اجلاس كه بيش از 50كشور در عالي ترين سطح شركت خواهند كرد و 7هزار ميهمان خارجي ايران در اين اجلاس از تمامي دنيا يك واقعيت را اثبات كرده است؛ و آن منزوي شدن دشمنان ايران از عملياتي كردن ايده انزواي ايران است كه از سوي ديگر نشان مي دهد سياست؛ «نه شرقي، نه غربي» ايران اسلامي جواب داده است. به قول «ها آرتص» مهم ترين دليلي كه نبايد بان كي مون دبيركل سازمان ملل در اجلاس تهران شركت كند اين است كه حضور وي در ايران، اين ادعا را كه ايران بر اثر تحريم ها منزوي شده زير سؤال مي برد.
براي همين است وقتي كه مارتين نسيركي سخنگوي بان كي مون روز چهارشنبه اعلام كرد كه دبيركل سازمان ملل در اجلاس تهران شركت مي كند و از سوي ديگر لابي صهيونيست از منصرف كردن اعضاي جنبش غيرمتعهدها براي شركت در اين اجلاس مأيوس شدند؛ پالمور سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در اظهاراتي عجزآلود به شركت كنندگان مي گويد؛ «لطفاً تحت تأثير تبليغات ايران قرار نگيريد»!
حسام الدين برومند


صالحي خبر داد:
حضور قطعي روساي جمهور مصر، كره شمالي و دبيركل سازمان ملل در اجلاس سران جنبش عدم تعهد

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه حضور 50 رئيس كشور در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران قطعي شده است.
«علي اكبر صالحي» با اعلام اين مطلب از حضور قطعي رؤساي جمهوري مصر و كره شمالي و دبير كل سازمان ملل متحد در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها نيز خبر داد و گفت كه قائم مقام وزير امور خارجه عربستان به عنوان نماينده ويژه پادشاه اين كشور در اين اجلاس شركت مي كند.
وي افزود: عبدالعزيز بن عبدالله، پسر پادشاه عربستان است و از آنجا كه وزير امور خارجه اين كشور در بيمارستان بستري است، قائم مقام وي (عبدالعزيز بن عبدالله) براي شركت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها به تهران مي آيد.
صالحي كه در برنامه ديروز، امروز، فردا صحبت مي كرد، همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا از روسيه و تركيه نيز نمايندگاني در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها حضور خواهند يافت يا خير، گفت: نماينده اي از روسيه در اين نشست حضور پيدا مي كند اما در حال رايزني هستيم تا سطح هيأت روسي شركت كننده در اين اجلاس را بالاتر ببريم.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه تصريح كرد: اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران با عنوان «صلح جهاني با مشاركت عمومي» برگزار مي شود و مقام معظم رهبري در افتتاحيه آن حضور خواهند داشت. در مراسم ويژه افتتاحيه، سرودي اجرا خواهد شد. همچنين در محوطه محل برگزاري اجلاس نمايشگاهي از دستاوردهاي ايران برگزار مي شود. در پايان اجلاس نيز سران كشورها از مراكز صنعتي، اقتصادي و فرهنگي كشورمان بازديد خواهند كرد.
صالحي افزود: 50 رئيس كشور در اين اجلاس شركت خواهند كرد و البته تمام 120 كشور عضو در اين اجلاس نماينده خواهند داشت.
برگزاري مراسم افتتاحيه اجلاس نم با حضور رهبر انقلاب
اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با عنوان «صلح جهاني با مشاركت عمومي» برگزار مي شود و رهبر معظم انقلاب در افتتاحيه آن حضور خواهند داشت.
علي سعيدلو، معاون امور بين الملل رئيس جمهور در گفت وگو با خبر آنلاين با اعلام اين مطلب افزود: ظرف 72 ساعت آينده ليست نهايي سران شركت كننده در اجلاس تهران نهايي خواهد شد.
در مراسم ويژه افتتاحيه، سرودي اجرا خواهد شد.همچنين در محوطه محل برگزاري اجلاس نمايشگاهي از دستاوردهاي ايران برگزار مي شود. در پايان اجلاس نيز سران كشورها از مراكز صنعتي، اقتصادي و فرهنگي كشورمان بازديد خواهند كرد.
در همين زمينه حجت الاسلام والمسلمين مير تاج الديني در گفت وگو با ايسنا گفت: براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين اجلاس آمادگي همه جانبه وجود دارد و حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحيه اين اجلاس يك امتياز ويژه براي اجلاس عدم تعهد خواهد بود و تاثيرات جهاني آن را چند برابر خواهد كرد.


عكس (گفت و شنود)

گفت: شائول موفاز وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي و رئيس حزب «كاديما» در يك نامه سرگشاده از نتانياهو پرسيده است «چرا درباره حمله به ايران دروغ مي گويي و با امنيت اسرائيل بازي مي كني»؟!
گفتم: سگ و گربه بد جوري به جان هم افتاده اند!
گفت: موفاز از نتانياهو، ايهود باراك و يهودا فاينشتاين خواسته است درباره تهديد ايران كه تنها نتيجه آن نابودي اسرائيل است توضيح بدهند و نوشته نتانياهو و كابينه اش غير از ايجاد وحشت هيچ هنر ديگري ندارند.
گفتم: يارو براي رفيقش كه با هم دعواشون شده بود نامه نوشت كه عكس خودتو برام بفرست. و رفيقش با تعجب پرسيد؛ تو كه با من دشمني داري عكسم رو واسه چي ميخواي؟ و يارو جواب داد؛ مي خوام بچسبونم روي اطو كه بچه ها بترسند و بهش دست نزنند!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤به دست اندركاران برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد پيشنهاد مي كنم براي معرفي بهتر انقلاب اسلامي و ايران عزيز در قالب بسيار حساب شده پيشرفت هاي كشور در زمينه هاي مختلف را تهيه و در اختيار هيئت هاي اعزامي كشورها قرار دهند.
رمضان نيا از بندرعباس
¤آمريكا به كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد توصيه كرده كه در اجلاس تهران شركت نكنند. آمريكايي ها اگر عقل داشتند نبايد چنين توصيه اي را مي كردند. چون تجربه ثابت كرده كشورها هميشه برخلاف خواست آنان عمل كرده اند. خواهيم ديد كه با حضور قاطع و اكثر قريب به اتفاق كشورهاي عضو جنبش بار ديگر آبروي نداشته آمريكا از بين خواهد رفت.
عليمرداني
¤سگي به رهگذري پارس مي كرد از او پرسيدند براي چه اين همه پارس مي كني پاسخ داد مي خواهم بترسانمش! از سگ پرسيدند پس چرا پايت مي لرزد پاسخ داد آخر خودم هم مي ترسم! اين داستان ما با صهيونيست هاي غاصب است كه مدام پارس مي كنند ولي تن خودشان مي لرزد.
ابراهيم جمشيدي از مرند
¤عربده كشي هاي رژيم اشغالگر قدس از اثرات راهپيمايي باشكوه روز قدس است كه آنها را ديوانه كرده است. به اميد رهايي قدس شريف.
ناصر-الف-از رشت
¤آقاي هاشمي گفته اند؛ دامن زدن به تفرقه ظلم به مردم و نظام است. از ايشان بپرسيد در فتنه 88 هدايت آشوبها از سوي چه افرادي رقم خورد. آيا آن ها ظلم به مردم و نظام نبود؟!
1177---0935
¤هشتم شهريور سال 60 يادآور شهادت دو عزيز سفر كرده به دست گروهك ملحد و منافقين بدتر از كفار است. شهيدان رجايي و باهنر 20 سال با هم دوست و همكار و يار و ياور بودند و با هم نيز به ملكوت اعلي پيوستند. انتظار داريم دولتمردان كه در پي خدمتگزاري به مردم هستند اگر صدر اسلام را نديده اند به اين اسوه هاي حسنه انقلاب بنگرند و بر مسير آنها گام نهند كه رضايت حق حركت در مسير آنهاست.
طاهر
¤كتابهايي كه در موسسات مكالمه زبان انگليسي آموزش داده مي شود به بدترين وجه به ارزش سازي مسائل غيراخلاقي و سبك زندگي غربي مي پردازد و مخاطبين اصلي اين موسسات متاسفانه كودكان و نوجوانان پاك سيرتند. از مسئولين امر انتظار پاكسازي و پالايش اين گونه كتب را دارم.
1736---0912
¤به رغم تخفيف 30درصدي دولت براي بيمه كردن موتورسيكلت ها متاسفانه بيمه آسيا از قبول تخفيف خودداري مي نمايد. به همين علت بسياري از افرادي كه به بيمه آسيا مراجعه كردند و اين مركز اين تخفيف را براي آن ها در نظر نگرفت، از بيمه كردن وسيله نقليه خود صرف نظر كردند. شايسته است مسئولين امر با چنين مراكز متخلفي برخورد نمايند. لازم به يادآوري است كه بيمه هاي ديگر با 90-80 هزار تومان موتورسيكلت ها را بيمه مي نمايند.
معمارباشي
¤شركت «مانيزان» از 1/6/91 قيمت هر بطري شير به اصطلاح يك ليتري را با هزار ريال افزايش به1850 ريال رسانده است. چرا؟
8516---0919
¤چرا بايد حقوق ما بازنشستگان پنج تا شش روز بعد از پرداخت حقوق شاغلين پرداخت بشود. در ضمن آيا خدا را خوش مي آيد كه معوقات شاغلين به موقع تسويه حساب شود ولي نوبت به ما بازنشسته ها كه مي رسد به وعده موكول مي شود.
1752---0911
¤برنامه تلويزيوني «دكتر سلام» بهترين و ساده ترين روش آگاهي يافتن مردم از رفع و مبارزه با انواع بيماري ها محسوب مي شد ولي افسوس كه پخش آن از سيماي جمهوري اسلامي متوقف شده و از مشاهده اين برنامه پر از توصيه هاي پزشكي محروم شده ايم.
6263---0938
¤موسسه اعتماد ايرانيان در مينودشت گرگان سپرده هاي مردم را نمي پردازد و مسئوليت اين كار را به گردن مسئولين بانك مركزي مي اندازد. اگر مسئولين اين دو مركز مالي با هم اختلاف دارند چرا بايد حساب هاي مردم بلوكه شود؟
طالع زاري
¤مردم زحمتكش بخش بندپي شرقي از توابع شهرستان بابل پس از گذشت 33 سال از انقلاب هنوز در انتظار احداث يك درمانگاه مجهز هستند بيمارستان كه جاي خود دارد. چرا غفلت مسئولين بهداشت استان از مردم اين منطقه تمامي ندارد؟
4972---0911
¤در سايت «انعكاس» در تاريخ 1/6/91 آمده بود كه خانم «آنجلينا جولي» بازيگر فاسد هاليوود براي كمك به زلزله زدگان به ايران سفر نموده است با توجه به كمك هاي بي دريغ ملت و دولت به زلزله زدگان چه ضرورتي است كه به چنين افراد فاسدي اجازه داده شود وارد كشور شوند و بعضاً نيز به جاسوسي مبادرت ورزند. لازم است مسئولين در مورد صحت خبر اعلام نظر كنند.
شريفي
¤حرف دولت را گوش كرديم و از كلان شهر تهران به بندر كياشهر در استان گيلان منتقل شديم ولي بعد از چهار سال هنوز مستاجريم و از قطعه زميني كه قرار بود بدهند خبري نشده است. توجه داشته باشيد كه ما به شهري آمده ايم كه ده درصد امكانات تهران را ندارد.
نوروزي


ديروز برگزار شد
دور جديد مذاكرات ايران و آژانس در وين

دور جديد مذاكرات ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز در محل نمايندگي كشورمان در وين برگزار شد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي چند روز پيش در بيانيه اي اعلام كرده بود كه گفت وگوهاي مسئولان ايران و آژانس درباره «مسائل مهم باقي مانده» 24 آگوست در وين برگزار مي شود.
رياست گروه مذاكره كننده كشورمان را علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي برعهده داشت و هرمان ناكارتس معاون مدير كل آژانس در امور پادمانها نيز مسئوليت تيم مذاكره كننده آژانس را برعهده داشت و همچنين رافائل گروسي دستيار ويژه مدير كل نيز، وي را در اين جلسه همراهي كرد.
هر چند هنوز اخباري از جزئيات اين نشست منتشر نشده است اما علي اصغر سلطانيه پيش از ورود به محل برگزاري جلسه در جمع خبرنگاران گفت: دو طرف مصمم هستند تا در گفت وگوها به نتيجه اي مثبت برسند.
وي همچنين افزود :دو طرف تلاش مي كنند شكاف ايجاد شده را برطرف كنند.
هرمان ناكارتس، سرپرست هيئت آژانس نيز در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز اينجا هستيم تا گفت وگوها را با ايران ادامه دهيم و با يك رويكرد مداليته براي حل و فصل مسائل باقيمانده و برجسته تلاش كنيم.
وي افزود: ما همچنين پاسخ ايران را درمورد درخواست ما براي دسترسي به سايت پارچين و ديگر سؤالاتي كه ما داريم، جويا خواهيم شد.
فضاسازي رسانه هاي غربي
در آستانه آغاز دور جديد مذاكرات ميان ايران و آژانس رسانه هاي غربي و صهيونيستي تلاش گسترده اي براي تحت الشعاع قرار دادن اين مذاكرات آغاز كرده بودند.
روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» با هدف فشار بر ايران و فضاسازي عليه فعاليتهاي هسته اي صلح آميز ايران بار ديگر مدعي شد ايران در آستانه مذاكرات، آثار آزمايش سلاح هسته اي در پارچين را كاملاً پاكسازي كرده است.
اين ادعا در حالي مطرح شد كه ايران در دور قبلي مذاكرات هم اعلام كرده بود در چهارچوب تعيين شده اجازه بازديد از اين سايت نظامي را به بازرسان خواهد داد.
ديگر روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» اقدام به چاپ نامه «ديويد هاريس» مدير اجرايي شوراي يهوديان آمريكا كرد. وي در اين نامه با اشاره به برگزاري اجلاس غير متعهدها در تهران با حضور نماينده هاي 118 كشور نوشته است: اينكه ايران براي سه سال آينده رهبري اين جنبش را در اختيار خواهد داشت بسيار نگران كننده است.
وي برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران را نشان دهنده ناكامي غرب در منزوي كردن ايران دانست. روزنامه «گاردين» چاپ انگليس به نقل از فايننشال تايمز از آغاز تحقيقات مقامات آمريكايي درباره فعاليت هاي «رويال بانك اسكاتلند» در خصوص نقض احتمالي تحريم هاي مالي آمريكا عليه ايران توسط اين بانك خبر داده بود.
روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» هم با اشاره به شركت «كيم جونگ يون» رهبر كره شمالي در اجلاس غير متعهدها در تهران نوشت: ايران و كره شمالي دو كشور متحد هستند كه مي دانند چگونه تحريم ها را دور بزنند و در تلاش هستند تا جبهه متحدي ايجاد كنند و در اين اجلاس سعي خواهند كرد ديگر اعضاي غير متعهدها را هم جذب جبهه خود كنند.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نيز به رجز خواني هفته هاي اخير صهيونيست ها مبني بر حمله به تأسيسات هسته اي ايران پرداخته و در مطلبي كه بيانگر سردرگمي مقامات اين رژيم در رؤيارويي با توان نظامي ايران است، نوشته است: خط اول دفاعي تأسيسات هسته اي ايران موشك هاي حزب الله لبنان است لذا منطقي تر اين است كه ابتدا آنها را هدف قرار دهيم.
ديگر روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز با فضاسازي عليه برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران در آستانه مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين و هم راستا با روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نوشت: در اجلاس آتي آژانس از ايران خواهد خواست تا اجازه بازديد از سايت پارچين را بدهد، اما اين اقدام بي ثمر است زيرا ايران منطقه را كاملاً پاكسازي كرده است.
همچنين سايت صهيونيستي «يهود پرس» ضمن باج خواهي علني از اوباما رئيس جمهور آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا و در ادامه رجزخواني عليه برنامه هسته اي صلح آميز ايران، با اعتراف به اختلاف مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا در خصوص ايران نوشت: تنها راه فروكش كردن تهديدات اسرائيل عليه ايران اين است كه اوباما به غلط بودن سياست هايش عليه ايران اعتراف كند.


ديدار رئيس هيئت ناظران سازمان ملل با سفير ايران در سوريه

رئيس هيئت ناظران سازمان ملل در سوريه در پايان ماموريت خود با سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه ديدار و درخصوص وضعيت اين هيئت گفت وگو كرد.
ژنرال غاي در اين ديدار كه صبح پنج شنبه با محمدرضا رئوف شيباني صورت گرفت، با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت حضور ناظران سازمان ملل در سوريه گفت: با توجه به شرايط امنيتي در سوريه شوراي امنيت تصميم گرفت كه تعداد ناظران را كاهش دهد و اين حضور در حجم كوچكتري استمرار خواهد يافت.
وي با تاييد اخبار مربوط به ناكامي گروه هاي مسلح معارض در سيطره يافتن بر شهرهاي دمشق و حلب، استمرار وضعيت نظامي در اين كشور را يك تهديد برشمرد و گفت: طولاني شدن بحران باعث مي شود تا طرفهاي درگير دچار اشتباهات بزرگتري شوند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با اشاره مجدد به موضع جمهوري اسلامي ايران در تاكيد بر راه حل سياسي درخصوص بحران سوريه، ضمن اشاره به نشست مشورتي وزراي خارجه در تهران اظهار داشت كه اين نشست تجلي اراده كشورهاي حامي حل سياسي بحران سوريه از طريق گفت وگوهاي جدي و سازنده بين طرف هاي متنازع در تحولات سوريه است.
سفير ايران با اشاره به دخالتهاي غيرمسئولانه برخي كشورهاي منطقه اي و طرفهاي بين المللي كه از طريق اعزام گروه هاي مسلح به داخل سوريه صورت مي گيرد، نسبت به پيچيده تر شدن بحران و سرايت دامنه آن به خارج از مرزهاي سوريه هشدار داد.
وي از عملكرد فني و منصفانه كوفي عنان نماينده سابق دبيركل در سوريه تشكر كرد. شيباني با اشاره به شرايط حساس و ويژه سوريه، بر ضرورت توجه و اهتمام نماينده جديد دبيركل سازمان ملل به واقعيتهاي صحنه بحران و به ويژه حق مردم سوريه در تعيين سرنوشت خود بدون هرگونه دخالت خارجي، تاكيد كرد. سفير كشورمان آمادگي ايران در كمك و مساعدت به نماينده جديد سازمان ملل را اعلام كرد.
محمدرضا رئوف شيباني با اشاره به سفر اخير خانم والري آموس نماينده دبيركل در امور انساندوستانه، گزارشي از مجموعه اقدامات و كمك هاي انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران به مردم سوريه در زمينه هاي بهداشتي و خدماتي را به ژنرال غاي نماينده سازمان ملل ارائه كرد.
رئيس هيئت ناظران سازمان ملل ضمن معرفي سرپرست دفتر هيئت ناظران در دمشق از همكاري سفارت در دوره گذشته تشكر كرد. وي با اشاره به نقش سازنده ايران در تحولات سوريه، بر ضرورت همكاري تمامي طرف هاي منطقه اي و بين المللي در جهت ارائه طرح پيشنهادي حل سياسي بحران براي سوريه تاكيد كرد.


محسني اژه اي: جريان انحرافي در ايجاد شكاف ميان مردم و دولت ناكام مانده است

دادستان كل كشور گفت: جريان انحرافي با مطرح كردن چهره هاي جديد به دنبال ايجاد انحراف و شكاف بين دولت و مردم بود كه به دليل وحدت مردم ناكام ماند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در مراسم توديع و معارفه دادستان عمومي و انقلاب مشهد افزود: جريان انحرافي براي ايجاد شكاف بين مردم و دولت به وجود آمده است.
وي ادامه داد: آنها خواستند كه با يك بهانه از طريق چهره هاي جديد انحرافي را ايجاد كنند ولي به دليل انسجام و وحدت ميان مردم و اعتقادي كه به ولايت فقيه در ميان مردم وجود دارد ناكام ماندند.
اژه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه اشغال كشورهاي همجوار توسط غربي ها به منظور محاصره و در تيررس قرار گرفتن ايران صورت گرفت ادامه داد: آنها نيروهاي اطلاعاتي خود را در مرزها تقويت كردند تا بدين گونه بر ايران فشار وارد كنند، دشمنان گمان مي كردند با ايجاد هراس ايران ضعيف مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، دادستان كل كشور گفت: با همه اين اوصاف آنچه اتفاق افتاد مكر خداوند بود كه موثر واقع شد و اينك دشمنان كشورمان در منطقه در تيررس نيروهاي ايراني قرار گرفته اند.
محسني اژه اي همچنين اختلافات داخلي، ترور مسئولان و فضاسازي را از كارهاي دشمن در اوايل انقلاب براي رسيدن به اهداف شان عنوان كرد و افزود: در همان اوايل همه احزاب دست به دست هم دادند، منافقان در همه استان ها توطئه كردند و يك جنگ تمام عيار عليه ايران به راه انداختند و در كنار همه اين مشكلات حصر اقتصادي را شروع كردند اما همه آناني كه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران توطئه كردند امروز كجا هستند؟ آناني كه از صدام حمايت كردند، منافقان كوردلي كه مسئولان ما را به شهادت رساندند يا سلطنت طلب ها و غيره، الان كجا هستند؟


امان از بي محلي يكي بياد منو دستگير كند! (خبر ويژه)

يك عضو حاشيه اي حزب مشاركت خواستار آن شد كه دادستان(؟) وي را بازداشت و بدون محاكمه، زنداني كند.
«ح-ز» كه چند سال پيش سعي كرد در ميان خوانندگان جايي براي خود پيدا كند اما ناكام ماند، نامه اي خطاب به «دادستان» - كه معلوم نيست منظور از آن كيست- نوشته و البته به جاي ارسال به مقام مسئولي، آن را در صفحه فيس بوك و فضاي مجازي منتشر كرده مبني بر اينكه «عاجزانه تقاضا دارم بنده را هر گونه كه صلاح مي دانيد و به هر جرمي كه مناسب تشخيص مي دهيد دستگير نموده و بازداشت نماييد و نيازي هم به محاكمه نيست من كتباً اتهامات وارده را مي پذيرم.»
وي خواستار آن شده كه پس از بازداشت با مصطفي تاج زاده هم سلول شود.
يادآور مي شود ماهانه چند مقاله و اظهارنظر از تاج زاده در سايت هاي وابسته به حزب مشاركت منتشر مي شود لابد حاكي از اين است كه نسبت به او خيلي سخت گيري مي شود!
2 سال پيش انتشار ويدئويي از اظهارات تاج زاده در جمع هم حزبي هايش -كساني نظير عبدالله رمضان زاده- شوك وسيعي در ميان اعضاي حزب مشاركت ايجاد كرد. تاج زاده در اين ويدئو كه در فضاي مجازي منتشر شد، اذعان مي كند كه به عنوان كسي كه سالها در وزارت كشور ستاد انتخابات فعاليت كرده، تقلب آن هم در حد 11 ميليون را ناممكن مي داند.
ادعاي تقلب سنگ بناي فتنه و آشوب 8 ماهه در سال 88 و به تعبير محمد علي ابطحي (معاون خاتمي در زمان رياست جمهوري) اسم رمز آشوب بود.
«ح-ز» طي چند سال اخير تحركاتي را براي سوژه قرار گرفتن از سوي مراكز قضايي و امنيتي انجام داد اما مورد اعتنا قرار نگرفت. در برخي موارد مشابه، چنين اقداماتي در جهت فاكتور كردن بعدي براي محافل بيگانه بوده است.


گمرك كانادا آب پاكي را روي دست تحريم چي ها ريخت (خبر ويژه)

گمرك كانادا اعلام كرد با وجود حساسيت شديد، قادر به كنترل صادرات به ايران نيست و كالاهاي تحريمي همچنان به اين كشور ارسال مي شوند.
روزنامه ونكورسان در گزارشي اعلام كرد با وجود تحريم هاي دولت كانادا عليه ايران، كالاهاي تحريم شده همچنان به ايران صادر مي شوند و گمرك اين كشور قادر به توقف اين روند نيست. آژانس خدمات مرزي كانادا مي گويد به رغم اعمال تحريم ها و نظارت پليس كانادا بر صادرات كالا به ايران، شركت هاي طرف معامله با ايران از طريق انتقال محموله هاي ممنوع خود به وسايل نقليه ديگر در جريان صادرات و ارسال كالاهاي خود از مسيرهاي مختلف، همچنان به تجارت با ايران مشغول هستند.
ونكورسان از قول گمرك كانادا اعلام كرد روزانه بايد حدود 10هزار محموله صادراتي بازرسي شود و اين امر براي 53 كارمند ويژه امر تحريم ها ناممكن است.
اين روزنامه مي افزايد: براساس يادداشت سري كه براي شماري از مقام هاي ارشد آژانس خدمات مرزي كانادا تهيه شده، شركت هاي طرف معامله با ايران در كانادا همچنان كالاهاي تحريم شده را به ايران مي فرستند.
مقام هاي كانادايي نيز تاييد كرده اند كه در اين مدت محموله هاي مشكوكي، از ديد بازرسان مخفي مانده و به ايران ارسال شده است.
ونكورسان مي نويسد: گرچه شبكه هاي تامين كالاهاي مورد نياز ايران شناسايي شده اند اما از آن جايي كه اين شبكه ها خود را با شرايط تحريم ها وفق داده اند، متوقف كردن محموله هاي صادراتي تحريمي به ايران بسيار دشوار است.
يادآور مي شود دولت كانادا به شدت در مقابل فشارهاي آمريكا منفعل و منقاد است. به دنبال تعطيلي لانه جاسوسي آمريكا در تهران، سفارت كانادا تا مدت ها نقش ايستگاه سيا در ايران را ايفا مي كرد.


آمريكا هم تهديدهاي اسرائيل را عمليات فريب مي داند (خبر ويژه)

سفير سابق آمريكا در اسرائيل تاكيد كرد آمريكايي ها تهديد تل آويو درباره حمله به ايران را بلوف ارزيابي كرده و به واسطه احساس فريب در گذشته، ديگر به اين ادعاها اعتنا نمي كنند.
مارتين اينديك كه خود از چهره هاي طرفدار رژيم صهيونيستي است، گفته است: آمريكايي ها پس از چند بار شنيدن تهديد اسرائيل عليه ايران و اينكه دچار احساس فريب خوردگي شده اند، اكنون به اخبار منتشره درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران كمتر اعتنا مي كنند.
وي در مصاحبه با راديو اسرائيل تصريح كرد: آخرين بار در بهار گذشته تصور بر اين بود كه با توجه به تهديدهاي انجام گرفته، اسرائيل واقعا قصد حمله به تاسيسات هسته اي ايران را دارد اما آمريكايي ها بعدا به اين نتيجه رسيدند كه فريب خورده اند.
همزمان با اظهارات مارتين اينديك، جان بولتون از چهره هاي نومحافظه كار و سفير سابق آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد اوباما حاضر نيست در اقدامي نظامي با اسرائيل همراهي كند. وي ضمن مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست نوشت: ما دائما با اين اظهارنظر از سوي دولت آمريكا مواجه مي شويم كه «تمام گزينه ها روي ميز هستند.» اما اين اظهارنظر را حتي دولت اوباما هم باور ندارد، چه رسد به ايران. اين اظهارنظر براي تهران مضحك است و اورشليم مجبور به ناديده گرفتن آن مي شود.
بولتون مي افزايد: طبقه سياسي اسرائيل در مورد اينكه چه راهي را در پيش بگيرد با شكاف و چندگانگي روبرو شده است. هفته گذشته شيمون پرز، با برداشتن گامي غيرمعمول به صورت عمومي اعلام كرد كه اسرائيل نبايد به تنهايي دست به اقدامي بزند. مقامات اسرائيلي با وجود اختلاف ها درباره يك مسئله متحد و متفق القول هستند و آن اينكه همه ترجيح مي دهند آمريكا اقدام به حمله عليه تاسيسات اتمي ايران كند يا حداقل رهبري چنين عملياتي را برعهده گيرد.
جان بولتون معتقد است: زمان در حال حاضر به نفع ايران است. حتي اگر ميت رامني پيروز انتخابات آمريكا باشد، هيچ تضميني وجود ندارد كه سياست آمريكا با سرعت لازم براي ممانعت از هسته اي شدن ايران، تغيير كند. مسائل بسيار زيادي در مورد برنامه هسته اي ايران وجود دارد كه ما آگاهي چنداني از آنها نداريم كه ممكن است ندانسته هاي ما چندان خوشايند هم نباشند. ضمن اينكه جمهوري خواهان نيز در مورد زمان حمله به ايران اختلاف نظر دارند.
روزنامه واشنگتن پست در مقاله ديگري به ارزيابي دلايل لفاظي بنيامين نتانياهو درباره اقدام نظامي عليه ايران پرداخت و نوشت: اين سناريو، سناريوي آشنايي است. نتانياهو در هفته هاي اخير كه دولتش با مشكلات داخلي مواجه است، دائما بر طبلي مي كوبد و مي گويد «من به ايران حمله خواهم كرد.» يكي از دلايل اين كار، كه براي ايالات متحده هم روشن شده، اين است كه نتانياهو مشكلات بودجه دارد. دولت وي در حاليكه بايد پيرامون هزينه هاي دفاعي تصميم بگيرد همزمان بايد با برخي مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم كند.
اين روزنامه آمريكايي در گزارش خود خاطر نشان كرد: نتانياهو درصدد افزايش بودجه دفاعي به 4/15 ميليارد دلار است. با اين حال ميان وزير امور مالي و وزير دفاع اسرائيل اين اختلاف وجود دارد كه براي مهار خيزش تظاهرات سراسري عليه بحران اقتصادي در اسرائيل، محدوديت هاي اعمال شده بر بودجه نظامي كه سال پيش تصويب شد همچنان باقي بماند. كابينه پذيرفته است كه هزينه هاي دفاعي را كاهش دهد و ماليات هاي بيشتري بر كمپاني ها اعمال كند. براساس گزارش رسانه هاي خبري اسرائيل وزير امور مالي اسرائيل و ديگر وزرا خواستار كاهش بودجه دفاعي شده اند.
واشنگتن پست در پايان نوشت: مشكلات بودجه دفاعي نتانياهو بايد توسط اسرائيلي ها حل شود، نه ماليات دهندگان آمريكايي.
خاطرنشان مي شود تل آويو براي چندمين بار طي دو هفته اخير شاهد تجمع هزاران صهيونيست عليه لفاظي هاي نظامي نتانياهو و ايهودباراك بود. معترضان مي گفتند «باراك و نتانياهو مي خواهند زندگي اسرائيلي ها را نابود كنند». طي چند ماه اخير 13 تبعه رژيم صهيونيستي براثر وخامت اوضاع اقتصادي دست به خودسوزي و خودكشي زده اند. طبق نظرسنجي ها 60 درصد صهيونيست ها اساساً مخالف پيش كشيدن بحث درگيري نظامي با ايران هستند.


حزب الله اين بار در كنار دفاع پيشروي هم مي كند (خبر ويژه)

يك روزنامه لبناني از تمرين نظامي بي سابقه حزب الله خبر داد.
به گزارش روزنامه الجمهوريه در اين تمرين كه با حضور هزاران نفر و طي سه روز انجام گرفته، در كنار تمرين دفاع از مناطق مرزي در جنوب لبنان، عمليات تسخير منطقه جليله در شمال فلسطين اشغالي در صورت وقوع هر نوع درگيري نيز بازسازي شده است. الجمهوريه با بيان اينكه تمرين مذكور در منطقه بقاع انجام گرفته، خاطرنشان كرد حزب الله پايگاه هاي مستحكمي در جنوب لبنان و مناطقي نظير مارون الرأس، عيتاالشعب و بنت جبيل ساخته است.
اين گزارش مي افزايد: سران حزب الله در حال شمارش معكوس براي فرا رسيدن لحظه موعود هستند و مي گويند اين بار شاهد تفاوت هاي اساسي با جنگ 33 روزه خواهيم بود چرا كه حزب الله به سلاح هايي مانند موشك هاي ضد زره و پهپادهاي تجسسي دست يافته كه امكان انفجار آنها به وسيله بي سيم از راه دور را نيز در اختيار دارد.
هر چند گزارش روزنامه الجمهوريه به تأييد حزب الله نرسيده اما مفاد آن در زمينه پيشروي نيروهاي حزب الله و آزادسازي شمال فلسطين اشغالي، با واقعيت هاي قدرت جنبش حزب الله منطبق است.


اگر براي اصلاح طلبان آب نشود براي ما كه آگهي مي شود! (خبر ويژه)

يك روزنامه اجاره اي براي چندمين بار اقدام به انتشار رپرتاژ براي هاشمي رفسنجاني كرد.
اين روزنامه نيم تاي بالاي صفحه اول خود را به عكس بزرگ از آقاي هاشمي اختصاص داده و تيتر زد: «آغاز رايزني ها؛ آيت الله هاشمي كانديداي رياست جمهوري مي شود؟»
اين روزنامه در عين حال از قول زيباكلام نوشت: قطعاً ايشان به عنوان نامزد در انتخابات حضور نخواهد يافت اما اگر شرايط مطلوب وي باشد كه فرصت براي حضور نامزدي معتدل، ميانه رو و طرفدار اصلاحات و همچنين طرفدار توسعه و پيشرفت كشور فراهم شود، از اين نامزد دفاع و حمايت خواهد كرد.البته زيباكلام توضيح نداد كه با حمايت از كانديداهاي قبلي چه گلي بر سر آنها زده است!
عليزاده طباطبايي وكيل خانواده هاشمي نيز هاشمي را مجتهد سياسي خوانده و گفته است: فكر نمي كنم شرايط ايشان براي حضور در عرصه انتخابات مناسب باشد. براي حضور ايشان، فضاي سياسي و گروه هاي سياسي جامعه بايد اعلام آمادگي كنند كه اين در هاله اي از ابهام قرار دارد. نه تنها براي ايشان بلكه براي ساير چهره هاي اصلاح طلب همين موضوع صدق مي كند. ما فقط بحث قانون انتخابات [ شرط سني] را نداريم، بلكه بايد زمينه هاي سياسي و اجتماعي داخل كشور را نيز مدنظر قرار دهيم. تصورم اين است كه انتخابات رياست جمهوري آينده رقابت بين اصولگرايان خواهد بود. اگر مسئولان سياسي ما به اين جمع بندي برسند كه فضا را براي چهره هاي معتدل و منطقي اصولگرايان باز كنند، قطعاً اين افراد از سوي اصلاح طلبان نيز مورد حمايت قرار خواهند گرفت. چون آنچه اصلاح طلبان به آن فكر مي كنند، حفظ نظام و منافع ملي است.
روزنامه[ا...] در رپرتاژ خود نوشته است: بدون ترديد اگر آيت الله هاشمي بيايد از او استقبال خواهد شد چون حتي منتقدان سالهاي اخير او به خوبي دريافته اند كليد حل بسياري از مشكلات همان چيزي است كه هاشمي بارها به آن اشاره كرده و نامي جز اعتدال ندارد.


اولش خيلي فكر مبارزه بوديم اما بعداً ليبرال شديم و رفت (خبر ويژه)

«گروه هاي مدعي و رنگارنگ اپوزيسيون در خارج بيشتر به فكر نيازهاي خود هستند تا مبارزه».
«ناصر-م» از همكاران پايگاه اينترنتي گويانيوز ضمن تأكيد بر مطلب فوق نوشت: كجايند همه آن نيروهاي سياسي كه كشور را به مقصد مبارزه ترك كردند و حالا در خارج اتراق كرده و مشغول گشت و گذار هستند؟ 90 درصد آنها كه به خارج آمده اند، حالا به جمهوري اسلامي رفت و آمد دارند و درد مخالفان را مدت هاست كه فراموش كرده اند.
وي مي افزايد: من از اين خيلي دلم مي سوزد كه اپوزيسيون به بي عرضگي كامل رسيده است. اكتبر سال 1985 تازه از ايران به برلين غربي آمده بوديم و حداكثر اقامتمان را در آلمان پنج سال ارزيابي كرده بوديم. بيش از حد اميدوار بوديم كه در آينده نزديك باز خواهيم گشت. همه همت خود را معطوف كرده بوديم كه بيشتر عليه رژيم مبارزه كنيم و حكومت هرچه زودتر سرنگون گردد و هرچه سريع تر به وطن بازگرديم. هيچ علاقه اي به فراگيري زبان آلماني از خود نشان نمي داديم. آنها هم كه زبان آلماني را ياد مي گرفتند؛ بعضي ها آنها را مسخره و ليبرال خطاب مي كردند!
همكار گويانيوز ادامه مي دهد: همان ايام اطلاعيه اي به دستمان رسيد مبني بر اينكه؛ دكتر حسن نزيه در دانشگاه برلين سخنراني خواهد كرد. برگزار كننده سازمان جمهوري خواهان ملي ايران بود. آن شب هم مثل بقيه شبهاي ديگر بعضي از چپ روها مي خواستند كه سخنراني دكتر حسن نزيه را به آشوب بكشانند. بالاخره سخنراني با تمام هياهوها و متلك هاي مستهجن به پايان رسيد. همه آن آشوبگران اينك به ايران رفت و آمد دارند در حالي كه حسن نزيه در فرانسه و در دوره سالخوردگي زندگي مي كند و هيچ كسي به سراغ او نرفته است.


دیدگاه شما

آخرین اخبار