به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 8. بهمن 1395 - 16:17   |   کد مطلب: 19216
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه از برنامه های متنوع دهه فجر خبر داد.
فعالیت 10 مرکز حوزه علمیه در استان همدان/دهه فجر امسال متفاوت با سال های گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید حسن فاضلیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به نزدیکی تاریخ ثبت نام حوزه های علمیه همدان گفت: خواهرانی که حداقل مدرک دیپلم را داشته باشند در 9 حوزه ی خواهران در همدان ، ملایر ، تویسرکان ، نهاوند ، اسدآباد ، فامنین ، کبودرآهنگ ، بهار و قروه درجزین می توانند ثبت نام کنند.

 

وی در ادامه با بیان بیان اینکه تعداد خواهران طلبه در سطح استان بالغ بر 1500 نفر است تصریح کرد: به فضل الهی ما در استان همدان 10 مرکز حوزه ی علمیه ی خواهران داریم که 2 مرکز در خود همدان و 8 مرکز در سایر شهرستان ها قرار دارد، که در همدان در دو سطح دو و سه و در مقطع کارشناسی و کارشناسی مشغول به فعالیت هستند.

 

سید حسن فاضلیان با اشاره به رایگان بودن ثبت و تحصیل نام افزود : خواهران پس از گرفتن دیپلم می توانند به دو روش حضوری و اینترنتی در حوزه های علمیه ثبت نام کنند ، و پس از ثبت نام پنج سال در سطح دو درس بخوانند و پس از پنج سال مدرک کارشناسی را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) گفت: عده ای میگویند که دختران نباید درس بخوانند ، دختران نباید تحصیل کند ، اگر چنانچه دختران ما درس نخوانند آن وقت زنان و دختران ما در جامعه دچار مشکل خواهند شد و نمی توانند نیاز های خودشان را برطرف کنند ، چه در مینه ی پزشکی و درمانی و چه در زمینه ی دینی و احکامی.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به جشن های دهه ی فجر گفت: برنامه ی جدیدی پیشبینی شده که در روز 12 بهمن ماه جشنی مردمی در میدان امام خمینی شهر همدان برگزار خواهد شد که این جشن به همت خود مردم و در ساعت 9:30 صبح هم زمان با ورود امام خمینی به ایران در سال 57 برگزار می شود.

 

وی در ادامه گفت: برنامه های پیشبینی شده ی استان در دهه ی فجر متنوع خواهد بود که مسئولیت اجرائی این برنامه ها به عهده 22 کمیته بوده و در قالب هزاران برنامه انجام می شود و برگزاری جشن مردمی و زنگ انقلاب در همدان را از مهم ترین این برنامه ها برشمرد و گفت این برنامه ها تجدید پیمان با رهبر انقلاب است.

فاضلیان در انتها با اشاره به اینکه این نماز جمعه ها از برکات همین انقلاب اسلامی بوده است بیان کرد: با توجه به اینکه 22 بهمن امسال با روز جمعه مصادف شده است، راه پیمایی امسال از میدان امام خمینی به سمت نماز جمعه خواهد بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار