مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1395 - 23:55   |   کد مطلب: 19531
پس از توزیع شیر در دبیرستان دخترانه نهضت چادگان، ۲۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه، مسموم و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از چادگان نا، ، 20 نفر از دانش آموزان در مدرسه دبیرستان دخترانه نهضت چادگان روز پنج شنبه بعد از توزیع شیر در این مدرسه، مسموم شدند.

مدیر فوریت های پزشکی چادگان گفت: طی تماس تلفنی کادر این مدرسه با فوریت های پزشکی چادگان، عوامل اورژانس 115 ایستگاه یک چادگان، بعد از سه دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

حسن سلمانی افزود: کادر درمانی اورژانس 115 بعد از تریاژ، بیماران بدحال را در اولویت قرار داده و تعدادی از افراد مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی تصریح کرد: پس از اقدامات اولیه، مصدومان با آمبولانس های اوژانس 115 و هلال احمر به بیمارستان بوعلی چادگان جهت درمان منتقل شدند.

مسئول امور عمومی بیمارستان بو علی چادگان هم به خبرنگار ما گفت: در این حادثه، 19 نفر از مصدومان توسط آمبولانس ها انتقال داده شد و یک دانش آموز دیگر، توسط والدین خود به بیمارستان مراجعه کرده و در مجموعه 20 نفر در این بیمارستان پذیرش شدند.

حسن چراغی اظهار کرد: افراد مسموم شده که حالت تهوع و دل درد شدید داشتند، توسط پزشک اورژانس معاینه، بستری و اقدامات دارویی و درمانی انجام شد.

وی تصریح کرد: حال همه این دانش آموزان بعد از انجام امور پزشکی و بستری، بعد از حدود دو ساعت بهبود یافت و با دستورات دارویی از بیمارستان مرخص شدند.

مدیراداره آموزش و پرورش چادگان هم ضمن تأئید مسموم شدن تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه نهضت در شهرستان چادگان گفت: به همین منظور بررسی‌ های مورد نیاز در خصوص فاسد بودن و یا غیر فاسد بودن شیرهای توزیعی در مدارس در دست برسی است، که نتایج آن را پس از ارائه گزارش کارشناسان اعلام می‌کنیم.

احمد بیات، از حال عمومی این دانش آموزان خبر داد و افزود: ساعتی پیش به منظور عیادت این دانش آموزان به بیمارستان بو علی چادگان رفته که خوشبختانه همه دانش آموازن از بیمارستان مرخص شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چادگان هم بیان کرد: نمونه‌های شیر برای بررسی و اطمینان بیشتر، توسط کارشنان بهداشت به آزمایشگاه ارسال شده است.

در همین زمینه جلسه‌ای با حضور مسوولان مربوطه، کارشناسان بهداشت و محیط ، کارشناسان تغذیه، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های شهرستان تشکل شد، تا علت این حادثه بررسی شود.

مسئول کنترل کارخانه تولید کننده شیر مدارس در این جلسه حضور یافت، تا علت این موارد پیش آمده را بازگو کند، ولی اطلاعات ارائه شده توسط وی، مورد قبول کارشناسان بهداشت و مسئولان ذیریط قرار نگرفت.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار