مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1395 - 21:50   |   کد مطلب: 19275
محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ربیعی خواست تا در خصوص علت عدم اجرای دقیق قانون بازرسی کار در مورد حادثه ساختمان پلاسکو توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا در خصوص "علت عدم اجرای دقیق قانون بازرسی کار در مورد حادثه ساختمان پلاسکو" توضیح دهد.

مشروح سوال دامادی بدین شرح است: " فصل چهار قانون کار جمهوری اسلامی ایران به حفاظت فنی و بهداشت کار پرداخته است. طبق مواد این فصل از قانون، شورای عالی حفاظت فنی به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئول تهیه موازین لازم الاجرای حفاظت فنی برای کارگاه‌ها، کارفرمایان و کارآموزان است. ضمن آنکه کارفرمایان مسئول اجرای قانون می‌باشند اداره کل بازرسی وزارتخانه مذکور وظیفه دارد نظارت بر اجرای مقررات ذیربط در واحد‌های کار، در صورت لزوم به تعقیب متخلفان پرداخته و مواردی که احتمال وقوع حادثه یا بروز خطر در کارگاه داده شود مراتب را کتبا به کارفرما یا مافوق اداری خود اطلاع دهد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازرسی‌های وزارت مذکور ناقص و در حد رفع تکلیف بوده و وظایف خود را به درستی انجام نداده، بدیهی است در صورت اجرای دقیق وظایف قانون بازرسی کار زمینه‌های وقوع این حادثه حذف می‌گردید."

 

انتهای پیام/چ

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار