به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 21. اسفند 1395 - 12:04   |   کد مطلب: 19830
تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه مقابله با «نفوذ» مصون‌سازی جامعه در عرصه‌های مختلف است؛ مصون‌سازی نیز با اندیشه و عمل انقلابی میسر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ستاد خبری راهیان نور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ملی راهیان نور در یادمان شهدای هویزه اظهار داشت: شهدا آمدند تا نباشند و خدا، ارزش‌های الهی و معروف‌ها باشد. آن‌ها آمدند که بگویند هویت ما خدایی و ربانی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند که خدایا راضی‌ام به قضای تو و به تقدیر تو تسلیم هستم؛ رضا و تسلیم بودن در نزد خداوند دو مقام ارزشمند است؛ شهدا به احیای رضا و تسلیم در نزد خداوند پرداختند.

رئیسی گفت: اگر چشم آنچه را که خدا دوست بدارد، ببیند و گوش الهی بشنود و دل خدایی و ربانی باشد و تمام جوارح در مسیر الهی عمل کند، انسان جلوه‌ای از جلوه‌های خدا خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: زمانی که در آن قرار داریم حساس و مکان نیز بسیار ارزشمند است، جلوه‌های حضور در این مناطق بسیار ارزشمند است چون اینجا راهیان نور هستند که می‌خواهند از فضای شهید و شهادت، از فضای ایثار و جهاد، از فضای ازخودگذشتگی و مقاومت در راه هدف، نورانیتی بگیرند.

وی اضافه کرد: توجه به درجات شهدایی که در نبرد با دشمنان خدا به شهادت رسیدند برای همه‌ی ما و به خصوص جوانان عزیز درس‌آموز است و برای همه ما نورانیت‌بخش نیز می‌باشد. 

رئیسی با بیان اینکه این سرزمین‌ها امتداد کربلا و عاشورای امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: این سرزمین‌ها بوی اباعبدالله را می‌دهند. در کربلا بهترین افراد عالم به شهادت رسیدند اما کربلا سرآغاز یک تاریخ شد و خیلی‌ها در عاشورا متولد شدند. هیچ کس تاریخ تولد حبیب بن مظاهر را نمی‌داد، اما همه او را با کربلا و عاشورا می‌شناسیم. علم‌الهدی نیز در این سرزمین متولد شد و به همراه همرزمان و دوستانش درس ایثار، ایمان، صبر و از خودگذشتگی به ما آموخت.

* مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی به معنای عدم استفاده از شبکه‌های ارتباط‌جمعی نیست

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: باید با بصیرت دشمن را شناخت و در مقابله با دشمن مقاومت کرد. اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دانشجو باید سیاسی باشد، برخی تصور می‌کنند که احزاب و دسته‌های سیاسی باید وارد دانشگاه شود اما دانشجوی سیاسی کسی است که نیازهای زمان را بشناسد و متناسب با آن نیازها ایفای نقش کند. طلبه سیاسی نیز همین گونه است.

رئیسی با اشاره به شعار «من انقلابی‌ام» گفت: در مقابل هجوم فرهنگی دشمن باید مصون و مقاوم شویم؛ اما این بدان معنا نیست که از وسایل و شبکه‌های ارتباط جمعی استفاده نکنیم بلکه باید با ایمان و انقلابی بودن در مقابله این شبیخون‌ها و هجمه‌ها مقاومت کرد. راهیان نور یکی از جلوه‌های مصون‌سازی در برابر تهاجم فرهنگی است، ضمن اینکه اربعین نیز اینگونه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه مقابله با «نفوذ» مصون‌سازی جامعه در عرصه‌های مختلف است؛ مصون‌سازی نیز با اندیشه و عمل انقلابی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار