مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. فروردين 1396 - 15:27   |   کد مطلب: 20216
دربرگزاری مسابقات ورزش های الکترونیک هدف نهایی ، تدوین ورزش های الکترونیک مبتنی بر فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی خود ما خواهد بود.

دکتر علی طاهری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد همدان در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو گفت:مسابقه ی بازی های الکترونیک برای اولین بار در کشور در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به عنوان یک فعالیت دانشجویی توسط کانون بروز این دانشگاه و با همکاری انجمن علمی تربیت بدنی انجام خواهد شد.

 

 

وی افزود : اطلاع رسانی های لازم در این زمینه صورت گرفته و مهلت ثبت نام این مسابقات  از 19 تا 29 فروردین ماه مقرر شده ؛ پیش بینی می کنیم بیش از 200 نفر در این مسابقات شرکت کنند .

طاهری گفت: برگزاری این برنامه سوالاتی را در اذهان ایجاد می کند که چرا در یک فضای علمی و دانشگاهی باید به بحث ورزش های الکترونیک بپردازیم؟ ما ورزش های الکترونیک را به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر از جامعه می دانیم واین را به عنوان یک فرصت تلقی میکنیم ، البته به شرط و قصد اینکه بتوانیم از رهگذر این مسابقه فضایی را ایجاد کنیم ، از دانشجویان افرادی را به همکاری دعوت کنیم که بتوانند بر مبنای ظرفیت های فرهنگی ، دینی ، تاریخی و ملی خودمان بازی هایی را به صورت رایانه ای طراحی بکنند و بر اساس طراحی این بازی ها ما بتوانیم اهداف فرهنگی خودمان را به جامعه ی هدف منتقل نماییم.

وی افزود : هدف نهایی ما تدوین ورزش های الکترونیک مبتنی بر فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی خود ما خواهد بود تا جایگزین بازی های وارداتی بشود؛ اما برای ورود به این بحث لازم بود که زمینه ای وجود داشته باشد و ان شاالله این مسابقات زمینه ساز چنین حرکتی خواهد بود.

 

علی طاهری گفت: مسابقات از 12 تا 15 اردیبهشت ماه در سطح دانشگاه برگزار خواهد شد و اختتامیه ی این برنامه که همراه با برنامه های فرهنگی متنوع و اهدای جوایز به برندگان این مسابقه  پیشبینی شده، در روز 18 اردیبهشت ، مصادف با روز جوان  برگزار خواهد شد .

 

 

عارف جعفری سردبیر کانون بروز ورزش های الکترونیک گفت:پس از دو سال پیگیری و رایزنی های مداوم با مسئولین ارشد دانشگاه موفق به تصویب طرح برگزاری اولین سری از مسابقات ورزش های الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان شدیم .

جعفری افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ بازی های رایانه ای به عنوان سرگرمی سالم برای جوانان و توجه به نظر و خواسته دانشجویان و ایجاد محیط مهیج برای آنان است از اهداف دیگر این مسابقات میتوان به شناخت سرمایه های این رشته و آماده سازی آنها برای حضور موثر در مسابقات بین المللی و به تبع کسب افتخارات ارزشمند در میادین جهانی که برای کشورمان مایه مباهات میباشد و از همه مهمتر معرفی صفت های انسانی در قالب برنامه های متنوع در خلال برگزاری مسابقه و افتتاحیه و اختتامیه آن اشاره کرد .

وی عنوان کرد:مسابقات در دو رشته فوتبالی FIFA 17  و PES17 بر روی کنسول پلی استیشن۴ برگزار خواهد شد ؛ ثبت نام مسابقات رو به روی درب ورودی دانشگاه انجام میشود .

 

 

علی رستنده دبیر اجرایی کانون گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال معرفی کردند، ما وظیفه ی خود دانستیم که با عمل به این فرمایش قدمی در راستای ایجاد اشتغال برداریم ، این مسابقات زمینه ای برای شروع کار است که ان شاالله با حمایت دانشجویان و مسئولین در آینده ی نچندان دور کارگاه های بازی سازی و نرم افزار را در داخل و خارج دانشگاه ایجاد کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار