مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. بهمن 1395 - 17:41   |   کد مطلب: 19425
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:راه حل نجات کشور همان است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند؛ باید ملت را در اقتصاد مشارکت دهیم و دولت به جای امر و نهی در اقتصاد، هدایت کند و کار در دست مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آرمان کرمان ؛  علی لاریجانی امروز در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع مردم کرمان با اشاره به اینکه مردم امروز برای دفاع از انقلاب خود در راهپیمایی حضور یافته اند، گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگ ترین حادثه قرن ما بود که لرزه به ساختار قدرت در جهان انداخت؛  38 سال قبل زمانی که ملت ایران برای انقلاب قیام کردند، شرایط دنیا مانند امروز نبود بلکه تنها دو قطب قدرتمند شوروی و آمریکا در دنیا بود که همه جا در دست آنها تقسیم شده بود.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملت ایران فقط برای نصرت الهی قیام کرده و این دو قدرت مادی را کنار گذاشت و با تکیه بر قدرت الهی، وعده خداوند محقق شد که فرموداگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می کنم و راه و قدم هایتان را پایدار می کنم.

 

 

وی ابراز کرد: ملت ایران به این وعده و به سخنان پیشوای بزرگ انقلاب اطمینان داشت و به جای تکیه زدن به شرق و غرب این مسیر را برگزید؛ انقلاب اسلامی ایران انقلابی ویژه و متکی بر تفکر الهی اسلامی بود و به همین جهت به محض پیروزی انقلاب اسلامی، دسیسه های قدرت های بزرگ آغاز شد.

 

 

انقلابیون با از بین بردن توطئه های دشمن شکوه جمهوریت را در سایه اسلامیت تثبیت کردند

 

 

لاریجانی ادامه داد: ابتدا از طریق رفتار ایذایی، تلاش کردند شرایط داخلی کشور را به هم بریزند لذا بسیاری از مردم ما را به شهادت رساندند و قصد داشتند کودتا راه بیندازند و برخی از افراد انقلابی ما نیز فریب خوردند؛ دشمن تلاش می کرد انقلاب را از درون از بین ببرد اما انقلابیون و نیروهای فدارکار و جان بر کف همراه با سپاهی که تازه تشکیل شده بود، این توطئه ها را از بین بردند و موجب شد شکوه جمهوریت در سایه اسلامیت تثبیت گردد.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور مردم و استقلال کشور براساس تفکر اسلامی شکل گرفته و به همین دلیل دشمنان به فکر راه دیگری افتادند که از طریق فشار نظامی بیرونی، انقلاب را از بین ببرند بنابراین جنگ را به راه انداخته و از صدام حمایت کردند.

 

 

این مقام مسئول بیان کرد: برخی کشورهای عربی نیز که امروز هم کارهای نادرست انجام می دهند، پشت سر صدام قرار گرفته و تلاش کردند با حملات نظامی جمهوری اسلامی را از پای در آورده و اراده ملت را بشکنند اما ملت ایران ایستادگی کرد تا به شرق و غرب بفهماند با جنگ و رفتار سخت هم نمی شکند و این دستاورد کوچکی نبود.

 

 

لاریجانی یادآور شد: همه کشورهای غربی در جنگ علیه ایران حضور داشتند و تمام کشورهای منطقه با عراق همراه شدند به گونه ای که یکی از مسئولان سعودی از کمک 40 میلیارددلاری به صدام خبر داد و این تنها گوشه ای از این حمایت هاست.

 

 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران یک بار دیگر در این آزمون موفق شد و اراده قدرت های بزرگ را بار دیگر شکست، تصریح کرد: مردم کشور صدام را از سرزمین خود بیرون کردو حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت که کشورهای بزرگ در این مرحله متوجه شدند نمی توانند با این ایران غیورو و شجاع بجنگند و این دستاورد بسیار بزرگی بود که جنگ و سایه جنگ را از سر ایران دور کرد و دیگر کسی جرات جنگ با ایران را نخواهد داشت.

 

 

هشت سال دفاع مقدس نشان داد با ملت ایران نمی توان جنگید

 

 

رئیس قوه مقننه این پیروزی را ثمره مقاومت، ایستادگی و حضور مردم در مرحله دوم انقلاب دانست و با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر چندین جنگ مهم در کشورهای منطقه رخ داد، عنوان کرد: چرا کسانی که در کاخ سفید ادعا داشتند ایران محور شرارت است، جرات نکردند به ایران حمله کنند؟ زیرا ایران در آزمون جنگ هشت ساله موفق شد و به دنیا نشان داد که با این ملت مقاوم نمی توان جنگید.

 

 

لاریجانی ابراز کرد: در تمام این مراحل، علاوه بر دسیسه و جنگ، تحریم هایی از ابتدای انقلاب علیه ایران اعمال شد؛ در جنگ به ما سلاح نمی دادند که مجبور شدیم روی پای خودمان بایستیم لذا تاکید ما بر تقویت بنیه دفاعی کشور در قطعنامه امروز همین است.

 

 

وی افزود: امروز کشورهای قدرتمند دست از شیطنت برنداشته و راه و تاکتیک دیگری به کار برده اند؛ در 15 سال اخیر گرفتار رفتار بدخیم این کشورها بوده ایم و امروز در زمینه هسته ای، حقوق بشر و ... ماجراجویی می کنند، در حالیکه به کشورهایی که در تمام تاریخ حکومتشان یک رای گیری نداشته اند، ایراد نمی گیرند.

 

 

لاریجانی عنوان کرد: 12 سال است که در مسائل هسته ای با ما درگیرند در حالیکه همه می دانند ما دنبال فناوری هسته ای هستیم؛ کشورهای قدرتمند به دلیل اینکه از راه های دیگر حریف ملت ایران نشدند، تلاش می کنند فشارهای بین المللی را به ما وارد کرده و در زمینه اقتصادی اراده ملت ما را بشکنند.

 

 

صحنه اقتصاد سومین مرحله آزمونی است که ملت ایران باید در آن موفق شوند

 

 

این مقام مسئول اذعان داشت: این مرحله سوم آزمون است که اگر ملت ایران در آن موفق شود، دیگر هیچ گونه تهدیدی به سراغ ایران نخواهد آمد و نمی توانند در کاخ سفید حرف های درشت تر از خود بزنند.

 

وی تشریح کرد: هدف آنها این است که در حوزه اقتصاد موفق نباشیم و اینکه موفق شوند یا نه ، بستگی به اراده ما دارد؛ اگر مردم ایران مانند دو مرحله قبل همچنان در صحنه بوده و حضور در اقتصاد داشته باشند، موفق می شویم و ان شاءالله این روز را خواهیم دید.

 

لاریجانی با بیان اینکه مارا تحریم می کنند تا نتوانیم روی پای خود بایستیم اما اگر درست عمل کنیم، این تهدید می تواند فرصت بزرگی برای ما باشد؛ تصریح کرد: در این 38 سال گذشته ازعمر انقلاب زیربناهای زیادی در کشور ساخته و توجه زیادی به روستاها شد همچنین  به بهداشت و درمان کشور توجه زیادی و کارخانجات بزرگی ساخته شد و در صنعت نفت و گاز صاحب فناوری شدیم و رشد بسیار مهمی داشته ایم که ظرفیت بزرگی است.

 
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز حدود 5 میلیون دانشجو داریم که اگر این ظرفیت به میدان سازندگی کشور وارد شود، جهشی در اقتصاد کشور به وجود می آید و مدیران باید به فکر و خلاقیت نیروهای جوان اعتماد کنند و اگر امروز پس از توافق هسته ای زمینه مراودات اقتصادی فراهم شده، باید به دنبال ورود فناوری باشیم تا خود مسلط شویم.

 

 

کشور را میدان رقابت افراد کارآفرین کنیم/ اقتصاد مقاومتی به معنای حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصادی است

 

لاریجانی ادامه داد: راه حل نجات کشور همان است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند؛ باید ملت را در اقتصاد مشارکت دهیم و دولت به جای امر و نهی در اقتصاد، هدایت کند و کار در دست مردم باشد.

 

رئیس قوه مقننه کشور با اشاره به اینکه سیاست اصل 44 یعنی اینکه کشور را میدان رقابت افراد کارآفرین کنیم نه اینکه قدرت در دست دولت باشد، تاکید کرد: مردم باید در صحنه باشند؛ همان طور که مردم به صحنه آمدند و سرنوشت جنگ تغییر کرد، در این مرحله هم باید به مردم اعتماد کرد چرا که معنای واقعی اقتصاد مقاومتی حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصاد است و اینکه صاحب کار باشند و صادرات، مبنا قرار بگیرد.

 

 

اقتصاد مقاومتی تنها راهی است که موجب پیروزی در سومین مرحله انقلاب می شود

 

 

وی گفت: مجلس و دولت مصمم هستند که این کار صورت بگیرد و در برنامه ششم مصوبات خوبی در این زمینه داشته ایم؛ مطمئنا راه آینده کشور سهل کردن حضور مردم در صحنه اقتصاد است و این راهی است که ما را در مرحله سوم انقلاب موفق می کند.

 

 

لاریجانی اظهار داشت: ما در مرحله آزمون آخری هستیم که اگر اقتصاد ما شکوفا شود، دیگر کشورهای قدرتمند، قدرت تهدیدگری نسبت به ایران را نخواهند داشت و امیدوار هستیم با هدایت های مقام معظم رهبری و همت و غیرت ملت ایران، جمهوری اسلامی در این مرحله هم سرافراز باشد.

 

 

وی ابراز کرد: در استان کرمان این فکر به خوبی در حال پیگیری است و استاندار کرمان صاحب ابتکارات خوبی در این زمینه است و حرکت های خوبی را با کمک مدیران اجرایی رقم زده و نمایندگان مردم در مجلس فعال و پرکار هستند که هر کدام نقش موثری داشته و می توانند زمینه ها را برای شکوفایی اقتصاد در کرمان فراهم کنند.

 

لاریجانی بیان کرد: با زمینه هایی که در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، نیروهای خلاق و تحصیلکرده در استان کرمان وجود دارد، آینده استان کرمان آینده خوبی خواهد بود.

 

سخنان نسنجیده مقامات آمریکایی در برابر غیرت ملی ایرانیان کارساز نیست

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سخنان نسنجیده مقامات آمریکایی نسبت به انقلاب و حرکت ملت ایران خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی می دانند که در مقابل غیرت ملی ایرانیان این حرف ها کارساز نیست؛ در پاسخ به این سخن که می گویند سخت گیری بیشتری به ایران می کنیم، می گوییم اولا شما نمی توانید این کار را بکنید چون در توافق هسته ای کشورهای زیادی دخیل بوده اند و نمی توانید حرف های گذشته را عملی کنید.

 

 

 

وی افزود: درضمن اگر روزی بخواهید حرف های گذشته را عملی کنید، شما ضرر می کنید، چرا که ملت ایران راه گذشته را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد؛  مقامات آمریکایی  بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای هستند، جمهوری اسلامی دیگر تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت.

 

 

 

ما در صیانت از دانش هسته ای کشورمان راسخ هستیم/ به نفع آمریکاست که به دنبال بهانه گیری نباشد

 

لاریجانی با اشاره به این سخن که می گویند "توافق بدی را امضاء کردیم" عنوان کرد: مراقب باشید در مسیری قرار نگیرید که مشکلات خودتان را افزایش بدهید؛ ما در صیانت از دانش هسته ای کشورمان راسخ هستیم پس تصور نکنید که می توانید مارا از این مسیر خارج نمایید.

 

 

رییس قوه مقننه خطاب به دولتمردان آمریکایی یادآور شد: به نفع خودتان است که به چهارچوب توافق هسته ای احترام گذاشته و دنبال بهانه گیری های دیگر نباشید؛ تصور نکنید با این کار ایران را سرگرم می کنید تا از مسائل منطقه غافل شویم.

 

 

سامان دادن بخش های اقتصادی شرایط کشور را در منطقه تغییر خواهد داد

 

وی با تاکید براینکه ما وظیفه داریم از فلسطین دفاع کنیم و هیچ گاه آن را فرموش نخواهیم کرد، تصریح کرد: ما موظف هستیم در مقابل تروریست هایی که شما به وجود آورده اید، بایستیم چرا که بنا به گفته رقیب رییس جمهور فعلی امریکا، داعش را شما به وجود آوردید و اوضاع منطقه را به هم ریختید؛ لذا ما وظیفه داریم در مقابل اینها بایستیم و این بخشی از امنیت ملی ماست و ما در مسائل منطقه ای راه روشنی مانند موضوع هسته ای داریم و آن را دنبال خواهیم کرد.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز در سایه هدایت های رهبر انقلاب جمهوری اسلامی از ظرفیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است، گفت: ملت ایران ملتی عزتمند و قدرتمند در منطقه است و اگر بخش های اقتصادی را سامان بدهیم، شرایط ما در منطقه بسیار تغییر خواهد کرد و مصمم هستیم با حضور مردم این گام هم به ثمر رسد.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار