مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. فروردين 1396 - 20:13   |   کد مطلب: 20319
مجری نام‌آشنای برنامه‌ی نود برای آنکه از دولت‌مردان دفاع کرده باشد، برخلاف قضیه‌ی پلاسکو که خواستار استعفاء شهردار می‌شد، از کنار سیل آذربایجان گذشت و سعی کرد جان‌باختگان را تماشاگر جلوه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، "پلان اول، دوشنبه 4 بهمن ماه 95" تنها چند روز از حادثه تلخ پلاسکو و داغ‌دار شدن مردم عزیزمان می‌گذرد، هر فاجعه و مصیبتی که جانی از هموطنانمان می‌گیرد برای مردم جان‌کاه است. حال نوبت به برنامه نود می‌رسد، برنامه نود در 2 بخش جداگانه موضع‌گیری خود را در قبال فاجعه پلاسکو ابراز می‌کند اول، به روال هر هفته مسابقه پیامکی آن به ماجرای آتش‌نشان‌های فداکار و ساختمان پلاسکو اختصاص می‌یابد و از مخاطبان خواسته می‌شود به احترام فداکاری آتش‌نشانان و همدردی با آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو عدد 125 را به سامانه پیامکی این برنامه ارسال کنند.

اما مهم‌ترین اتفاق که در موضع‌گیری و واکنش عادل فردوسی‌پور نمایان می‌شود، هجمه‌ی او به مسئولین شهرداری است. او عنوان می‌کند: «هر جای دنیا این اتفاق پلاسکو رخ داده بود خیلی‌ها استعفا می‌دادند یا اخراج می‌شدند.»

فردوسی‌پور ویدیو کلیپی در مورد حادثه پلاسکو پخش می‌کند که در آن از قهرمان و ضد قهرمان سخن به میان آمده است و از سلفی گرفتن با لبخند پشت به حادثه پلاسکو به عنوان عملی ناشایست و قبیح پرده برداشته می‌شود و دست آخر با القاء این ذهنیت که زیرآوار ماندگان هنوز زنده‌اند، از آغاز عملیات آواربرداری خبر می‌دهد.

در واقع فردوسی‌پور با یک رویکرد غیرتخصصی و به ظاهر مسئولانه همان ذهنیت متشنج ایجاد شده علیه شهرداری تهران در فضای مجازی را تقویت می‌کند و طی 5 دقیقه یک جناح بازی تمام عیار را در برنامه خود به نمایش می‌گذارد. وقتی جلوی میلیون‌ها بیننده تلویزیونی درباره موضوعی غیرتخصصی اظهار نظر می‌شود یعنی هنوز که هنوز است عده‌ای هستند که به‌هنگام گل‌آلود شدن آب، ماهیگیری می‌کنند.

"پلان دوم: 25 فرودین 1396" بارش شدید باران در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی باعث ایجاد سیل می‌شود. صدای بارش باران در عجب‌شیر و آذرشهر به نعره و خروش سیلی ویران‌گر بدل می‌شود و زندگی، جان و مال افرادی آسیب‌پذیر را به یغما می‌برد. آسیب و ویرانی‌ها با توجه به تجارب سال‌های گذشته از بارندگی‌ها زیاد غیر عادی به نظر نمی‌آید. هرچند از حجم و دامنه صدمات هنوز آمار دقیقی وجود ندارد ولی کشته و ناپدید شدن ده‌ها تن اماری غیر عادی است.

سیل خودروها را می‌بلعد و بعداً این خبر می‌پیچد که بیشتر قربانیان تماشاگران سیل هستند و توصیه می‌شود شهروندان از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند! اما دیری نمی‌گذرد که مشخص می‌شود زیر پل غله‌زار محل عبور و مرور بوده و خودروها در آنجا برای تماشا توقف نکرده بودند.

"پلان سوم دوشنبه 28 فروردین" فردوسی‌پور برای خودش کمیته حقیقت‌یاب است؛ او که خوب بلد است لب خوانی کند و رو به دوربین نماید و بگوید: «اوف اوف داره فحش میده» یا یکی را از پشت خط و دیگری را در استریو رو در رو کند و دست آخر بفهمد که چه کسی راست یا دروغ می‌گوید. تن صدا، حرکات دست و بدنش حرف‌هایش را به مراتب گیرا‌تر می‌کند. بیننده پشت تلویزیون را می‌تواند به راحتی تحت تاثیر قرار دهد.

ولی این‌بار عادل کاری با سیل و مصیبت‌های آن ندارد. ترجیح می‌دهد سوژه امشبش مدل موی سامورایی یک بازیکن فوتبال باشد و بگوید: «تو که بازیکن خوبی هستی چرا موهات اینجوریه؟!» قاه قاه می‌‌خندد!

عادلی که می‌گفت برای پلاسکو مقصران تا حالا باید استعفا می‌دادند یا اخراج می‌شدند، امروز نظری در مورد مقصران یا علل این بحران و فاجعه ندارد، شاید او نیز مثل بسیاری دیگر از افراد، مقصر را خود مردم می‌داند که به تماشای سیل ایستاده بودند.

عادل همچون دفعات قبل عدالت را رعایت نمی‌کند و برای آنکه از دولت در آستانه‌ی انتخابات دفاع کرده باشد، روی به سیاسی‌بازی می‌آورد تا به مخاطبان اینگونه القاء کند که هیچ‌یک از مسئولین شاغل در دولت یازدهم مقصر نبوده‌اند!

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار