مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. فروردين 1396 - 14:34   |   کد مطلب: 20234
اولین جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند در سال جدید با حضور مسئولان شهرستان و روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پایگاه خبری گرو، در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند در سال جدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند گفت: همه مسئولان باید طوری عمل کنیم که مدیون امام و شهدا نباشیم و برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: رعایت اولویت در کارها بسیار مهم است و باید به این موضوع پرداخته شود که الآن چه‌کارهایی در اولویت است و باید به آن‌ها عمل شود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: اولویت کشور ما در شرایط حاضر مسائل اقتصادی و فرهنگی است و باید این دو مقوله در رأس کارها و برنامه‌ها باشند.

وی عنوان کرد: در شرایط حاضر دشمنان انقلاب اسلامی به‌واسطه ابزارهای ارتباطی و اینترنتی تهاجم گسترده‌ای را بر ضد جوانان ایران اسلامی آغاز کرده است که در این راه باید آگاهی داده شود و جوانان را از خطر فضای مجازی و تهاجم فرهنگی حفظ کنیم.

مغیثی گفت: موضوع دیگری که باید به آن پرداخته شود مسائل اقتصادی است که باید در اولویت کار دولت و همه دستگاه‌های کشور باشد ولی بیشتر مردم از دولت مطالبه می‌کنند چون در این امر دولت بیشتر درگیر است و مردم هم از دولت انتظار دارند و همه باید در راستای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

*** در ادامه این جلسه حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس گفت: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب به موضوعات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکیددارند که همه باید در راستای تحقق منویات ایشان تلاش کنیم چون سایر بخش‌ها حول محور اقتصادی مقوم می‌شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال " اظهار داشت: امسال باید در خصوص این شعار اقدام ویژه شود چون تکرار مفاهیم نهفته در این شعار در سال‌های اخیر توسط رهبر فرزانه انقلاب نشان‌دهنده ضرورت توجه و نقش نجات‌دهنده این راهکار برای کشور است.

 

[1242212]

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: تأکید مجدد مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی، شاید به این دلیل بوده که منویات موردنظر ایشان به‌صورت کامل محقق نشده و اگر هم توفیقاتی بوده کافی نبوده است.

بهرام نیا گفت: موضوع اشتغال و تولید باید در سرلوحه کار همه قرار گیرد و قوای سه‌گانه، سازمان‌ها و در مقیاس کوچک‌تر ما باید در شهرستان با تعریف و تنظیم آمایش سرزمین و با استفاده از پتانسیل و توانایی جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار در جهت شتاب تولید و اشتغال در راستای توسعه شهرستان قدم برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند درزمینهٔ اشتغال عنوان کرد: کارکرد منطقه ما کشاورزی، گردشگری و معدنی است و در بخش صنعت هم که متأسفانه شهرستان ضعیف است و از ۳۵ کارگاه موجود در شهرک صنعتی بیش از نیمی تعطیل و مابقی هم با حداقل ظرفیت اسمی مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: باوجود پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی در منطقه باید برنامه‌ریزی منسجمی برای تولید و اشتغال و پر کردن سفره بخشی از جامعه مخاطب داشته باشیم که در این راه همه باید پای‌کار بیایند و متناسب باسیاست‌های سازمان خود در جهت تحقق این مهم قدم برداشته و به‌عنوان وظیفه‌ای که مردم به ما به‌عنوان خدمت گذاران سپرده‌اند در این راه تلاش مورد قبولی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید طوری عمل شود که در پایان سال که عملکرد دستگاه‌ها مورد پایش قرار خواهد گرفت، خدمتی به مردم ارائه‌شده و چیزی برای ارائه وجود داشته باشد.

بهرام نیا گفت: همه این کارها در سایه همدلی و هم‌آوایی اتفاق می‌افتد و باید از سخن‌چینی، شعار گویی، سیاست زدگی‌ها دوری‌کنیم زیرا مردم از ما کار می‌خواهند؛ اشتغال و توسعه می‌خواهند، مردم از سیاسی بازی بیزار و خسته شده‌اند باید به فکر معیشت مردم باشیم.

 

 

**** در ادامه این جلسه کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز گفت: همه باید تلاش بیشتری کنیم تا با فراهم آوردن شرایط لازم خواسته‌های رهبری انقلاب را محقق کنیم و با ایجاد اشتغال مردم را نسبت به کارآمدی نظام اسلامی امیدوارتر کنیم.

وی اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار در راستای توسعه شهرستان نهاوند بسیار مهم است که دریکی از این موارد با فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار موفق شدیم عملیات احداث نیروگاه برقی را با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در نهاوند شروع کنیم.

فرماندار نهاوند افزود: وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها تحقق شعار سال است و همه باید در این راه تلاش کنند و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: انتخابات و حضور حداکثری مردم بسیار مهم است و باید برای برگزاری انتخاباتی بانشاط تلاش کنیم.

حمیدوند عنوان کرد: همه دستگاه‌های دولتی برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات باید همکاری لازم را داشته باشند و تجهیزات و ملزومات اداری موردنیاز را برای باشکوه برگزار شدن انتخابات در اختیار قرار دهند.

فرماندار نهاوند افزود: در برگزاری انتخابات قانون برای ما ملاک عمل است و دستگاه‌های اجرایی نباید از امکانات دولتی به نفع یا ضرر کاندیدایی استفاده کنند که در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار