مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. فروردين 1396 - 14:23   |   کد مطلب: 20228
غلام رضا خواجه سروی گفت: عملکرد اقتصادی دولت در طول چهار سال اخیر بیشتر در گزارشات و جلسات هیات دولت خلاصه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، غلامرضا خواجه سروی، مشاور رئیس مرکز تحقیقات واستراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، گفت: کارنامه دولت در سال گذشته در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصاد، فرهنگ، معیشت و اقتصاد منفی بوده  و بیشتر عملکرد این دولت خلاصه در جلسات و گزارش گیری از دیگران بوده است.

 

 وی تصریح کرد: علی‌رغم این‌که سال گذشته، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود؛ از طرف دولت هیچ گونه اقدام جدی در این راستا صورت نگرفت .

 

خواجه سروی با اشاره به آمار اقتصادی دولت در سال گذشته، افزود: در سال گذشته دولت در بحث رشد اقتصادی نتایج قابل قبولی کسب نکرد و از طرفی در گزارشی که به عنوان آمار اقتصادی مطرح شد بیشتر به بحث فروش نفت و خام فروشی اشاره شده است، بنابراین دولت کارنامه قابل قبول از خود ارائه نکرد.

 

این استاد دانشگاه در ادامه ابراز داشت: دولت یازدهم از نظر اقتصادی همه امید‌های خود را در بحث برجام منعکس و بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرد.

 

 مشاور رئیس مرکز تحقیقات واستراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت به سرمایه‌های داخلی در کشور  توجه نمی‌کند و از طرفی برنامه‌های مدونی در رابطه با بحث اقتصادی ندارد و در اجرای برنامه‌های موجود اقدامی نکرده است.

 

موج بیکاری در کشور شدت یافته است

 

وی به موج بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی در زندگی روزمره مردم به خوبی خودش را نشان داده است بطوری‌که موج بیکاری در کشور شدت یافته است و بسیاری از صنایع تعطیل شده‌اند.

 

خواجه سروی در رابطه با نام گذاری امسال بنام «اقتصاد مقاومتی،تولیدو اشتغال» توسط رهبری افزود: مقام معظم رهبری  امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال معرفی کردند و به نوعی به دولت در رابطه با وضع معیشت و بیکاری در جامعه هشدار دادند؛ البته بعید است دولت در این رابطه عمل کند؛ چرا که تا به امزوز اقدام جدی در این راستا انجام نداده است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به روز 20 فروردین، روز فناوری هسته‌ای، گفت: ما در این روز یاد شهدا‌ی علم وفناوری هسته ای را گرامی می‌داریم؛  چراکه دولت با اقداماتی که در توافق نامه برجام انجام داد دیگر روزی با این عنوان در کشور معنی ندارد؛ چرا که تا به امروز نگاه دولت به بحث هسته‌ای  منفی بوده است.

 

دولت به حیات علم و فناوری هسته‌ای در کشور خاتمه داد

 

وی تصریح کرد: متاسفانه این دولت  به حیات علم و فناوری هسته‌ای در کشور خاتمه داده است؛ چراکه ما زمانی باید روز 20 فروردین را روز ملی هسته‌ای بدانیم که در صنایع هسته‌ای پیشرفت داشته و از اختراعات جدیدی در این صنعت برخوردار باشیم.

 

خواجه سروی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که دولت راکتور اراک را بتن ریزی و دانشمندان هسته‌ای ما اخراج کرد، گفت: امروز این افراد به کارهای دیگری مشغول هستند.

 

مشاور رئیس مرکز تحقیقات واستراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با وضعیت سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: سیاست خارجی دولت در ابتدا با یک نگاه درخواستی به خارج و نوعی التماس به قدرت‌های بزرگ بوده  و تا امروز نیز این سیاست، جزیی از سیاست خارجی ما در دنیا بوده است.

.

این استاد دانشگاه در رابطه با سیاست داخلی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: سیاست داخلی دولت  تعطیل و بدون جنب وجوش بوده و امور کشور را معطل کرده است.

 

کار دولت یازدهم در کشور تخریب دولت قبل بود

 

وی گفت:  متاسفانه دولت به جای این‌که در این چهار سال به بررسی و حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بپردازد مدام به تخریب دولت قبل پرداخت.

 

خواجه سروی تصریح کرد: دولت آقای روحانی دولتی ورشکسته و از لحاظ اقبال عمومی پایین است، اینکه ایشان در انتخابات آتی راًی  بیاورند بستگی به عملکرد رقبا دارد، چنانچه رقبای ایشان خوب باشند و آرای مردم  را کسب کنند مطمئناً دولت  آقای روحانی در انتخابات شکست خواهد خورد.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار