مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. اسفند 1395 - 12:21   |   کد مطلب: 19836
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:دشمن ۳۹ سال است که ما را تهدید می‌کند، اما هر سال بر قدرت، شوکت و توانمندی این ملت افزوده شده است، اگر مردم بسیج را تشکیل نمی‌دادند و به سپاه کمک نمی‎کردند در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح کویر؛ سردار رمضان شریف یادواره بزرگ شهدای شهرستان ریگان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: ایشان فرمودند «اجر برگزاری بزرگداشت مراسم شهدا کمتر از شهادت نیست».

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با برگزاری چنین یادواره‌هایی ما در نزد شهدا سربلند هستیم، افزود: این شهدا برای دفاع از این مرز و بوم و حفظ عزت و شرف خویش جانشان را که عالی‌ترین داشته یک انسان است، تقدیم کردند.

شریف با اشاره به وصیتنامه یکی از شهدا که بر دیوارهای شهر نصب شده بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار نوشته بود «من روحم را به خداوند متعال تقدیم کردم، جسمم را به خاک و راهم را به شما مردم»، این جمله‌ها چه معناهای وسیعی دارد و نشان‌دهنده دریایی از معارف است.

وی بیان داشت: ۳۸ سال قبل در شرایطی امام راحل از اسلام و گفتمان اسلامی سخن به میان آوردند که دنیا بین دو قدرت بزرگ شرق و غرب تقسیم‌بندی شده بود.

شریف عنوان کرد: اما انقلاب اسلامی و گفتمان آن که گفتمان قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) بود در مقابل دو قدرت بزرگ و مسلط دنیا ایستاد که یکی از این قدرت‌ها هم از نظر گفتمانی و هم سرزمینی از صحنه روزگار محو شد.

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: گفتمان دومی که لحظه به لحظه و طی ۳۸ سال گذشته با ما مبارزه کرده، آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها است.

وی ابراز داشت: اکنون پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی و شهادت شیرین شهیدان در دوران دفاع مقدس شاهد هستیم که ملت ایران در چه پله‌ای و دشمنان در چه پله‌ای ایستاده‌اند.

شریف خاطرنشان کرد: ما با قاطعیت و سربلندی اعلام می‌کنیم که امن‌ترین کشور دنیا هستیم و در بسیاری از رشته‌های علمی رتبه‌های برجسته‌ای در جهان کسب کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز نه تنها قادر هستیم از کشور، مردم و جغرافیایمان حفاظت کنیم، بلکه از طرفداران انقلاب اسلامی و امت اسلام حمایت می‌کنیم.

شریف اضافه کرد: امروز شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی نه‌تنها آبروی استان کرمان، شیعیان و مسلمانان ایران هستند، بلکه افتخار امت اسلامی به شمار می‌روند.

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: چنین سردارانی در مقابل کسانی که نام مبارک پیامبر (ص) را بر پارچه‌ای سیاه نوشتند و با جاهلیت تمام به دنبال نابودی اسلامی بودند، ایستادند و نشان دادند که برای جان مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابل مدرن‌ترین تسلیحات می‌‌ایستند.

وی با بیان اینکه بازماندگان دفاع مقدس راه شهدا را در وسعت و جغرافیایی وسیع‌تر با بردی بین‌المللی به گوش جهانیان رساندند، گفت: انفاس قدسیه امام راحل، معمار کبیر انقلاب وسیع‌تر از آن است که دشمنان درک کنند.

شریف با ابراز امیدواری نسبت به تحقق پیش‌بینی امام خمینی (ره) در مورد آزادی ملت فلسطین متذکر شد: امروز با سربلندی اعلام می‌کنیم، نه‌تنها راه کربلا که آرزوی تمام رزمندگان و شهیدان ما بود، باز شده است، بلکه ملت عراق آزاد شد.

وی یادآور شد: دلیل پیشرفت انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی و رهبری و ولایت فقیه است و سرمایه اصلی آن مردمی هستند که پای سختی‌های انقلاب ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

شریف با بیان اینکه امروز ایرانیان در بین کشورهای جهان مردمی سربلند، الهام‌بخش و امیدآفرین هستند، تصریح کرد: شهدای عزیر ما در وصیتنامه‌های خود همواره بر پایبندی به فرهنگ دینی و اسلامی و اطاعت از رهبری تأکید داشتند.

وی بیان داشت: لازمه توفیق کشور در بحث امنیت، پیشرفت، عمران و آبادانی و دستیابی به قله‌های رفیع علم همین است که شهدا فرمودند و ما باید آن‌ها را آویزه گوش خود قرار دهیم.

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جوانان را به تداوم راه شهدا توصیه کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است «تا هنگامی که برای اسلام گام بر می‌دارید، شما را نصرت و یاری می‌کنم».

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که نه‌تنها لحظه‌ای شهدا را فراموش نمی‌کنیم، بلکه تداوم راه آن‌ها را که تعالی‌بخش این کشور و امت اسلامی است، پی می‌گیریم.

شریف عنوان کرد: دشمن نقاط قوت ما را به خوبی می‎شناسد و می‌داند، اگر کوچکترین طمعی به کشور ما داشته باشد، سیلی سختی می‌خورد، این شعار نیست، بلکه واقعیت مسلمی است که بارها دشمن آن را امتحان کرده است.

وی ابراز داشت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند در باورهای مردم و توانمندی کشور شک و شبهه ایجاد کنند، اما این را بدانند که تصویر واقعی کشور ما همان است که تمام دنیا به آن اذعان دارند.

شریف خاطرنشان کرد: دشمن ۳۹ سال است که ما را تهدید می‌کند، اما هر سال بر قدرت، شوکت و توانمندی این ملت افزوده شده است، اگر مردم بسیج را تشکیل نمی‌دادند و به سپاه کمک نمی‎کردند در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

وی با تأکید بر اینکه ما پیروزی در دفاع مقدس را مرهون ملت ایران می‌دانیم، اذعان داشت: تمام داشته‌ها و قدرت سپاه در راستای امنیت و خدمت به مردم به کار گرفته شده است.

این مراسم در پایان با خاطره‌گویی سردار میرزایی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، مدیحه‌سرایی و برپایی نمایشگاه همراه بود.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار