مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1395 - 19:34   |   کد مطلب: 19395
تبریز مهد ابتکارات انقلابی بوده است و این بار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دور از شعار و هیاهو اقدامی قابل تامل در بازار تبریز صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، خطه‌ی آذربایجان در گذر تاریخ همواره نقش و اهمیت خاصی داشته است؛ چه در دوران پیش از اسلام و چه پس از آن می‌توان رد پای تدبیر و رادمردی این ملت را در عرصه‌های مختلف مشاهده کرد. اما نقشی که آذربایجان در تاریخ معاصر ایران داشته بسیار مهم و قابل توجه است. زیرا نمایانگر دو بارزه‌ی اصیل و خصیصه‌ی این مردم است؛ یکی هوشیاری و دیگری اقدام و عمل به موقع!

در بزنگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همواره این خطه نقش آفرینی موثر داشته و امروز در حوزه‌ی اقتصادی بار دیگر شاهد حرکتی جمعی و تاثیرگذار از بازاریان هستیم.

«با افتخار فقط اجناس ایرانی می‌فروشیم»

تبریز به عنوان پایتخت کفش ایران در سال‌های گذشته به واسطه‌ی واردات بی‌رویه اجناس خارجی به ویژه کیف و کفش با مشکلات بیشماری مواجه شده و این صنعت کهن و اصیل در این منطقه دچار افول قابل توجهی گردیده است. اما از آنجایی که تبریز مهد ابتکارات انقلابی است، با تصمیم رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش، فروشگاه‌هایی که فقط جنس ایرانی می‌فروشند مزین به تابلوی کوچکی با عنوان «با افتخار فقط اجناس ایرانی می‌فروشیم» شده‌اند. یک قدم کوچک لازم است تا تمام کسانی که عِرق ملی دارند دست به کار شوند و کمپین اختصاصی فروش کفش ایرانی راه بیندازند.

همین تابلوی کوچک در بازار تبریز انقلاب بر پا کرده و طی یک ماه گذشته بیش از 400 فروشگاه را مصمم میکند که بازار بحران‌زده تولید داخلی را از دست کفش خارجی و قاچاق نجات دهند. این اقدام به موقع تبریزی‌‌ها در شهرستان‌های استان اشاعه یافته و مراغه‌ای‌ها، شبستری‌ها، مرندی‌ها و آذرشهری‌ها هم به این حرکت خودجوش بازاری‌های تبریز پیوسته‌اند.

تا اینجای امر را می‌توان اتفاقی مبارک برای استان خطاب کرد، اما اطلاع یافتن از این که خراسانی‌ها نیز از حرکت تبریزی‌‌ها حمایت کرده و آمادگی خود برای پیوستن به کمپین را اعلام کرده‌اند، یادآور تاریخ نه چندان دوری است که توسط همین بازاریان نگاشته شده است.

افتخاری به نام 29 بهمن 56 و برگزاری چهلم شهدای قم که با ابتکار آیت الله قاضی و حمایت بازاریان، تسلسل برگزاری مراسمات چهلم در کشور را به راه انداخت و پیروزی نظام اسلامی را تسری بخشید. امروز نیز همان مردم در لبیک گویی به ندای رهبر آگاه انقلاب؛ که بارها ضرورت توجه به تولیدات داخلی و پرهیز از مصرف کالای خارجی را عنوان کرده‌اند؛ وارد میدان عمل شده و به دور از هیاهو و شعار گامی بلند در تحقق اوامر رهبری برداشته‌اند.

باشد که مسئولین درس عبرتی گیرند!

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار