مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. اسفند 1395 - 21:08   |   کد مطلب: 19571
مراسم قدردانی و تجلیل از سازندگان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فجر با حضور تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و سایر عوامل فیلم در تالار جلسات حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا، محسن مومنی شریف در ابتدای نشست ضمن تبریک به کلیه عوامل این فیلم گفت: به راستی شایسته تقدیر هستید که در جشنواره فیلم فجر به خوبی درخشیدید.

وی ادامه داد: از آقای سیدمحمود رضوی تشکر می کنم که تهیه کننده ای صاحب سبک به حساب می آیند و همینطور، آقای مهدویان که خلاقیت در کارهایشان کاملا مشهود است. فیلم هایی که می سازند هم باورپذیر و هم مستندگونه روایت می شوند. در این فیلم زندگی جریان دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه استقبال از فیلم«ماجرای نیمروز»پیام های خوبی داشت، تصریح کرد: خوشبختانه، این فیلم هم با اقبال عموم و هم خواص همراه بود.

وی با اشاره به اینکه مردم نیازمند دانستن تاریخ معاصر ایران هستند گفت: تاریخ منبع تغذیه فرهنگ یک ملت به شمار می رود. ملتی که به تاریخ خود بی اعتنا باشد، منفعل و شکست پذیر است. بی علاقگی عمومی به تاریخ شاید، به شیوه آموزش تاریخ در مدارس بر می گردد که سبب شده کمتر کسی از مطالعه تاریخ لذت ببرد.

مومنی شریف ادامه داد: اگر کتاب هایی  که در مورد تاریخ نوشته شده مردم را علاقمند نمی کند و فقط اهل فهم از آن لذت می برند به جایش یک فیلم خوب تاریخی مردم را علاقمند به تاریخ می کند و وقتی فیلمی تاریخ معاصر ما را هنرمندانه روایت می کند مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به عقیده من دهه شصت، سال شصت و تاریخ آن دوران به نوعی قله تاریخ معاصر ما به حساب می آید که تحولات پی در پی و حوادث آن زمان زیاد دیده نشد. اتفاقات «ماجرای نیمروز» به خوبی روایت می شود. ضمن اینکه حوادث مهم دیگری هم هست که جوانان علاقمند به آن هستند و می خواهند بدانند که هنوز بیان نشده است.

این مدیر فرهنگی به صحبت هایش افزود: به اعتقاد من منافقین بیش از این که یک پدیده سیاسی باشند، یک عبرت تاریخی اند. آن‌ها متاسفانه، عده ای از جوانان کشور را از شان انسانی‌شان دور کردند و هم اکنون می‌بینیم که در چه وضعیت وخیمی هستند. رجوع به تاریخ همان طور که ادبیات انقلاب اسلامی را شکل داده، در حوزه‌ی سینما هم می‌تواند یک نسخه‌ی قابل توجه باشد.

وی خاطرنشان ساخت: مردم و جوانان باید با سرانجام«منافقین» آشنا شوند و باید آنها را آگاه کنیم تا دچار این سرنوشت نشوند و دادن چنین آگاهی‌هایی به مردم رسالتی پیامبرگونه است. به شما تبریک می گویم که به نسل امروز  و نسل های دیگر این آگاهی حیات‌بخش را هدیه می‌کنید.

رئیس حوزه هنری در بخشی دیگری از صحبت خود با اشاره به این موضوع که رمان های انقلاب اسلامی از خاطره ها الهام می گیرد و ما با خاطره هایمان در رمان ها می توانیم حرف بزنیم گفت: بسیار نیکو و پسندیده است که از این خاطره ها در ساخت فیلم بهره گرفته شود.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری:

فیلم«ماجرای نیمروز»اثری شجاعانه است

سپس، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری به عوامل فیلم بابت حضور خوبشان در جشنواره و ساخت فیلمی با کیفیت تبریک گفت.

وی گفت: فیلم «ماجرای نمیروز» اثری شجاعانه است و اگر جسارت، شجاعت و پشتکار نمی بود هیچگاه این اثر درخشان خلق نمی شد.

رضوی تهیه کننده:

استقبال مردم بیش از انتظار ما بود

همچنین، سیدمحمود رضوی در این نشست گفت: به لحاظ عقلانی و شرایط تولید این فیلم نمی توانست در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند؛ اگر بخواهیم واژه کار جهادی را در جایی به کار ببریم به دست اندرکاران این پروژه می توانیم بگوییم که کار جهادی کردند.

وی ادامه داد: دو ماه شبانه روز پیش تولید این کار را انجام می دادیم اما نمی دانستیم پروانه ساخت برای این فیلم صادر می شود یا خیر؛ و بعد از شروع تولید دو ماه عوامل با تلاش شبانه روزی کار کردند.

رضوی گفت: با اینکه تعداد عوامل این پروژه زیاد بود اما چند تیم شبانه روزی به کار مشغول بودند و اصلا فرصت استراحتی برایشان نبود که اگر کار غیر این پیش می رفت  به کیفیت فعلی نمی‌رسیدیم و قطعا برای نمایش در جشنواره فجر آماده نمی شد.

این تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت خود گفت: بعد از ساخته شدن فیلم می دانستیم که فیلم خوب ساختیم اما بدون تعارف تصور فیلم برتر را نمی کردیم. از روز آخر وقتی با استقبال مردم مواجه شدیم توقع برای ما جدی شد و فکر می کردیم که اگر سیمرغ را نگیریم حق ما خورده شده است. در روزهای آخر جشنواره سینما آزادی روزی پنج سانس برای فیلم «ماجرای نیمروز» سانس فوق العاده می رفت اما همچنان  مردم بیرون سالن منتظر بودند.

وی گفت: به دلیل همین فضای خوبی که مردم به این فیلم ایجاد کردند، تصمیم گرفتیم هر چه زودتر فیلم را اکران کنیم.

مهدویان:

تک‌تک عوامل با عشق کار کردند

محمدحسین مهدویان در سخنانی گفت: عزم جدی برای ساخت این فیلم داشتیم. از روزی که مشغول نگارش سناریو بودیم به نوشتن یک کار درجه یک فکر می‌کردیم و به جرات می توانم بگویم که تک تک عوامل ذره ای کوتاهی نکردند.

وی ادامه داد: در شرایط بسیار سخت و سرمای بی سابقه آذر ماه کار را ساختیم، در سرمایی که صحنه های فیلم ما تابستان بود. تمام عوامل این فیلم با مناسبات دوستانه و صمیمی و با عشق کار کردند. از آن دست کارهایی که عوامل یک فیلم کوتاه دور هم جمع می شوند و با جانشان برای ساخت فیلم زحمت می کشند. برای تحقیق و پژوهش حضور دوستانی چون آقای مرتضی اصفهانی، حسن روزی طلب، بهزاد جعفری و دیگر عوامل و استفاده از تجربیات آنها در چیدمان درست این فیلم بسیار به ما کمک کرد.

حجازی فر:

در عرصه هنر صرفا سیاه و سفید نبینیم

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری هادی حجازی فر بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز»در بخشی از این نشست گفت: متاسفانه عرصه هنر دچار آفتی شده و این آفت بیشتر متوجه تئاتر دفاع مقدس است و آن اینکه سیاست گذاران و مدیران به مقوله هنر یا سیاه نگاه می کنند و یا سفید و چنین نگاهی به کارهای تولیدی آسیب وارد می کند.

حجازی فر با بیان اینکه چنین نگاهی کسانی را که  واقعی به مقوله کار هنری نگاه می کنند دلزده  می کند بیان کرد: تجربه فیلم «ایستاده در غبار» در سال گذشته نشان داد که از اثر خوب همه طیف ها استقبال خواهند کرد.  به نظر من چنین اتفاقی خوب است .حاج احمد متوسلیان که کمتر کسی او را می شناخت محبوب بسیاری از مردم شد. فضای فیلم «ماجرای نمیروز» هم قطعا، همان فضا را تداعی و ایجاد خواهد کرد.

این نشست با حضور: محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، سیدمحمود رضوی(تهیه کننده)، محمدحسین مهدویان(کارگردان)، محسن روزبهانی(مسئول جلوه های ویژه)، ابراهیم امینی (فیلم نامه نویس و بازیگردان)، هادی حجازی فر، مهدی پاکدل، حبیب خزاعی فر(ساخت موسیقی)، حسن روزی طلب، مرتضی اصفهانی، سجاد پهلوان زاده(تدوین‌گر)، محسن دارسنج، بهزاد جعفری(طراح صحنه و لباس)، و هادی ساعد(صدابردار) برگزار شد. همچنین، علی قربانی، یزدان عشیری و جواد سمنانی از مدیران حوزه هنری نیز، در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار