مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. اسفند 1395 - 23:07   |   کد مطلب: 19797
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از پروژه های نیمه تمام در کشور بلاتکلیف است که تلاش کردیم در بودجه سال آینده آن را جبران کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مرآت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور استاندار سمنان،همه مدیران و مسئولان استانی، نمایندگان استان در مجلس و ائمه جمعه در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان حاضر شد.

این جلسه با سخنرانی نمایندگان استان در مجلس، تعدادی از مدیران استانی و استاندار با هدف بررسی مسائل و مشکلات استان برگزار شد.

بسیاری از پروژه های نیمه تمام کشور بلاتکلیف است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به پروژه های نیمه تمام در کشور گفت: بسیاری از پروژه های نیمه کاره بلاتکلیف است که تلاش کردیم در بودجه سال آینده آنرا جبران کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری های عمرانی در  کشور بسیار قابل توجه است، اظهار کرد:  بیش از 500 هزار میلیارد تومان برای اتمام این طرح های اعتبار نیاز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی پروژهای عمرانی کلنگ زده در کشور وجود دارد که بیش از  ده ها سال طول می کشد که به بهره برداری  برسد، تصریح کرد: در چند سال گذشته مجلس دست دولت را برای واگذاری این طرح ها باز گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از توافق هسته ای فضایی برای سرمایه گذاری ایجاد شد، افزود:9 میلیارد دلار سرمایه گذاری روی زمین صورت گرفته است.

لاریجانی ادامه داد: جهش اقتصادی و حضور سرمایه گذاران بعد از برجام در کشور قابل توجه و مثبت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل کشور را کم توجهی به معادن دانست و گفت: در قانون برنامه ششم توجه ویژه ای به این بخش شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بخش زیادی از قانون رفع موانع تولید هنوز اجرایی نشده است.

لاریجانی با تاکید براینکه چرخه اقتصادی روستاها را مطلوب کنید، افزود: دولتها را در ادوار مختلف موظف کردیم در حواشی روستاها سرمایه گذاری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: با افزایش رونق اقتصادی درمناطق روستایی، روستانشینان از مهاجرت به شهر خودداری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشوق هایی برای این موضوع قرار داده ایم، بیان کرد: به استاندار توصیه می کنم ستادی برای شناسنامه دار کردن روستاهای استان ایجاد کنند.

وی با تاکید براینکه آبرسانی به روستاها در اولویت باشد، گفت: چندسال قبل از رهبری برای توسعه آبرسانی روستاها اجازه گرفته شد تا500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی گرفته شود.

لاریجانی در ادامه افزود:990 میلیارد تومان برای سهم آب روستایی در بودجه 96 اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط آینده کشور را امیدوار کننده برشمرد و افزود: علت خوشبینی من به آینده این است که کشور از بلوغ عقلانی برخوردار شده است.

وی  با بیان اینکه ولایت فقیه لنگرگاه ثبات کشور است، اظهار کرد: با داشتنرهبری هوشمند و پارسا  توانستیم  از گردنه های سختی عبور کنیم.

لاریجانی افزود: افزایش معافیت های مالیاتی یکی از مسائلی که در بودجه به آن توجه شده است.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، بدون اقتصاد رقابتی عدالت محقق نمی شود

وی با اشاره به اینکه در زمانی مشاجرات سیاسی بی در و دروازه داشتیم، گفت: در اتخاذ سیاست های کلی بویژه در خصوص مسائل منطقه وفاق خوبی در کشور وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: برای توسعه و آبادانی کشور جریان های مختلف سیاسی هم موضع هستند.

60 درصد از تفاهم نامه های اقتصادی استان سمنان عملیاتی شده است

محمدرضا خباز استاندار سمنان دراین جلسه با اشاره به مردمی کردن اقتصاد گفت: برای افزایش رونق اقتصادی در کشور باید اقتصاد را مردمی کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان با سرمایه گذاران تفاهم نامه منعقد شد، افزود: بیش از 60 درصد از تفاهم نامه های اقتصادی با بخش خصوصی در استان سمنان عملیاتی شده است.

خباز با اشاره به سفر ریاست جمهوری یه استان سمنان تصریح کرد: 540 میلیارد تومان اعتبار برای 71 طرح در سفر دکتر روحانی به استان سمنان تاکنون ابلاغ شده است

استاندار سمنان با بیان اینکه 64 طرح  در دهه فجر کلنگ زده شد، اظهار کرد: اعتبار این طرح ها ارزشی بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

خباز با اشاره به اعتبارات عمرانی استان بیان کرد: اعتبار عمرانی امسال استان سمنان بیش از 108 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین کشاورزی تجهیز شده است، گفت: ۲۰ هزار هکتار دیگر تا پایان سال جاری به سامانه نوین آبیاری تجهیز به خواهد رسید.

مردم باید رونق اقتصادی در کشور را لمس کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در این جلسه با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر بخواهیم رضایت عمومی را ایجاد کنیم باید زیرساخت لازم برای کاهش فقر جامعه آماده باشد، گفت: دولت با حداکثر توان خود برای افزایش رونق اقتصادی در جامعه گام برداشته است.

وی با تاکید براینکه باید منویات رهبر انقلاب در تحقق شعار سال عملیاتی شود، افزود:  مردم باید رونق اقتصادی در کشور را لمس کنند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات افراد مستضعف جامعه تصمیم هایی خوبی در سال جاری گرفته است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار