مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. فروردين 1396 - 21:49   |   کد مطلب: 19996
قائم مقام وزیر کشور، از ثبت نام قطعی ۱۲۸ هزار و ۷۴۵ نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا تا این لحظه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ محمد حسین مقیمی دقایقی پیش و در حاشیه بازدید از ستاد ثبت نام از نامزدهای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در فرمانداری تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم بالای ثبت نام علاقه مندان به عضویت در شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: امیدواریم امروز و فردا نیز، مانند پنج روز گذشته خدمات لازم به داوطلبان ارائه شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تمهیدات وزارت کشور برای برخورد با تخلفات تبلیغاتی گفت: تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا از هشت روز قبل از برگزاری انتخابات تا یک روز قبل از برگزاری به مدت هفت روز انجام می شود و هر گونه تبلیغات خارج از این موعد، خلاف است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: هیئت  های اجرایی و نظارت باید این تخلفات را رصد کنند و موارد گزارش شده را بررسی کنند که قطعاً در روند بررسی صلاحیت ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

مقیمی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که مُر قانون باید مدنظر باشد، هم مسئولان نظارتی و هم اجرایی و هم داوطلبان و طرفداران آنها به قانون توجه کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره آمار ثبت نام نامزدهای شوراها در سراسر کشور و تهران تاکنون گفت: آمار کلی ثبت‌نام در کشور تاکنون ۱۲۸ هزار و ۷۴۵ نفر بوده و در حوزه تهران نیز تا دیشب و در پنج روز نخست ثبت نام، یک‌هزار و ۳۲۱۱ نفر ثبت نام کرده اند.

مقیمی همچنین درمورد آمار واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات آینده گفت: آمار واجدین شرایط رأی، حوزه به حوزه در حال جمع‌بندی است و اعلام خواهد شد.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد؛ ثبت‌نام از نامزدها نیز از ۳۰ اسفندماه ۹۵ آغاز شده و تا پایان وقت اداری فردا یکشنبه ششم فروردین ماه ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار