مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1395 - 20:15   |   کد مطلب: 19466
صادق محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان:
راهیان نور بهترین مروج الگوی تربیت اسلامی انقلابی در مقابل تربیت غربی
اهمیت راهیان نور در باز خوانی و قرائت صحیح از سیره ی شهدا و سبک زندگی اجتماعی سیاسی و اعتقادی شهداست.
راهیان نور بهترین مروج الگوی تربیت اسلامی انقلابی در مقابل تربیت غربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صادق محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبر نگار صدای دانشجو گفت: اهمیت راهیان نور در باز خوانی و قرائت صحیح از سیره ی شهدا و سبک زندگی اجتماعی سیاسی و اعتقادی شهداست که می تواند نقش فوق العاده موثری را در جهت تقویت بنیان های فکری و  مبانی نظری و عملی  نسل جوان امروز داشته و بهترین مروج الگوی تربیت اسلامی انقلابی در مقابل تربیت غربی باشد .

وی افزود: یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری تربیت جوان مومن متعبد انقلابی ست که در تراز انقلاب اسلامی بتواند به خوبی نقش آفرینی کند ، در این راستا عرصه ی دفاع مقدس با آن همه رشادت ها، فدا کاری ها ، از جان گذشتگی ها ،و اعتماد به نیروی جوان انقلابی، به عنوان یک الگوی تجربه ی موفق در نقش آفرینی جوانان مومن متعبد انقلابی ست که پرداختن و تبیین درست آن با قرائت های صحیح می تواند در تربیت این نسل جوان برای جامعه نقش اساسی را داشته باشد .  

محمدی گفت: یکی از ویژگی های راهیان نور دانشجویی ، تبیین مساله ی مبارزه با دشمن در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری جهت بصیرت افزایی بیشتر است و دومین ویژگی احیای روحیه ی خودباوری با تکیه بر اصل خدا محوری در کار هاست که باز خوانی شعار های ما می توانیم در صحنه ی حرف و عمل است .

وی بیان کرد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس فهم صحیح و درست از مفهوم گفتمان انقلاب است، انقلابی که در تمامی حوزه ها در زیر پرچم اسلام ناب حرفی برای گفتن دارد و میتواند تمدن ساز باشد . جوان های انقلابی دیروز که همان شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند  بهترین و موثر ترین الگوی تفکر انقلابی برای جوان امروز هستند که خود را در صحنه ی عمل به بهترین وجه ممکن ثابت کردند. این تفکر انقلابی و مدیریت جهادیست که از غلامحسین افشردی خبرنگار جوان آن روز ، حسن باقری استراتژیست و تئوریسین و طراح عملیات های دفاع مقدس را پرورش میدهد و به میدان عمل می فرستد .
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ادامه افزود : امثال باقری ها که با تفکر انقلابی در آن روز درخشیدند و ستاره های بی نظیری برای راه پرپیچ و خم جوان امروز گردیدند را می توان در سر تا سر دفاع مقدس به وفور مشاهده کرد  ، لذا از این حیث اهمیت بازدید از مناطق راهیان نور و تبیین و شناساندن آن  صحنه های مدیریت انقلابی در کنار شجاعت و توسل و توکل انقلابی ، مشخص می گردد .
 

صادق محمدی گفت: توصیه ی ما به مسولین کشور این هست که آنهایی که در آن صحنه های دفاع حضور نداشتند و آنهایی که معتقدند باید همه چیز را از غرب وارد این مملکت کنند حتی مدیران را ، به جای اینکه به کیش و غیره بروند بیایند یک سری هم به این مناطق عملیاتی بزنند تا اینقدر لاف از مدیر و مدیریت غربی نزنند و صحنه ی تداعی شعار و عمل تفکر انقلابی را ببینند .
 

وی در انتها افزود: مشکلات امروز در کشور به دلیل نبود تفکر مکتبی و  انقلابی در بین مسولین است لذا فاصله ی حرف تا عمل آنها بسیار زیاد است و ما آمادگی لازم برای اعزام کاروان مسولین به سفر بصیرتی راهیان نور را داریم تا صحنه ی تحقق حرف و عمل را در تفکر انقلابی به آنها نشان بدهیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار