به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 19. اسفند 1395 - 22:26   |   کد مطلب: 19814
رضایی گفت: باکری را پیش‌تر تبلور غیرت ‌آذربایجان می‌نامیدم اما امروز می‌گویم او نماد اقتدار و هویت ایران اسلامی هم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، سرلشکر محسن رضایی در یادواره شهدای بدر و خیبر که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اسفند، ماه شهادت فرماندهان بزرگی از جمله شهیدان همت، خرازی، مهدی و حمید باکری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهداء برای انقلاب اسلامی کارهای بزرگ انجام دادند و  پشت قدرت‌های بزرگ را با دست خالی بر خاک زدند و جانشان را برای انقلاب و رهبری فدا کردند.

وی افزود: امروز نیز شاهد آن هستیم که مدافعان حریم اهل بیت با صداقت و بصیرت به میدان مبارزه با وحشیان داعشی رفته و شجاعانه می جنگند.

این مقام نظامی خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی به ما هویت و اقتدار به ارمغان آورد، هویتی اسلامی و انقلابی که امروز جهانیان ایران را با همین هویت می شناسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: قبل از انقلاب شخصیت و آدرس مشخصی نداشتیم و ما را به عنوان دوست آمریکا و اسرائیل نشان می دادند، خیلی ها تلاش کردند با برگزاری جشنواره های مختلف برای خودشان و این کشور هویت بسازند اما این هویت هیچ ارتباطی با مردم و دین آنها نداشت.

 رضایی با اشاره به موضوع هویت انقلابی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام و شهداء با بصیرتی که مردم داد آنها را از خواب غفلت بیدار کردند و این هویت، انسان های بزرگی را مثل شهیدان مهدی و حمید باکری، شهید خرازی، شهید همت تربیت کرده و تحویل جامعه داده است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: امروز هم دشمن به دنبال جنگ با همین هویت و اقتدار موجود است که عده‌ای با مطرح کردن اسلام ایرانی و اسلام عربی به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلام هستند اما باید بدانند ما همان ایران اسلامی با هویت و اقتدار هستیم و برسر آرمانهایمان با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به سابقه مردم آذربایجان غربی در عرصه تلاش و جهاد گفت: امروز مردانی از این سرزمین برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه می روند و مسئولین باید از همین روحیه جهادی در جهت توسعه و پیشرفت استان بهره بگیرند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: بخش دیگر نقشه دشمن ایجاد اختلاف قومیتی بوده و در این مسیر در استفاده از هیچ ابزاری پرهیز نمی‌کند در حالی که این اقوام در قالبی به نام ایران معنا پیدا می کنند و به آن هویت می بخشند و نمی توان این دو را از هم جدا کرد.

رضایی تصریح کرد: بیست سال پیش بنده در تبریز سخنی گفتم که آقا مهدی تبلور غیرت آذربایجان است امروز یک جمله را هم اضافه که آقا مهدی باکری هویت و اقتدار امروز ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز ما با دو فشار مواجه هستم فشاری از بیرون که دنبال بی هویت سازی نظام هستند و یک عده هم در داخل که به دنبال عدم بهره گیری از هویت موجود در مسیر پیشرفت و رشد جامعه هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با اینکه باکری‌ها هویت و اقتدار برای ما درست کردند عده‌ای نمی‌خواهند راه انقلاب در مسیر درست خود باشد اما به لطف پروردگار این مسیر را با بهره گیری از هویت مان خواهیم پیمود.

 سرلشگر رضایی اظهار داشت: در عملیات خیبر یک دریاچه باتلاقی و نیزاری بود که باید عبور می کردیم ولی به دلیل حجم زیاد آتش دشمن چند تن از فرماندهان درخواست عقب نشینی کردند و همان شب در جلسه‌ای شهید مهدی باکری با شدت گفتند( چرا یک فرمانده درخواست عقب نشینی می کند مگر خدا نگفته که هرکس با دین الهی باشد نصرت الهی نصیبش می شود مگر با عقب نشینی این اتفاق می‌افتد) 

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: چنین روحیه‌ای تجسم عینی قرآن بود و نور چهره او از احوالات درونی‌اش خبر می داد، چه کسی فکر می کرد یک سال بعد دقیقا در عملیات بدر با همین جمله آزمایش شود و در موقعیتی قرار گرفت که روی حرفش ایستاد و ماند چرا که ایشان وفای ابوالفضلی داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: شاید پیکر و خون آقا مهدی باکری چه به اروند یا خلیج فارس رفته باشد اما باید بدانیم آقای مهدی نماد غیرت آذربایجان و  هویت ایران اسلامی است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار