مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:37   |   کد مطلب: 20139
یکی از زائران جوان راهیان نور اذعان کرد : دوماه است ازدواج کرده ام و این سفر اولین سفر مشترک من و همسرم است. و نمیتوانم بگویم چقدر خوشحالم از اینکه ماه عسل زندگی ام را با دعوت شهدا آغاز کرده ام .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از شبنم همدان،   سال جدید برای هرکس به یک شیوه و روش خاص آغاز می شود. بیشتر هموطنان به سراغ بزرگان فامیل رفته اند و سال نو را با انها آغاز کرده اند اما در این میان عده ای هم بودند که برای یادآوری رشادت مردانی  که جان خود را به مردم و میهن هدیه کردنئ به سرزمین نور رفتند و سال نو را با یاد و خاطره دلاور مردانی آغاز کردند  که رد پوتین های آنها هنوز بر خاک داغ شلمچه ,طلائیه ,هویزه ,فکه ,مجنون و.....قابل لمس است. شیرمردانی که در میان آب و آتش جان خود را پیشکش خداوند کردند و امروز زمزمه های آنها  از ذره ذره خاک این مناطق شنیده می شود .

در این گزارش با افرادی گفتگو کرده ایم که  سال نو را در کنار شهدا و مناطق جنگی آغاز کردند .

 

ماه عسل یک زوج ایرانی در سفر راهیان نور

از سارا مسعودی (یکی از مسافران راهیان نور )می پرسم چرا سال نو را در کنار شهدا آغاز کرده اید وبزرگترین دستاورد این سفر برای شما چیست ؟

 

این زائر جوان راهیان نور اذعان کرد : دوماه است ازدواج کرده ام واین سفر اولین سفر مشترک من وهمسرم است. و نمیتوانم بگویم چقدر خوشحالم از اینکه ماه عسل زندگی ام را با دعوت شهدا آغاز کرده ام . ما اقعا به تک تاک شهدا مدیون هستیم . وقتی به نام کوچه یا خیابان های شهر نگاه می کنیم  که اکثر آنها به نام شهدا مزین شده اند بیشتر این دین را حس می کنیم. ما جوانان امروز نباید فراموش کنیم که  این امنیت وارامش، در زیر سایه شهدا به دست آمده است.  من وهمسرم هر دو تصمیم گرفتیم امسال بدون هیچ گونه تشریفاتی سال نو را در کنار شهدا آغاز کنیم .

این عروس جوان در حالیکه قطرات اشک به شتاب از گونه هایش فرو میریزد از خاطرات این ماه عسل معنوی برایمان تعریف می کند: « نمیتوانم بگویم چه حس زیبایی را در سفر تجربه کرده ام فقط می توانم بگویم شکوه سال نو را وقتی حس کردم که لحظه سال تحویل با زیارت عاشورا آغاز شد. تعدادی از مادران شهدا  اینجا برای ما سخنرانی کردند. درک این موضوع بسیار مشکل است که پاره ای از وجودت را در این مناطق به یادگار گذاشته باشی. اکنون بیش از پیش خودم را مدیون این شهدا می دانم.

 

دید و بازدید عید با شهدا

این زائر جوان گفت: مناطق جنگی کربلای شهدای ایران است هنگامی که راویان  درباره شب های عملیات و راز ونیاز سربازان اسلام می گویند صحنه آن لحظه برای مخاطب زنده می شود و با چشم دل لحظه های نورانی معراج شهدا را می بیند. واقعا دیدنی است کجای دنیا می توانی هم به دید وباز دید عید بروی و هم با شهدا پیمان ببندی که مانع ظهور حضرت مهدی(عج) نباشی.

وی افزود :ما در اینجا به مهمانی شهدا آمده ایم مگر می شود میزبان حاضر نباشد و لحظه جان دادن شفاعت ما را نکند. من آمده ام بگویم از مادران شهدا درس گرفتم که فرزندانم را حسینی تربیت کنم .

 

سفر به قطعه ای از بهشت

مرضیه میر جعفری یکی از زائرانی است که از این سفر بازگشته است. وی مادری است که همراه کودک خردسالش به سرزمین نور سفر کرده است. از وی می پرسم چه حسی از سفر به سرزمین نور دارید آیا با داشتن کودک خرد سال این سفر برای شما مشکل نبود ؟

این زائر در پاسخ می گوید: من معلم  و مادر سه فرزند هستم و  همراه خانواده ام به این سرزمین آمده ام. این سفر اولین سفرما به طلائیه است.  حس  مسافران اینجا اصلا قابل وصف نیست به عنوان یک مادر دست تمام مادران شهدا را می بوسم که چنین فرزندانی تربیت کرده اند که مایه سرافرازی کشور ایران هستند.  این سفر باعث می شود بیشتر به خودمان و کم کاری هایمان بیاندیشیم.  واقعا در اینجا بیشتر به این جمله پی می بریم که عالم محضر خداست . این سرزمین به برکت حضور  شهدا به قطعه ای از بهشت تبدیل شده است .

این مادر از کودک خردسالش می گوید: در مورد کودک خردسالم باید بگویم هنگامی که برایش در مورد شهدا توضیح دادم به خوبی با آنها ارتباط برقرار کرد. شهید زین الدین قهرمان کودک خردسالم شده است. فرزندم دلش می خواهد برای همه دوستانش درباره شهید صحبت کند. کودکان ما باید با قهرمانان سرزمینمان آشنا شوند تا ارزشهای 8 سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود .

 

سفری به قصد عاقبت به خیری

وی افزود: به نظر من این سرزمین بزرگترین دانشگاه جهان است که هر لحظه وهر ثانیه از زمان ما را به خدا و فطرت نهانی  نزدیکتر می کند. اینجا نجواهای زیادی به گوش می رسد که با شهدا پیمان می بندند که بیشتر مراقب اعمالشان باشند نگذارند پرچم اسلام زمین بیافتد. حتی وقتی زندگی نامه شهدای مدافع حرم را می خوانیم می بینم انس عجیبی با شهدا داشته اند اگر بخواهم در یک کلام هدف از سفر خود وخانواده ام را بگویم آمده ایم تا عاقبت به خیر شویم .

 

از زائر دیگری می پرسم بزرگترین درسی که از این سفر گرفته ای چیست  ؟

 

پیمانی که در جوار شهدا بسته شد

ریحانه نوری دانشجویی است که از سفر سرزمین های نور و مناطق جنگی بازگشته است. وی اظهار می کند : تنها چیزی که مرا در این سفر اذیت کرد محرومیت مردمان این مناطق است. واقعا این همه سال از جنگ می گذرد اما  مردمان این مناطق هنوز با کمترین امکانات زندگی می کنند. چطور می توانم در کنار شهدا بایستم و این مسائل را نبینم.  امسال کنار شهدا عهد بستم سال آینده با گروه جهادی همراه شوم ( به فرمایش رهبر عزیزمان  سید علی خامنه ای کف انتظار ما از دانشجو عدالت خواهی است )

وی افزود : تفاوت ما با شهدا این است که شهدا عمل کردند اما ما  فقط حرف زدیم. امروز شهدای مدافع حرم ثابت کردند بهترین رهروان شهدا هستند. واقعا عمل کردن به تعهدات سخت است. من اینجا به شهدا قول می دهم تنها به انتظار آمدن مهدی فاطمه (س) ننشینم ، بلکه از جان ودل وارد میدان عمل شوم  و به عنوان یک  دانشجو در جهاد علمی کوشا باشم .درباره مناطق نور باید بگویم شهدا بعد از شهادت نیز  به ما درس می دهند . کاش به خوبی این درس ها ومسئولیت ها را فرابگیریم.

 

انتهای پیام / چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار