مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1395 - 20:54   |   کد مطلب: 19607
مسئله فلسطین مسئله یک سرزمین محدود نیست و مسئله تمام جهان اسلام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با حضور در دومین روز (چهارشنبه) کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد گفت: مسئله فلسطین مسئله یک سرزمین محدود نیست بلکه مسئله تمام جهان اسلام است.

وی ادامه داد: امروز فلسطین محکی است برای ارزیابی بسیاری از امور که در دنیا در حال جریان است؛ در واقع محکی است برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان و صدق و عدم صدق در گفتار آنها.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسئله فلسطین از 2 منظر قابل رویت است، منظر اول را به آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد مرتبط دانست.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: با یک نگاه عمق‌تر مسئله فلسطین، مسئله تقابل ایدئولوژی‌هاست. در فلسطین مسئله فقط اشغال یک محدوده جغرافیایی خاص در یک مرز محدود نبود. بلکه تقابل دو ایدئولوژی اسلام و رژیم صهیونیستی است که از آن مهمتر پشتیبانی لیبرال دموکراسی غربی و ابزار ساختن صهیونیست برای پیشرفت اهدافشان در منطقه است.

وی افزود: شواهد و قرائن زیادی این نگاه را تأیید می‌کند که ما مسئله فلسطین را عمیق‌تر و در همین تقابل ایدئولوژیک ببینیم. یکی از واضح‌ترین شواهد این است که در هیچ کجای دنیا، جهان غرب و مخصوصا آمریکا تا به این مقدار برای سرزمینی هزینه نکردند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: آن مقدار حمایت مالی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای که غرب برای رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، کاشف از امر بسیار مهمتر از اشغال یک سرزمین کوچک است و کاشف از تقابل ایدئولوژیک است.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: دنیای غرب و به ویژه سنت لیبرال دموکراسی که مدعی بود پایان تاریخ را با لیبرال دموکراسی می‌نگارند و بعد از فروپاشی شوروی، بعضی از نظریه‌پردازان آنها مانند فوکویاما ادعا کرده بود که جهان در پایان تاریخ خود سیطره لیبرال دموکراسی را در همه جا خواهد دید. جنبش اسلامی و اجتماعی مسلمانان را بر عقیده توحید و بر نظام اسلامی و نحوه و سبک زندگی اسلامی را مغایر با ایدئولوژی لیبرال دموکراسی می‌دیدند و از این تقابل به هراس افتاده بودند و لذا می‌بینیم که دفاع از رژیم صهیونیستی را با تمام شدت انجام می‌دهند.

وی افزود: نتیجه می‌گیریم که موضوع فلسطین نه مسئله یک نقطه جغرافیایی خاص و اینکه در گوشه و کنار کشورهای اسلامی شنیده می‌شود که مسئله فلسطین یک مسئله در یک کشور یا برخی از کشورها و دلیلی ندارد که این مسئله، مسئله همه باشد، حرف نادرستی است.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اسلام منادی رحمت است اما این منادی رحمت با این امر منافاتی ندارد که مسلمانان متوجه باشند و نسبت به فریبکاری‌ها و توطئه‌هایی که برای تفرقه بین مسلمانان رخ می‌دهد، بیدار باشند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: اسلام قدرت اداره کردن جوامع را دارد اما مشروط بر اینکه اجازه دهند و ما باید در این جهت تدبیر کنیم و بحمدالله جمهوری اسلامی الگویی است برای عرضه دین در صاحت اجتماع، سیاست و فرهنگ و امیدواریم که این مسیر در همه کشورهای اسلامی طی شود.

وی افزود: مسئله فلسطین محک و میزانی است برای سنجش میزان دعاوی حقوق بشری دنیای غرب. غربی‌ها در دانشگاه‌ها در مکتوباتشان، در سخنرانی‌هایشان و غیره مسئله حقوق بشر را بسیار زیاد مطرح می‌کنند و آن را به عنوان ابزاری علیه کشوری که نپسندند استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: فجایعی که در فلسطین، از ناحیه رژیم صهیونیستی در حال جریان است و سابقاً هم وجود داشته یک آزمایش بزرگ برای دنیای غرب است. اقداماتی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها صورت داده از مصادیق قطعی جنایات جنگی است.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: مجامع بین‌المللی که غربی‌ها خود آنها را برپا کرده‌اند، پذیرفته‌اند که اقدامات صهیونیست‌ها جنایت جنگی بوده اما نتیجه چه شد؟ آیا از حمایت دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا از رژیم صهیونیستی کاسته شد؟ آیا از تشویق‌های آنها نسبت به این رژیم کودک‌کش کاسته شد؟ که متأسفانه اینطور نیست و ما هر روز شاهد حمایت‌های فزاینده و بیش از پیش دولت‌های غربی و به ویژه آمریکایی‌ها نسبت به این رژیم غاصب و ظالم هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی با نداشتن سلاح‌های هسته‌ای با این عنوان که به دنبال تلاش برای تحصیل است که اتهامی صددرصد کذب بود، متهم شد و مورد تحریم‌های شدید قرار گرفت. اما رژیم صهیونیستی با زرادخانه هسته‌ای و مورد همه جور حمایت سیاسی، نظامی و مالی است و این یک محکی برای سنجش حقوق بشر در دنیای امروز و به ویژه ادعای آمریکایی‌هاست.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: فضاحتی بیش از این برای کشورهای غربی در سر دادن ندای حقوق بشر وجود ندارد که کشوری مرتکب جنایات جنگی شده و تا این حد مورد حمایت قرار گیرد.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: راهی در میان ملل مسلمان وجود ندارد. راه نجات بازگشت به خود است. حمایت کشورهای غربی فریبی بیش نیست. ما نمی‌توانیم هیچ توقع و انتظاری از کشورهای غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها داشته باشیم.

وی در پایان گفت: آنهایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکایی‌ها و غیرآمریکایی چرخیدند، بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند؛ تنها راه، خودباوری است. بازگشت به خویشتن است. بازگشت به راه امن الهی است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار