مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. فروردين 1396 - 20:30   |   کد مطلب: 20015
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است، گفت: در دولت فرد دو تابعیتی وجود ندارد و هرگز از افراد دو تابعیتی دفاع نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام مجید انصاری در پاسخ به سوال اول خبرنگار هرمز در خصوص مدیران دو تابعیتی و اختلاف بین دادستان و وزرا اطلاعات و دادگستری گفت : در این زمینه آقای نوبخت و هم وزرای اطلاعات و دادگستری اطلاع رسانی کردند و نظر دادند و بنده هم می گویم که در دولت مدیر دو  تابعیتی وجود نداد.

وی با بیان این که دو تابعیتی در نظام حقوقی ما وجود نداد و طبق قانون افراد دو تابعیتی به رسمیت شناخته نمی شوند بیان کرد: گاهی افراد به کسانی که گرین کارت دارند می گویند دو تابعیتی در حالی که به لحاظ حقوقی و قانونی این افراد دو تابعیتی شناخته نمی شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که به لیست فرستاده شده از سوی دادستان در زمینه مدیران دو تابعیتی پاسخ داده شد بیان کرد: هیچ یک از افراد فرستاده شده در لیست دو تابعیتی نبودند و یک مورد هم قبل از این که در دولت حضور پیدا کند دولت صرف نظر کرد و مورد دیگری هم که تابعیت مضاعف داشت ترجیح داد تابعیت خود را حفظ کند و در دولت حضور نداشته باشد.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است، گفت: در دولت فرد دو تابعیتی وجود ندارد و دولت هرگز از افراد دو تابعیتی دفاع نمی کند.

وی همچنین در پاسخ به عدم رعایت قوانین مربوط به لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت بیان کرد: طبق اصل  ۱۳۴ قانون اساسی تعیین خط مشی و برنامه های دولت از اختیارات رئیس جمهور با مشورت وزیران است و این صراحت قانون اساسی است.

معاون رییس جمهور با بیان این که اختلافات در مورد لایحه برنامه ششم توسعه مربوط به برداشت های مختلف از قانون اساسی است، بیان کرد: مجلس نظرش بر این بود که دولت برطبق سیاق سابق برنامه ۵ ساله تقدیم مجلس کرده که با رفت و آمد و تعامل با مجلس آن لایحه تکمیل شد و تقدیم مجلس کرد.

انصاری افزود: لایحه ای که دولت به مجلس داده بود حدود ۴۰ ماده بود، اما در مجلس به یک لایحه ۱۲۰ ماده ای تبدیل شد و در حقیقت دچار تغییر ساختاری شد و طرح هم نبود چون طرح هم تعریف خاص خود را دارد و نمایندگان باید امضا کنند تا طرح تقدیم مجلس شود.

وی با بیان این که دولت به لحاظ قانونی دیدگاه های خاص خود را در زمینه برنامه ششم توسعه داشت عنوان کرد: از آن جایی که برنامه تصویب مجلس شده است و دولت هم خود را پایبند به قانون می داند بنابراین قانون را تمکین کرده و مصوبه مجلس را محترم خواهد شمرد و آن را اجرا خواهد کرد.

انصاری با انتقاد زندگی برنامه های توسعه ۵ ساله در ایران گفت: در کل برنامه ششم توسعه به دلیل برداشت های گوناگون مسیر متفاوت را پیدا کرد و ضمن این برنامه های ۵ ساله و ۷ ساله دیگر در دنیا منسوخ شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورها غالبا به سمت و سوبی می روند که در قالب سیاست های کلان و طرح های استراتژیک خود برنامه های عملیاتی متناسب با مقتضیات زمان، مکان و محدودیت ها داشته باشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار