مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. بهمن 1395 - 18:52   |   کد مطلب: 19255
با حضور جمعی از مردم و مسئولین، اولین شرکت تعاونی تولیدی فرش دستباف روستای صلوات آباد افتتاح شد.
افتتاح شرکت تعاونی «هزار هیلمه کوردباف »در صلوات آباد / اشتغالزایی برای 50 نفر از بانوان روستایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آفتاب دل، با حضور جمعی از مردم و مسئولین، اولین شرکت تعاونی تولیدی فرش دستبافت روستای صلوات آباد افتتاح شد.
کارشناس اداره کل تعاون استان درابتدای این مراسم اظهار داشت: کردستان در عرصه فرش دستبافت عمر طولانی دارد اما متاسفانه این حرفه با مشکل رقابت در تولید مواجه شده که دلایل آن عدم تبلیغات و بازاریابی‏ نادرست بوده است.

 

عباسی تصریح کرد:متاسفانه بازار را به خوبی برای عرضه فرش نمی شناسیم و هنوز با باورها و تفکرات گذشته اقدام به فروش و صادرات فرش انجام می شود.

 

وی در ادامه سخنانش رمز موفقیت در این عرصه را مدیریت، بازرسی، انضباط مالی و توجه به روابط انسانی نام برد وبیان داشت: باید با بازاریابی مناسب و کاهش هزینه تولید، فرش دستبافت را در بازارهای کشوری وجهانی نهادینه کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه صنعت فرش یکی از بهترین روشها جهت ایجاد اشتغال ودرآمد است، افزود: می توان با استفاده ازبافنده‌های بسیار ماهری که درصلوات آباد وجود دارد از ظرفیت فرشهای تولیدی روستا درجهت ایجاد اشتغال وتولید استفاده نمود.

 

وی با اعلام اینکه آینده خوبی برای فرش دستبافت صلوات آباد پیشبینی می‌کنیم، یادآور شد: باید در فضای رقابتی جدید به‌ صورت جدی ورود پیدا کرد چرا که اگر تولید باکیفیت داشته باشیم می توانیم با تولیدکنندگان دیگر رقابت کنیم.

 

عضو شرکت تعاونی فرش دستباف روستای صلوات آباد نیز در این مراسم گفت: ساختمان شرکت تعاونی فرش دستبافت با عنوان "هزار هیلمه کوردباف"  دارای 300 مترمربع می باشد که با اعتباری بالغ بر 480 میلیون ریال راه اندازی شده است.

افسانه منصوری با بیان اینکه برای 50 نفر از بانوان روستا اشتغالزایی صورت گرفته است،گفت:38 نفر از این تعداد در کارگاه قالی بافی مشغول بکار هستند و   12 نفر نیز بصورت خانگی در خانه ها مشغول به بافت فرش هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 36 دار قالی در این مکان برپا شده است یادآور شد: انتظار می رود در آینده، با افزایش تعداد دارهای قالی ظرفیت اشتغال بانوان در روستا افزایش یابد.

 

منصوری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این شرکت با عضویت 7نفر از علاقه مندان و متخصصان این رشته متشکل از خانم ها: سهام صلواتی، افسانه منصوری، رضوان منصوری و آقایان: بختیار صلواتی، لقمان قادری،شاخه وان صلواتی وسید اکبر ابراهیمی، در قالب یک تعاونی فعالیت خواهد کرد که امیدواریم با توسعه این بخش بتوانیم نقش مهمی در توسعه اشتغال روستا و منطقه ایفا کنیم.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار