مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1395 - 22:19   |   کد مطلب: 19343
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری هدان از روند ساخت و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه مسکونی چهل‌پله در محله جولان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛  محمدرضا قرائی از روند ساخت و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه مسکونی چهل‌پله در محله جولان همدان خبر داد و اظهار کرد: ساخت این پروژه در راستای همکاری شرکت عمران و بهسازی نوسازی و بهسازی خانه‌های قدیمی در محدوده‌های مسکونی بازآفرینی انجام می‌شود.

وی افزود: نوسازی و بهسازی تمام بناها در این محدوده‌ها یکی از سیاست‌های اصلی است که باید برای به روز شدن بناهای موجود باید با شرکت عمران و بهسازی همکاری لازم انجام شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری همدان با اشاره به اینکه شرکت عمران و بهسازی از اوایل دهه 70 تاکنون در همدان 34 پروژه ساخته است افزود: محله جولان یکی از این محله‌هاست که پس از تملک زمین با همکاری تعاونی مسکن یک‌هزار و 414 واحد مسکونی را در این منطقه احداث شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون یکی از پروژه‌های در حال ساخت در محله جولان پروژه چهل‌پله با 26 واحد مسکونی و هفت واحد تجاری است که در حال حاضر با هیأت عباسیه جولان قراردادی در این خصوص تنظیم شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری همدان با بیان اینکه این پروژه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از روند مطلوبی برخوردار است گفت: در اجرای تصویب‌ نامه هیأت وزیران و تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار است با ساخت این پروژه 26 خانوار از هیأت عباسیه جولان همدان صاحب خانه شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی پایدار شهری برای هر واحد سهمیه 40 میلیون تومان به بانک مسکن معرفی شده‌ است.

قرائی تصریح کرد: هدف از مشارکت در این پروژه‌ها فراهم کردن فرصت‌های برابر برای مشارکت گروه‌های ذی نفع و افزایش سرمایه‌های اجتماعی به منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی شهری، محله‌ها و محدوده‌های هدف است.

وی یادآور شد: در راستای شیوه‌نامه تسهیلات نوسازی در محدوده‌های بازآفرینی 3 هزار مورد سهمیه استان همدان است که تاکنون 925 واحد به بانک‌های همدان معرفی شده‌ و مابقی سهمیه باقی مانده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری همدان با بیان اینکه مهمترین موضوع در اخذ این تسهیلات، داشتن سند و پروانه ساختمان است، اضافه کرد: برای گرفتن این تسهیلات هر واحد در همدان 40 میلیون و برای مراکز شهرستان های دیگر 30 میلیون در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون به جز کبودراهنگ و لالجین چون فاقد سند بوده و مشکل سند دارند از دیگر مناطق استان برای گرفتن تسهیلات مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار