مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. بهمن 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 19256
طی مدت زمان کوتاه بارش برف و باران در استان البرز بیش از ۴۰ بهمن در جاده کرج – چالوس سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از البرز ۲۴ شنیدیم که آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به جلسه استیضاح نرفت و به جای خود، معاونینش را به این جلسه فرستاده بود! و این حرکت وزیر، توهین به نمایندگان و مجلس بود.

تراژدی برای وزیری که به جلسه استیضاح نرفت و البته اگر خبری از این محور پر از حادثه داشته باشد!

 نامش با برف، بهمن، تصادف و لغزندگی و … عجین است، رانندگانی که مناظر زیبای شمال را تجربه کرده باشند حداقل چند بار از مسیر پر پیچ و خم و البته خطرناک محور کرج – چالوس عبور کردند، جاده ای که در بهمن ماه سال جاری چندین بار جان استان البرز را به لرزه انداخته است.

هفتم بهمن ماه بود که منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد در ۲ روز آینده وزش باد شدید و بارش باران و برف برای استان پیش بینی می شود و این سراغازی بود بر موج جدیدی از حوادث که در محور کرج – چالوس رخ داد.

بارش برف و باران در کمتر از دو روز موجب لغزندگی راه های استان البرز شد و به واسطه عدم سهولت در تردد خودروها تیم های راهداری را در محورهای مواصلاتی مستقر کرد تا بار دیگر بر نا ایمن بودن این مسیر مهر تاییدی زده شود.

و اما هشتم بهمن ماه بارش نزولات جوی توانست جاده کرج – چالوس را نیز مسدود کند و از رانندگان درخواست شد زنجیر چرخ و لوازم ایمنی به همراه داشته باشند ضمن آنکه با سرعت مناسب حرکت کنند چرا که بهمن در کمین این محور قرار داشت.

لغزندگی مسیرهای مواصلاتی استان البرز به حدی بود که راهنمایی و رانندگی استان البرز درباره عدم تردد های غیر ضروری به مسافران هشدار داد و البته آنها را به داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تشویق کرد.

ساکنان استان البرز که حدود ۴ ماه از سال آبی جاری را با بارش های اندک پشت سر گذاشته بودند سامانه بارشی جمعه هشتم بهمن ماه به آنان خوشحالی وصف ناپذیری بخشید و البته صبح شنبه جاده کرج – چالوس که از صبح جمعه به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود با تلاش ماموران راهداری بازگشایی شد.

مصدومیت ۳ نفر در تصادف جاده چالوس درحالی رخ داد که در ۴ بهمن در این محور ریزش کرد که البته با تمهیدات صورت گرفته و انسداد جاده کرج- چالوس سقوط این بهمن ها هیچ آسیبی برای مردم و رانندگان در پی نداشت.

تداوم سرما در ادامه راه ۱۲ روستای طالقان را بست و راه روستاهای خچیره، گراب، دراپی،گته ده و دهدر در بخش بالا طالقان براثر سقوط بهمن و بارش برف سنگین مسدود شد و البته یکبار دیگر شاهد مسدود شدن جاده کرج – چالوس بودیم.

و اما آنچه برای یکشنبه پیش بینی شد وزش باد شدید بود تا بارش برف دمای هوای استان را ۴ درجه کاهش دهد و موجب شد عصر روز شنبه سقوط ۳ فقره بهمن در جاده کرج -چالوس رخ داده و سقوط این بهمن ها در محدوده دهانه جنوبی کندوان بعد از پلیس راه، خرگوش دره و محدوده گچسر بود.

بارش برف توانست روز یکشنبه مدارس طالقان و بخش آسارا در البرز را تعطیل کند و طی ای مدت زمان کوتاه بارش برف و باران در استان البرز کماکان ادامه داشت و بیش از ۴۰ بهمن در جاده کرج – چالوس سقوط کرد.

به دنبال بارش سنگین برف و کولاک در ارتفاعات جاده کرج – چالوس، تعدادی از خودروهای عبوری در مسیر ماندند و با تلاش ماموران راهداری، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و اداره کل مدیریت بحران مسیر از برف پاکسازی شده و خودروها در جاده هدایت شدند که مسیر خود را ادامه دهند.

و اما بر اثر بارش برف و یخبندان و لغزندگی جاده ٣ خودرو در جاده کرج – چالوس به داخل رودخانه سقوط کردند و از روز گذشته در این محور شاهد ٩ بهمن حدفاصل امام چشمه تا کندوان بودیم و البته هلال احمر البرز به ۶٠٠ حادثه دیده خدمات رسانی کرده و ٢ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

اسکان ٢٠ مسافر و توزیع حدود ۵٠ عدد کنسروجات از دیگر خدمات هلال أحمر البرز  در جاده کرج – چالوس بود معاون هلال احمر البرز از مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه ١١٢ تماس حاصل کنند چرا که جاده کرج – چالوس از عصر شنبه به دلیل بارش سنگین برف و خطر سقوط بهمن، مسدود اعلام شد.

سقوط ۱۶بهمن سنگین و ادامه بارش برف در جاده چالوس و نجات ۲ نفر براثر بارش برف سنگین و کولاک در مسیرهای صعب العبور شهرستان طالقان توسط پلیس و بازگشایی محور کرج – چالوس نیز در ادامه البرز شاهد آن بود.

و اما روز سه شنبه با ورود سامانه جدید برف و باران استان البرز را فرا می گیرد و باید دید بهمن تلخ البرز آیا کرج – چالوس را به عنوان پر تردد ترین محور مواصلاتی کشور که البرز از ایمن سازی آن عاجز مانده است دستخوش حوادث دیگری خواهد کرد یا خیر؟

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار