مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1395 - 22:21   |   کد مطلب: 19344
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر در تاریخ آمریکا پدیده جدیدی است که تا کنون سابقه نداشته و آمریکا با این اقدامات برجام را نقض کرد و راهپیمایی گسترده ملت های مختلف و نشان دادن عکس العمل نسبت به این اقدامات نشان دهنده ناهنجاری جدید حاکم بر آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  بازتاب بروجرد "علاء الدین بروجردی" نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح دیجیتال در روستای جعفر آباد بروجرد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: با این انتخابی که اتفاق افتاده، ملت آمریکا هم گرفتار شده اند و امروز مشکل واقعا جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که شاهد یک معضل داخلی در آمریکا هستیم.

 

 وی اضافه کرد: از یک طرف در نظام آمریکا با یک فرمان کلیه سفرا برکنار شوند و در عکس العمل مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا استعفا دسته جمعی دهند، رئیس جمهور دادستان را برکنار کند و قاضی دیگری حکم دهد واقعا یک پدیده جدیدی است و در تاریخ آمریکا چنین چیزی سابقه ندارد.

 

 به گفته وی امروز شاهد نوعی چالش بین آمریکا و بسیاری از کشورها هستیم و اعتراضات و راهپیمایی گسترده ملت های مختلف و نشان دادن عکس العمل نسبت به این اقدامات ترامپ نشان دهنده  ناهنجاری جدید حاکم بر آمریکاست.

 

 بروجردی با اشاره به نقش برجام گفت: با این اقدامات اخیر، آمریکا نقض برجام را انجام داده البته طرف حساب ما تنها آمریکا نیست بلکه 6 کشورهستند و آمریکا برجام را نقض کرده است.

 

 به گفته وی در این موافقت نامه ای که از پشتوانه شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است در مقابل آن 6 کشور قرار دارد و روند اجرای خود را طی می کند و آمریکا در این جریان دسته جمعی هفت کشوری که امضای خود را پای برجام دارند، اضافه بر اتحادیه اروپا یک کشور منزوی است که مورد اعتراض بقیه کشورهای هم هست.

 

 انتهای پیام/  چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار