مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. فروردين 1396 - 10:10   |   کد مطلب: 20294
داوود احمدی نژاد در گفت وگو با نشریه ارگان حزب موتلفه اسلامی از تغییر فامیلی پدرش گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

ناصری:  سبدی از نامزدهای اصلاح طلب ممکن است کار دستمان بدهد

سخنگوی کارگزاران می‌گوید اصلاح‌طلبان «با سبدی از نامزدها» به انتخابات آمده‌اند.

حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره ملاقات با روحانی درباره نامزد پوششی گفت: من به همراه آقایان موسوی لاری و حسین کمالی از طرف شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای آخرین رایزنی‌ها، خدمت آقای روحانی رسیدیم.

ما نظر مشورتی خود را دادیم. اعلام کردیم که با توجه به اوضاع جبهه رقیب و شرایط سیاسی که در کشور حاکم است توصیه این است که حتماً با سبدی از کاندیداها البته با محوریت حسن روحانی در صحنه باشیم.

وی در پاسخ این سؤال که «آقای جهانگیری تنها پیشنهاد شما بود؟» گفت: از مجموع پیشنهاداتی که به دکتر روحانی شد، ایشان هم نظر ما را مبنی بر معرفی آقای جهانگیری تأیید کردند.

ایشان در اصل فکر می‌کردند که این کار (معرفی کاندیدای پوششی) ضرورت نداشته باشد اما، چون جبهه اصلاحات، شورای عالی اصلاح‌طلبان و هم آقای خاتمی و جامعه روحانیون مبارز بر این امر تأکید داشتند، به نظر متحدان خود احترام گذاشتند و رضایت خود را اعلام کردند.

مرعشی تصریح کرد: تصمیم نهایی درباره ماندن یا رفتن جهانگیری، به هماهنگی ایشان با آقای روحانی باز می‌گردد.

با وجود تأکید مرعشی بر این که معرفی نامزد تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان بوده، روزنامه شرق نسبت به عواقب ماجرا هشدار داد. این روزنامه در سرمقاله خود به قلم عبدالله‌ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشت: به طور طبیعی بیشتر مردم دیدگاه‌های رئیس‌جمهور مستقر را دنبال می‌کنند.

اگرچه برخی چهره‌های نزدیک به جریان اصلاحات و اعتدال، به ویژه معاون اول رئیس‌جمهور نیز در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند که امیدوارم با هماهنگی دکتر روحانی به صحنه آمده باشند.

بارها گفته‌ام رئیس‌جمهور باید با تجهیز کاملاً متفاوتی نسبت به سال 92 وارد رقابت‌ها شود. در سال 92، دکتر روحانی به دنبال ارائه گفتمان خود و ضرورت تغییر دولت بود که این هدف تا حدود زیادی در جامعه با استقبال مواجه شد. امروز با توجه به فضای سنگینی که رقبای روحانی و صدا و سیما علیه وی تدارک دیده‌اند، رئیس‌جمهور نیازمند اتاق فکر و ستاد منسجم‌تری است که بتواند عملکرد مثبت و قابل دفاع خود را به مردم نشان دهد.

وی هشدار داد: بسیاری از اقشار، تصویر درستی از تلاش‌ها و بلایی که اقدامات پوپولیستی بر سر منابع و ظرفیت‌های کشور آورد، در ذهن ندارند. احتمالاً با نظر به همین دشواری بود که دکتر اسحاق جهانگیری برای کمک به رئیس‌جمهور، در انتخابات ثبت‌نام کرده است. تکثر نامزدی که با وجود برخی مخالفت‌های جدی در حوزه اصلاح‌طلبی پیش آمده، نیازمند تدبیر است تا در بزنگاه ائتلاف، روی سبد رأی آقای روحانی تأثیر نگذارد. توجه جدی به این نکته ضروری است که اگر نامزدهای شاخص، گفتمان مورد اقبالی داشته باشند و با مخاطبان خود، در برنامه‌های رسمی تلویزیونی و رادیویی و سایر شیوه‌های تبلیغی به ارتباط مؤثر برسند، کناره‌گیری آنها هم لزوماً باعث واریز شدن آرایشان به سبد نامزدی که به نفع او کنار خواهند رفت، نخواهد شد. این امر در مرحله دوم انتخابات سال 84 خود را نشان داد و با وجود حمایت هر سه نامزد اصلاح‌طلب از مرحوم آیت‌الله هاشمی، نتیجه انتخابات به شکل دیگری رقم خورد.

نامزد مورد نظر با وعده‌های دروغ به شعور مردم توهین نکند!

در حالی که دولت، 4 سال گذشته را به وعده درمانی گذراند، یک روزنامه حامی دولت نوشت کاندیدای دولت، مردم را برگه رأی نبیند!

آرمان از قول فاطمه مقیمی عضو اتاق بازرگانی تهران نوشت: متأسفانه برخی کاندیداهای انتخابات وعده‌های خود را بر مبنای برخی توهمات شکل می‌دهند و به طور معمول بعد از سرکارآمدن و شروع فعالیت خود نمی‌توانند به آنها جامه عمل بپوشانند. چنین اقدامی در واقع شعور و باور مردم را به سخره گرفتن است. در واقع کاندیدای انتخابات باید بر مبنای پروپوزال اجرایی یک تیم کاری، حزب یا شخص خاصی عمل کند و اگر خود را در جایگاهی می‌بیند که می‌تواند به خواسته‌های مردم پاسخگو باشد، باید در چارچوب مشخص و معینی آمادگی خود را اعلام و براساس آن برنامه‌های خود را ارائه کند. وعده‌های توخالی به این معناست که کاندیدای انتخابات مردم را چون برگه رأی می‌بیند. در واقع اگر قرار است شخص تنها با گرفتن رأی و جلب اعتماد از سوی مردم بدون در نظر گرفتن واقعیات جامعه پیش رود، قاعده امر از لحاظ امور شرعی، اجتماعی و یا عرفی با اشکال همراه است و جامعه‌ای که بر مبنای توهمات غیر واقعی بنا نهاده شود، یک عقبگرد بسیار بد در مسائل اخلاقی که مؤلفه‌ای بسیار مهم است خواهد داشت. لازم است کاندیدای انتخابات به شعور مردم احترام بگذارد و اگر توانایی اجرای برخی مسائل را دارد، براین اساس وعده‌های خود را تنظیم و راهکارهای لازم را ارائه کند. باید با لحاظ امکانات و اختیارات پا پیش گذاشت.

این روزنامه البته اشاره‌ای به وعده‌های 4 سال گذشته رئیس‌جمهور و برخی دولتمردان که اکنون یکی پس از دیگری از سوی دولتمردان انکار می‌شود نکرد.

اعتماد: وضعیت نسبت کفایت سرمایه در شبکه بانکی مناسب نیست

«ارزیابی آمارهای حسابرسی شده نشان می‌دهد که وضعیت نسبت کفایت سرمایه در شبکه بانکی کشور مناسب نیست.»

روزنامه اعتماد با انتشار این خبر نوشت: شاخص کفایت سرمایه یکی از سنجه‌ها و شاخص‌های تعیین کننده سلامت بانکی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها و مؤسسه اعتباری عبارت است از نسبت سرمایه نظارتی به کل دارایی‌های موزون به ریسک، کمیته بال در سال 1988، استاندارد نحوه محاسبه کفایت سرمایه را منتشر کرد که حداقل این نسبت 8 درصد اعلام و وزن ریسک دارایی‌ها نیز با استفاده از رویکرد پایه‌ای تعیین شد. در سال 1999، کمیته بال چارچوب جدیدی را با هدف ترویج ثبات و سلامت سیستم مالی و حفظ سطح مناسب سرمایه ارایه کرد که منجر به تدوین چارچوب مقررات بال 2 شد.

مهمترین محدودیت‌ها و مشکلات مربوط به نسبت کفایت سرمایه طبق استاندارد بال 1، محدودیت طبقه‌بندی دارایی‌های ریسک‌پذیر، محدودیت وزن ریسک دارایی‌ها، محدودیت کاربرد تکنیک‌های کاهش ریسک اعتباری، نادیده گرفتن ریسک بازار و ریسک عملیاتی در موزون کردن دارایی‌ها، محدودیت در کاربرد روش‌های مدیریت ریسک توسط بانک‌ها و نادیده گرفتن تفاوت در موقعیت و اعتبار مالی اشخاص متقاضی تسهیلات بود.

در ایران نسبت کفایت سرمایه ‌بر اساس آیین‌نامه کفایت سرمایه است که در سال 1382 توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسید. نسبت کفایت سرمایه در آیین‌نامه فوق بر اساس استاندارد بال 1 تعیین شده است. ارزیابی آمارهای حسابرسی شده بانک‌ها نشان می‌دهد که وضعیت نسبت کفایت سرمایه شبکه بانکی کشور مناسب نیست؛ تا جایی که دولت در برنامه اصلاح نظام بانکی و مالی کشور به ارتقای کفایت سرمایه بانک‌های دولتی و غیر دولتی برای ارتقای سلامت شبکه بانکی و افزایش قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها اشاره کرده است. بر اساس مقررات کمیته بال، به منظور مهار درجه ریسک‌پذیری مدیران بانک‌ها در استفاده از سپرده‌های افراد جامعه، لازم است بانک‌ها یک سطح حداقلی از پوشش ریسک را از طریق سرمایه سهامداران فراهم کنند. بنابراین، تمام بانک‌ها (از جمله بانک‌های دولتی) باید با توجه به اندازه ترازنامه خود شرایط حداقل سرمایه را دارا باشند. لازم به ذکر است که کفایت سرمایه مناسب، یکی از کلیدی‌ترین عناصر سلامت مؤسسات اعتباری در هر نظام پولی و مالی است و شبکه بانکی کشور در این زمیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

سفته‌بازی در بورس برای سودآور معرفی کردن شرکت‌ها!

یک سایت حامی دولت نسبت به فقدان نظارت در بازار بورس و سفته‌بازی در آن هشدار داد.

سایت انتخاب در گزارشی نوشت: رشد قابل ملاحظه‌ نماد معاملاتی شرکت [آ...] در بازه کوتاه‌مدت جالب توجه است. این شرکت تنها در 18 روز معاملاتی قیمت سهامش بیش از 30 درصد رشد داشته است. این شرکت با دارا بودن ارزش بازاری بیش از 2000 میلیارد تومان، در مقایسه با ارزش بازار سایر شرکت‌های بورسی تا حدودی نامتعارف به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر نسبت قیمت به درآمد هر سهم این شرکت با توجه به آخرین گزارش‌های ارسالی در حدود 8 است که این رقم با توجه به قیمت‌های سهام برخی از شرکت‌های بورسی با نسبت قیمت به درآمد هر سهم پایین‌تر، رقم مناسبی ارزیابی نمی‌شود.

انتخاب افزود: از جمله موارد عجیب این روزهای بازار بورس تهران، رشد پرقدرت نماد معاملاتی [ت...] وجود ارائه اطلاعیه شفاف‌سازی از سوی شرکت مبنی بر اینکه تاکنون رویداد بااهمیتی که منجر به تغییر سود هر سهم این شرکت گردد و یا مستلزم افشا باشد اتفاق نیفتاده است و تاکید ناظر بورس از طریق پیام ناظر در روز معاملاتی بعد مبنی بر توجه سرمایه‌گذاران نسبت به اطلاعات واقعی و گزارش‌های مالی منتشره شرکت، همچنان رشد سهام این شرکت پرقدرت ادامه دارد. این شرکت تنها در 18 روز معاملاتی قیمت سهامش بیش از 100 درصد رشد داشته است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در خصوص سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، اطلاعات منتشره، مبنای تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

از دیگر موارد قابل ذکر، نحوه رشد خیره‌کننده این روزهای نماد معاملاتی شرکت [پ] است که بعد از توقف طولانی مدت نمادش در بورس تهران، در 18 اسفند ماه سال گذشته با قیمت 518 ریال به تابلوی معاملات بازگشت.

سیر نزولی قیمت سهام این شرکت به نحوی ادامه داشت که حتی یکی از سهامداران عمده شرکت نیز برای فروش سهامش در صف فروش آن روزها قرار می‌گرفت.

این موضوع تا جایی پیش رفت که قیمت سهام شرکت بعد از یک افت زیاد متوالی، در 24 اسفند سال گذشته مورد توجه اهالی بازار قرار گرفت و همچنان قیمت سهامش با صف خرید با سرعت زیادی رشد می‌کند چنان‌که تنها در 13 روز معاملاتی قیمت سهامش بیش از 70 درصد رشد داشته است.

از دیگر موارد قابل ذکر رشدهای خیره‌کننده برخی از نمادها در بازار پایه در بازه زمانی کوتاه در فرابورس می‌باشد که از آن جمله می‌توان به رشد خیره‌کننده نمادهای معاملاتی مانند شرکت‌های «ل» و «ف»، «ب» و «خ» اشاره کرد.

با توجه به موارد عنوان شده، آیا ناظر بورس واقعا با موضوع نظارت به بازار آشناست؟ آیا با توجه به زیرساخت‌هایی که سازمان بورس در اختیار دارد شناسایی موارد سفته‌بازی کار سختی است؟ ‌آیا وظیفه ناظر بورس تنها باز و بسته کردن نمادهاست؟ آیا اصلا موضوع نظارت بر حسن انجام معاملات برای سازمان بورس مطرح است؟ آیا اخذ اطلاعات واقعی از شرکت‌ها و یا جلوگیری از حرکات سفته‌بازی به عهده سرمایه‌گذاران است؟!

اعتراض جایگاه‌داران سوخت به رانت پنهان در برندهای واسطه

جایگاه‌داران سوخت کشور خواهان حل مشکلاتی چون حذف شرکت‌های واسطه‌ای برند و پرداخت نشدن حق‌العمل‌کاری شدند.

حدود 200 نفر از مالکان جایگاه‌های سوخت در اعتراض به برخی مشکلات موجود در روند فعالیت‌هایشان، مقابل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تجمع کردند. عمده مشکل جایگاه‌داران وجود شرکت‌های واسطه‌ای با عنوان «برند» که عملاً آنها را از ارتباط معاملاتی مستقیم با شرکت پخش حذف می‌کند و نیز مسائلی مانند پرداخت نشدن حق‌العمل‌کاری و حق تبخیر است.

یک خانم مالک جایگاه سوخت گفت: از طرف شرکت پخش، شرکت‌هایی کاغذی و صوری متعلق به بازنشستگان این شرکت با عنوان برند ایجاد شده که طرف حساب شرکت در واگذاری سوخت و محاسبات مالی این شرکت‌ها هستند و عملاً جایگاه‌دار از دور خارج می‌شود و حتی امکان ارتباط اینترنتی‌مان با این برندها نیز امکان‌پذیر نیست.

«مسعود ساکی» عضو اتحادیه انجمن‌ جایگاه‌داران استان خوزستان نیز گفت: متأسفانه هر سال قوانین ظالمانه‌ای که باعث از دست رفتن حقوق جایگاه‌داران می‌شود، وضع می‌کنند، مثلاً در زمینه تعدیل نیروها و حقوق پرسنل فعال در جایگاه‌ها با اینکه هر سال حقوق کارگران با افزایش روبرو می‌شود اما به جایگاه‌دار فقط 2 تا سه هزار تومان بر روی کارمزدها افزوده می‌شود.

وی در پاسخ این سؤال که مهمترین خواسته‌های شما چیست، اظهار داشته: در سال 1392 مجلس مصوب کرد نظام کارمزد به حق‌العمل‌کاری تبدیل شود که تاکنون شرکت پخش از اجرای آن امتناع ورزیده و ما خواستار اجرای این مصوبه هستیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما این است که از سال گذشته شرکت پخش برخی از مدیران و بازنشستگان‌اش را که شرکتی تأسیس کرده‌اند تحت عنوان «برند» به ما معرفی کرده و خواستار آن شده است جایگاه‌داران با این افراد قرارداد ببندند و از طریق آنها با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مرتبط باشند.

ناصر رئیسی‌فر رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران نیز می‌گوید: خواست اصلی ما واگذاری برندها از راه قانونی است و شرکت‌هایی که از طریق رانت و برخی روابط ایجاد شده، نباید امور را دست بگیرند و اگر چنین افراد و شرکت‌هایی که عنوان برند دارند، نباشند، همکاران‌مان با توجه به اینکه خودشان کارآفرین و سرمایه‌گذار هستند، بهتر می‌توانند با تأسیس شرکت‌هایی در مناطق خود، امور را مدیریت کنند و شرکت پخش هم باید برون‌سپاری شود.

خراسان

دستور جدید به وزیران درباره توجه به اقتصاد مقاومتی

طبق بخشنامه روزهای اخیر یک مدیر مهم دولتی به همه وزیران، تاکید شده است دستگاه های اجرایی مکلفند طرح ها و پروژه های مصوب و ابلاغ شده توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های اجرایی خود در سال  96 قرار داده و منابع لازم برای مدیریت و اجرای آن ها را از محل اعتبارات خود شامل منابع داخلی و مصوب ابلاغی و تسهیلات بانکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین کنند.

هشدار به مدیران اجرایی درباره شکایت از منتقدان

بر اساس نامه جدید دولت به تعدادی از اداره ها و سازمان های دولتی، تاکید شده است با توجه به اهمیت رعایت حقوق شهروندی، شخصی که در چارچوب قوانین و مقررات و بدون استفاده از الفاظ توهین آمیز، از تصمیمات و اقدامات دستگاه های اجرایی یا یک فرد مسئول دولتی در سطح رسانه ها انتقاد می کند، نباید به دلیل این انتقاد، با تعقیب یا پیامد اداری یا قضایی از سوی مسئولان آن دستگاه مواجه شود.

ایران

یک مقام پیشین کاخ سفید:
ایران و امریکا نیاز به گفت‌وگو دارند

معاون پیشین ‏وزیر خارجه امریکا قرارداد بوئینگ با ایران را پیشگام ‏گسترش روابط تجاری ایران- امریکا خواند و با تأکید بر اهمیت ‏سفر اخیر روحانی به عمان و کویت، خواستار حمایت ‏امریکا از سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی برای حل و ‏فصل بحران‌های خاورمیانه شد.‏  «فرانک ویزنر» ‏در گفت‌وگو با ایرنا، ‎بر ضرورت تداوم دیپلماسی ‏میان ایران و امریکا برای حل بحران‌های خاورمیانه تأکید ‏کرد و خواستار گفت‌وگو و توافق امریکا با ایران و روسیه ‏برای حل بحران سوریه شد.‏ وی افزود: ما باید برای بحران و خشونت در منطقه ‏خاورمیانه راهی بیابیم. من بر این باورم راهی که رئیس جمهوری روحانی در عمان و کویت آغاز کرد تا با گفت‌وگو ‏مسائل را حل کند، فرصتی تازه به وجود آورده است.  این به نفع ‏ایالات متحده است که از این گفت‌وگوها برای کاهش تنش در ‏منطقه حمایت کند. منافع ما دقیقاً در حمایت از این سیاست ‏است.‏ به گفته ویزنر، دو کشور نیاز به گفت‌وگو دارند ‏تا از خصومت میان آنها کاسته شود.

دیدار سناتور امریکایی با سرکرده گروهک منافقین

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، یک سناتور امریکایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران با هدف ایجاد اختلاف میان گروه‌های داخلی با اعضای گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد.  به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، جان مک کین سناتور جمهوریخواه امریکایی روز جمعه در تیرانا، پایتخت آلبانی با سرکرده گروهک منافقین و چند نفر دیگر از اعضای این گروهک تروریستی دیدار و گفت‌وگو کرد.  سناتور مک کین که همواره مواضعی ضد ایرانی دارد، در این دیدار از انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق ابراز خرسندی و از دولت آلبانی برای همکاری در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

سؤال از وزیر دادگستری به صحن علنی رفت

 وزیر دادگستری روز گذشته برای پاسخ به سؤالات نمایندگان به کمیسیون حقوقی مجلس رفت.  به گزارش جماران، به گفته حسن نوروزی سخنگوی این کمیسیون 29 سؤال کننده از وزیر دادگستری درباره اقدام دادستان مشهد در لغو سخنرانی مطهری در مشهد  از توضیحات پورمحمدی قانع نشدند. همچنین 16 نماینده از توضیحات وی درباره حساب‌های قوه قضائیه قانع نشدند که این سؤال‌ها به همراه سؤال نصرالله پژمانفر و حسینعلی حاجی دلیگانی به صحن علنی رفت.

 تحلیل خبرگزاری فرانسه از انتخابات ایران

خبرگزاری فرانسه در مطلبی با اشاره به پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: روحانی، یک سیاستمدار و در عین حال یک عالم دینی معتدل است که اقتصاد  ایران را باثبات کرد و روابط تهران با غرب را بهبود بخشید، کسی که انتظار زیادی می‌رود در این انتخابات پیروز شود.  البته انتخاباتی در ایران وجود دارد که در گذشته که نتایج آن با شگفتی همراه بوده است. به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: اصلی‌ترین رقیب روحانی در انتخابات انتظار می‌رود ابراهیم رئیسی 56 ساله، قاضی و روحانی اصولگرا باشد، کسی که روز جمعه در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.
 

آرمان

رکورددار ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری کیست؟

شنیده شد که سومین ثبت‌نام محمدباقر قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری این ذهنیت را در افکار عمومی به وجود آورده که او در کنار محسن رضایی رکورددار ثبت‌نام در این عرصه شده است. عصر ایران نوشت؛ این سخن نادرست نیست، اما تنها اگر منظورمان ثبت‌نام یا کاندیداتوری بدون حصول نتیجه مورد نظر باشد، در حالی که این دومی نیز هنوز نامشخص است. حال آنکه اگر ثبت‌نام و کاندیداتوری فارغ از نتیجه را مدنظر قرار دهیم رکورددار همچنان مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی رفسنجانی است که چهار بار برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد که دو مورد از این ثبت‌نام‌ها به موفقیت انجامید و جامه ریاست جمهوری پوشید (سال‌های ۶۸ و ۷۲). در یک مورد هر چند در مرحله اول در صدر نشست اما در مرحله دوم موفق نشد (سال ۸۴) و در فقره چهارم اگرچه ثبت‌نام کرد اما شورای نگهبان مجال حضور نداد و نتوانست به عنوان کاندیدا وارد صحنه رقابت شود.

چرا با متخلفان برخورد نشد؟

شنیده شد که مسئولان برگزاری انتخابات و به‌ویژه مقامات بلندپایه قوه قضائیه به صراحت اعلام کرده بودند که با تبلیغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کنند ولی تاکنون چنین برخوردی انجام نشده است. روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از این مساله نوشت؛ هیچ‌یک از دستگاه‌های مسئول که وعده برخورد با تخلفات انتخاباتی را داده بودند، تاکنون به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. برگزاری تجمعات انتخاباتی غیرقانونی برای درخواست از افراد جهت ثبت‌نام نامزدی ریاست جمهوری، تبلیغات منفی علیه دولت و نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی و منفی‌بافی علیه نظام و مسئولان ارشد آن توسط بعضی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها از جمله مواردی هستند که در روزهای اخیر رخ داده‌اند ولی هیچ برخوردی با آنها نشده است.

فامیلی اصلی احمدی‌نژاد چیست؟

شنیده شد که داوود احمدی نژاد، برادر محمود احمدی‌نژاد، در گفت وگو با نشریه «شما» ارگان حزب موتلفه اسلامی از تغییر فامیلی پدرش گفت. انتخاب نوشت؛ او زمان تغییر فامیلی را بعد از انقلاب اعلام کرده و در این باره اینگونه می‌گوید: «در جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از انقلاب اعلام کردند که هر کسی فامیلی‌اش مشکل دارد و یا خوشش نمی آید بیاید عوض کند. پدرم از آن فامیلی خوشش نمی‌آمد لذا به واسطه اسم خودشان فامیلشان را گذاشتند احمدی‌نژاد.» هرچند داوود احمدی نژاد فامیلی سابق خانوادگی خودرا ذکر نکرده ولی براساس شواهد و مستندات موجود نام خانوادگی قبلی آنان صباغیان بوده است که به ادعای داوود احمدی‌نژاد پس از انقلاب به احمدی‌نژاد تغییر کرده است.

پرسپولیس ویتنام!

شنیده شد که تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل ماشین‌سازی تبریز به مقام قهرمانی شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال دست پیدا کرد. جماران نوشت؛ پس از این قهرمانی کری‌خوانی‌های هواداران دو تیم پایتخت آغاز شد که در میان این کری‌خوانی‌ها، هواداران استقلال به تیم پرسپولیس لقب «ویتنام» دادند. این لقب در شرایطی از سوی هواداران آبی پایتخت به قهرمان لیگ برتر داده شد که تیم پرسپولیس بعد از این قهرمانی به دهمین جام خود در تاریخ لیگ‌های ایران دست پیدا کرده و صاحب یک ستاره روی پیراهن و پرچم تیمش شده است. شباهت پرچم قرمز رنگ پرسپولیس با تک ستاره، به پرچم کشور ویتنام موجب شد هواداران استقلال رقیب دیرینه خود را «پرسپولیس ویتنام» بخوانند.

دیدار سناتور آمریکایی با اعضای منافقین

شنیده شد که جان مک‌کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز جمعه در تیرانا، پایتخت آلبانی با سرکرده گروهک منافقین و چند تن دیگر از اعضای این گروهک تروریستی دیدار و گفت‌گو کرد. سناتور مک کین که همواره مواضعی ضدایرانی دارد، در این دیدار از انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق ابراز خرسندی و از دولت آلبانی برای همکاری در این زمینه تشکر و قدردانی کرد. ایسنا به نقل از یورو نیوز نوشت؛ گروهک تروریستی منافقین با وجود چند دهه خشونت افراط‌گرایانه علیه ملت ایران همچنان سعی دارد خود را حزبی عادی و سیاسی جلوه دهد.

بازداشت ۳ نفر برای تیراندازی در شادی پرسپولیس

شنیده شد که در ساعت ۷ و ۳۰ بعدازظهر روز یکشنبه پس از قهرمانی تیم پرسپولیس ۲ نفر که برای شادی به خیابان آمده بودند، به تیراندازی با اسلحه مبادرت کردند. میزان نوشت؛ به علت خطارفتن تیرها در جریان این تیراندازی، ۷ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل می‌شوند که ۵ نفر پس از معاینات سرپایی مرخص و دو نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. وضعیت یک کودک ۵ ساله که در جریان این تیراندازی مصدوم شده، وخیم گزارش شده است. این افراد به اتهامات قدرت‌نمایی با سلاح گرم و اخلال در نظم عمومی در بازداشت موقت به سر می‌برند.

صلاحیت احمدی‌نژاد تایید می‌شود!

شنیده شد که علی نیکزاد در حاشیه مراسم ختم آیت‌ا... باریک‌بین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه فکر می‌کنید احمدی‌نژاد تایید صلاحیت می‌شود، گفت: ان‌شاءا...، این مساله از اختیارات شورای نگهبان است.او در رابطه با روند فعالیت‌های جمنا اظهار داشت: جبهه تاکنون کارش را پیش برده و امیدوارم به کاندیدای واحد برسد.وزیر مسکن و شهرسازی احمدی نژاد افزود: امیدوارم هر آنچه به صلاح کشور است، اتفاق بیفتد.نیکزاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا کاندیداتوری احمدی‌نژاد خلاف توصیه‌های رهبری نیست، سکوت کرد.

درخواست برای اخراج سفیر ایران

شنیده شد که یکی از نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر ایران در امان به علت آنچه وی مواضع ایران در قبال مقامات اردن خواند، شد. عمان نیوز خبر داد؛ صالح العرموطی در جلسه پارلمان این کشور مدعی شد: مواضع اتخاذ شده از سوی وزارت خارجه ایران ضد مقامات اردنی محکوم است و این اهانتی به همه اردنی‌ها و تحریک‌کننده احساسات اردنی ها است، اخراج سفیر ایران از اردن گزینه منطقی است. بر دولت واجب است که سفیر ایران را اخراج کند.

خزانه خالی بود، اسنادش هم موجود است

شنیده شد که محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه در دولت وی خزانه خالی نبوده و دولت گذشته هم بدهکار نبوده است، گفته است:خوشبختانه همه اینها مواردی است که عدد و رقم آن کاملا روشن است. دستگاه‌های مسئول هم اطلاع‌رسانی‌های لازم را کرده و خواهند کرد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار