مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. فروردين 1396 - 14:40   |   کد مطلب: 20026
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: موضع گیری اخیر مقامات ترکیه در قبال اروپا نشان دهنده یک نوع بازی سیاسی است که بین مقامات اروپایی وترکیه در حال شکل گیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، جعفر قنادباشی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: شرایطی که ترکیه در آن قرار دارد نشان دهنده وضیعت نا به سامانی این کشور است که در داخل با آن  روبرو است  و در واقع موضع گیری های اخیر این کشور نسبت به ایران نشان دهنده شکست مقامات ترکیه در سوریه و منطقه است.

 

وی تصریح کرد: مقامات ترکیه اشتباهات جبران ناپذیری در سوریه داشتند و بسیاری از توانمندی‌های خود را در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی را در این جنگ ازدست داده‌اند.

 

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: امروز ما شاهد خصومت‌های عمیقی بین مردم سوریه ودولت ترکیه هستیم واز طرفی در داخل این کشور  مشکلات قوم گرایی شدیدی بین اقوام به وجود آمده است.

 

قنادباشی تاکید کرد: دولت ترکیه به دلیل هم سویی با امریکا، اسرائیل و عربستان وجهه خودش را درداخل وخارج از دست داده واین خود نشان دهنده ضعف این کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی بوده است.

 

وی با اشاره به محبوبیت کشور ایران نزد ملت ترکیه اظهار داشت: مردم ترکیه به دلیل اقدامات ایران در قبال امریکا واسرائیل ودیگر کشورهای متجاوز در سوریه مورد تحسین ملت ترکیه قرار گرفته است  و به سیاست‌های مقامات این کشور به دلیل همسویی با  غرب به شدت معترض هستند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با موضع گیری اخیر مقامات ترکیه علیه اروپا گفت: موضع گیری اخیر مقامات ترکیه در قبال اروپا نشان دهنده یک نوع بازی سیاسی است که بین مقامات اروپایی وترکیه در حال شکل گیری است .

 

قنادباشی تصریح کرد: این امر هم به دلیل رفراندومی است که اردوغان قرار است به زودی آن را در ترکیه به اجرا در آورد و هدف وی از این رفراندوم به دست آوردن اختیارات بیشتر در دولت است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اردوغان هیچ برگ برنده‌ای نه تنها در ترکیه بلکه در خارج از این کشور ندارد جز اینکه با نشان دادن اختلافات این کشور با اروپا مردم را با خود همسو کند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این اختلافات افزود: این اختلافات به نظر می رسد تا حدودی به  پیروزی اردوغان درانتخابات آینده این کشوروکسب قدرت بیشتر در عرصه سیاسی این کمک کند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار