مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:39   |   کد مطلب: 20140
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نافع اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه متأسفانه به طور جامع و کامل به بحث کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغالزایی پرداخته نشده است و دولت نیز برای کاهش آمار بیکاری لایحه محکمی به مجلس ارائه نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن لطفی در گفت و گو با خبرنگار نافع بیان داشت: در برنامه  ششم توسعه متأسفانه به طور جامع و کامل به بحث کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغالزایی پرداخته نشده است.

 

وی ادامه داد: دولت برای کاهش آمار بیکاری تا بحال لایحه محکمی به مجلس ارائه نداده است.

 

لطفی افزود: معضل بیکاری ریشه ای است و تا سه تا از قوانین را اصلاح نکنیم نمیتوانیم شغل پایداری را ایجاد نماییم؛ قانون بانکی، قانون مالیات و قانون تأمین اجتماعی قوانینی هستند که بایستی اصلاح گردد تا در کشور زمینه اشتغال فراهم شود.

 

نماینده مردم رزن در رابطه با تأثیر وارد کردن بی رویه کالا و قاچاق کالا بر افزایش آمار بیکاری بیان داشت: این سوال که چرا واردات داریم ذهن هر کاوشگری را به بررسی وا میدارد ما باید در کشور شرایطی را فراهم بیاوریم که هزینه تولیدات پایین باشد به این صورت مطمئنا هیچ وقت شاهد ورود کالای قاچاق در کشور نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: هزینه تولید در کشور ما بسیار بالا است و جنس قاچاق که با هزینه تولید خیلی پایین است به راحتی در بازار جواب می دهد.

 

لطفی تصریح کرد: قوانین سخت مالیاتی که برای کالاهای تولیدی در داخل کشور ایجاد میکنیم، نرخ بالای واحد، بهره بانکی و هزینه های جانبی که برای تولید وارد میکنیم در کاهش تولید داخلی و افزایش کالای قاچاق در داخل اثرگذار است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: برای رفع این مشکلات دست اندرکاران متعددی هستند که بخشی از آن را باید مجلس با اصلاح قوانین حل بکند و بخشی را دولت ورود پیدا بکند.

 

وی خاطر نشان کرد : دولت باید لایحه بدهد و مجلس نیز طرح داشته باشد و قوانین اصلاح گردد، اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند، به این ترتیب هزینه تولید کاهش میابد و وقتی این هزینه کاهش پیدا کرد دیگر واردات کالا به مشکل میخورد، فرد وقتی ببیند جنس ارزان قیمت و با کیفیت را از داخل میتواند تهیه بکند چرا به سراغ کالای قاچاق برود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار