مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. بهمن 1395 - 17:33   |   کد مطلب: 19297
وزیر نیرو گفت: تجهیزات تولید و انتقال و صنعت توزیع در داخل و بازطراحی مهندسی ایرانی ساخته می شود براین اساس توانمندی های فنی در حوزه های مختلف به برکت خون شهدا و فکر الهی بود که رهبر انقلاب به ما داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ حمید چیت چیان وزیر نیرو در نشستی که بعدازظهر امروز به مناسبت روز بسیج مهندسی برگزار شد اظهار داشت: بیش از 520 نفر شهید از مجموعه صنعت تقدیم انقلاب شده است چه شهدای هشت سال دفاع مقدس و چه شهدایی که در حین انجام ماموریت جان خود را از دست داده اند و حدود 1200 نفر از فرزندان شهدای انقلاب امروز همکار ما هستند.

 

**خدماتی که وزارت نیرو ارائه می دهد لحظه ای تعطیلی بردار نیست

 

وی یکی از ویژگی های صنعت نیرو را گستره خدمات این صنعت در تمام کشور دانست و یادآور شد: خدماتی که این صنعت ارائه می دهد لحظه ای قابلیت تعطیلی ندارد، همه دستگاه ها مشغول خدمت گذاری هستند اما این ویژگی خاص در صنعت نیرو منحصر به فرد است.

 

چیت چیان ادامه داد: یکی از ویژگی های برق این است که قابلیت ذخیره سازی در مقیاس های بزرگ ندارد بنابراین باید نوعی مدیریت شود که نیاز مدیریت را در همه زمان ها پوشش دهد.

 

وزیر نیرو جهت دیگر فعالیت های وزارت نیرو را وابستگی تمام فعالیت ها در سرتاسر کشور به نیروی برق دانست و ادامه داد: براین اساس اگر ما توانمندی های لازم را در عرصه اقتصادی نداشته باشیم نظام دچار مشکل می شود و از این رو باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا مردم از جایگاه شوکت و اقتدار بنشینند.

 

وی تصریح کرد: این کشور باید به ابعاد مختلف اقتدار تجهیز شود و اقتدار اقتصادی کشور در گروی ارج نهادن دانش است و اگر فعالیت های اقتصادی برپایه دانش نباشد نمی توانیم بهره وری لازم را داشته باشیم.

 

** امروز صنعت آب و برق از لحاظ اتکا به توانمندی داخلی الگو است

 

چیت چیان با مخاطب قرار دادن بسیجیان حاضر در سالن گفت: فعالیت های ارزشمندی که توسط شما انجام می شود بستگی به توان علمی شما دارد و از آنجا که کار جهادی الگوی صنعت نیرو بوده است امروز صنعت آب و برق از لحاظ اتکا به توانمندی داخلی و بی نیازی از محصولات خارجی سرمشق و الگو است.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق ایران جزو 14 صنعت برق دنیاست تصریح کرد: تجهیزات تولید و انتقال و صنعت توزیع در داخل و بازطراحی مهندسی ایرانی ساخته می شود براین اساس توانمندی های فنی در حوزه های مختلف به برکت فکر الهی بود که رهبر انقلاب به ما داد و حاصل خون شهدایی است که خون خود را برای دسترسی به اهداف بالا و بلند اهدا کردند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار