مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1395 - 22:46   |   کد مطلب: 19385
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سالانه یک میلیون و 200هزار نفر وارد بازار کار می شود که برای این ها ایجاد کار سخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از زرین خبر، علی ربیعی در دیدار عمومی با مردم میاندوآب با بیان اینکه باید عظمت انقلاب را به نسل حاضر انتقال دهیم، اظهار کرد: متاسفانه نتوانسته ایم عظمت انقلاب را به نسل حاضر انتقال دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دهه فجر مناسبتی است تا یادمان باشد که انقلاب چه محتوا و هدفی داشت و بسنجیم که چه کار باید بکنیم، چه کار نکردیم و چه کارهایی را نباید می کردیم.

وی  استقلال، آزادی، جمهوریت و معنویت را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استقلال بزرگترین چیزی است که انقلاب به ما داده  و امروز ما امنیت ساز منطقه بوده و با ثبات ترین کشور منطقه هستیم و بدون ایران نمی توانند برای منطقه تصمیم گیری کنند.

ربیعی با بیان اینکه قبل از انقلاب تحقیر می شدیم ولی امروز به تنهایی در مقابل شش قدرت می ایستیم و مذاکره می کنیم، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای نیز بخشی از استقلال ماست و زمینه باز شدن اقتصاد را فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه باید اخلاقی تر از این باشد، اظهار کرد: جامعه باید اخلاقی تر از این باشد و نباید اسلام را از سر روابط، مناسبات و گفت و گو ها کنار بزنیم و باز خوانی بکنیم، معنویتی که انقلاب به ما داد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده یک کارگر بوده، کارگر زاده هستم و کارگری را دوست دارم، افزود: باید وضعیت زندگی مردم را تغییر داده و با عقلانیت و تلاش کارها را پیش ببریم و در این میان حق نداریم تا ریالی حیف و میل کنیم.

ربیعی مدارا را شعار دولت عنوان کرد و گفت: باید مدارا و تحمل را در جامعه زیاد کنیم، تخریب نکنیم، سخت کوشی و عقلانیت داشته باشیم و با فکر و عقل کار کنیم و ارزش هایی را که انقلاب در سایه اسلام به دست آورده است، دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در مورد علل بیکاری در جامعه، تصریح کرد: روزی در کشور سالانه 40 هزار نفر وارد باز کار می شد ولی امروز در هر یک دقیقه با هشت ساعت کار، پنج نفر وارد بازار کار می شد و در آن زمان اگر سالانه 200 هزار شغل ایجاد می شد، بیکاری نداشتیم.

وی اظهار کرد: امروز سالانه یک میلیون و 200هزار نفر وارد بازار کار می شود که برای این ها ایجاد کار سخت است و به همین دلیل سال گذشته 700 هزار شغل ما به چشم نیامد.

ربیعی با بیان اینکه صورت مسئله را پاک نمی کنم، تصریح کرد: 4/5 میلیون دانشجو با تاخیر وارد بازار کار شدند و ما کار درازی در پیش داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 50 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق ناچیز می گیرند و ما از این موضوع خجالت می کشیم، افزود: در سه سال گذشته سعی کرده ایم که مزد را بر تورم پیشی دهیم و سال گذشته حداقل های بازنشسته های کشوری را 700 میلیارد تومان و امسال یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

وی گفت: من حتی در بین فیش های تامین اجتماعی 300 هزار تومانی هم می بینم و واقعیت را کتمان نمی کنم ولی به جای تشریح مسئله، ضعف را می گوییم.

ربیعی اظهار کرد: ما به امید نیاز داریم و جامعه نباید ناامید شود و هرکس هم امید مردم را ناامید کند به مردم خیانت کرده است.

 
انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار