مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. فروردين 1396 - 20:27   |   کد مطلب: 20013
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورا‌ها مکان کشمکش‌های سیاسی نیست و بایستی از جناح بازی‌های سیاسی دور نگه داشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مهدی چمران در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: طبق قانون انتخابات شوراهای شهر وروستا شرکت هر جناح وگروه‌ سیاسی و یا مشاغل مختلف در شوراها  بلامانع بوده اما بایستی این افراد انگیزه خدمت را  داشته باشند.

 

رئیس شورای شهر تهران افزود: در دوره های گذشته و فعلی کسانی در شوراها بوده اند که حتی از تخصص معماری شهر سازی برخوردار بودند ولی متاًسفانه  انگیزه وایمان خدمت به مردم را نداشتند.

 

وی در رابطه با شاخص های این افراد گفت: چهره هایی باید در شوراهای شهر وروستا حضور پیدا کنند که دارای شاخصه های  ایمان کامل به خداوند، عقیده خدمت به مردم و نیز تبعیت از رهبری و التزام به اجرای مطالبات رهبری ونیز برخورداری از تفکر و عمل انقلابی باشند در این صورت است که در کار  موفق خواهند شد.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کار شورا یک کار تخصصی است، شورا‌ها بایستی مکانی برای حل مشکلات مردم بوده نه اینکه مکانی صرف تسویه حساب ها و کشمکش‌های سیاسی باشد، بایدنمایندگان در شورای شهر وروستا به فریاد مردم برسند.

 

چمران در رابطه با مصوبه اخیر مجلس در رابطه باتعداد اعضاشوراهای شهر و روستا گفت: متاسفانه در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مصوب شد تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا کاهش یابند بطوریکه در تهران از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت با این عمل میزان نظارت ها کاسته شده و میزان ارتباطات مردمی نیز کاهش می یابد.

 

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: ما دنبال این هستیم تعداد اعضا را به همان تعداد قبل برگردانیم البته  برخی شهرها راضی هستند چون که نمی توانستند تعداد اعضای خود را کنترل کنند.

 

وی با بیان اینکه ما  به دنبال این هستم تعداد اعضای شورای شهر را در شهر های بزرگ بیشتر کنیم افزود: تمام سعی ما براین است تا بتوانیم شورای شهر در شهرهای بزرگ به یک پارلمان شهری نزدیک شود.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها در رابطه با عملکرد شورای چهارم گفت: در این دوره کار افراد بیشتر بر مبنای تجربیات دوره قبل بوده است در کل در این دوره بازده کارایی افراد قوی تر وچشم گیر بوده است.

 

رئیس شورای شهر تهران دررابطه با زمان برگزاری نشست جبهه جمنا گفت: طبق قراری که بین اعضا صورت گرفته ما در تاریخ ۱۷  فروردین ماه سال جاری دومین مجمع گردهمایی بزرگ جبهه مردمی انقلاب اسلامی را در تهران خواهیم داشت .

 

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: در این نشست ما از بین ۲۱ نفری که با رای مردم در مجمع انتخاب شدند تعداد ۵ نفر را بصورت رای گیری انتخاب نموده وسپس فرد نهایی را از بین این ۵ نفر انتخاب خواهیم نمود.

 

وی افزود:  در این مجمع رای گیری برای کاندیداهای ریاست جمهوری در دست اشخاص یا گروه خاصی نیست بلکه توسط خود مردم انتخاب ورای گیری می شوند.

 

چمران گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای شوراها در شهرستانها  برنامه ریزی را انجام داده اما در رابطه با تهران ما در بحث شورا ورود نخواهیم کرد چرا که در شورای شهر افراد موثر و کارآمدی حضور دارند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برخی شاخص های مطلوب کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد:  برخورداری از شرایط مندرج در قانون اساسی و قوانین عادی، سلامت مالی و پاک دست نامزد و اطرافیان درجه یک، معرفت به اسلام ناب محمدی، تقوا و زهد، سلامت همه جانبه و خستگی ناپذیری اشاره شده است.

 

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: افراد بایستی دارای توان و سابقه مدیریت اجرایی، ساده زیستی، شجاعت، استکبار ستیزی، تحول گرا بودن، روحیه کار جمعی و اعتقاد به استفاده از همه ظرفیت ها، اشراف به راهبردهای دشمن، مقبولیت و امکان رأی آوری ها، توان ایجاد اجماع در جریان انقلابی و نداشتن مخالفان جدی در جریان و عدم دو قطبی سازی سیاسی کاذب ویژگی و شاخصه کاندیدای مناسب از نظر جبهه مردمی است.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار